Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

1. LucW

LucW Blue Tier

Leuk Bevonden:
    123
    Trofeepunten:
    33
    Alle 10 de flessen zijn heelhuids in München aangekomen. Thanks voor jullie input!

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      2 MB
      Weergaven:
      49
    Escape, Wouterf84, Didymis en 10 anderen vinden dit leuk.
  2. FlyBlue

FlyBlue Newbie

Leuk Bevonden:
    50
    Trofeepunten:
    13
    Wat is tegenwoordig een beetje redelijk fare qua Miles en EUR voor een connecting flight in La Premiere? Ik vond deze op de Airfrance website en vraag me af of dit goede value for money is.

Voordeel is wel dat er 6 uur overstaptijd is op CDG om een bezoekje aan de La Premiere lounge te brengen :cool:. Is die La Premiere lounge trouwens wel open nu terminal 1 en 3 dicht zijn?

upload_2022-3-15_20-19-48.png

Laatst bewerkt: 15 mrt 2022
  3. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    143
    Ingecheckt online voor AMS - CDG - BOG - MDE morgen in Business. De BOG - MDE leg wordt uitgevoerd door Avianca en is in 'first' geboekt per mijn ticket / Manage My Booking. Nu check ik in en zie ik dat stoel 26B is toegekend. Dat is alles behalve voorin. Bel KLM en die zegt niet te weten wat te kunnen doen want ze kunnen de Seatmap niet in van Avianca. Dit zou toch wel echt balen zijn want heb gewoon voor een volledig ticket in J betaald. Avianca is niet te bereiken, enig idee wat ik kan doen?

theflyingrobman vindt dit leuk.
  4. TimH

TimH Blue Tier

Leuk Bevonden:
    383
    Trofeepunten:
    63
    Kan je op de site van Avianca niet met de boekingscode en achternaam inloggen en eea aanpassen? Hopelijk kan je daar de juiste stoel selecteren.

5. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    143
    Helaas geen enkele optie als ik inlog/incheck via de Avianca website...

6. theflyingrobman

theflyingrobman Blue Tier

Leuk Bevonden:
    564
    Trofeepunten:
    123
    @MoonJ, tegen ditzelfde euvel loop ik ook elke keer aan bij overstap van KLM naar naar een GOL-vlucht, systematisch wordt je daar op rij 30 gezet. De enige remedie is om op de luchthaven zelf bij de balie de situatie uit te leggen, bij beschikbaarheid wordt je dan alsnog voorin gezet.

7. pw1979

pw1979 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    533
    Trofeepunten:
    123
    Hé, na een paar maanden toch de uitnodiging voor KLM Personal Assistance :) Vanaf 01-04-2022, meteen tot en met april 2025.

Ben begin april in US, dus wellicht kan ik meteen gebruik maken van wat services :)

8. Menno

Menno Silver Member

Leuk Bevonden:
    476
    Trofeepunten:
    63
    Welkom in de club!
    Ik heb het mailtje ook net binnengekregen. Ben benieuwd naar aantallen en wat de services nou precies gaan inhouden.

9. jphorn

jphorn Blue Tier

Leuk Bevonden:
    772
    Trofeepunten:
    123
    En hier nog een nieuw PA-lid! Momenteel 1411XP/1453UXP, dus ik denk dat de treshold voor de uitnodiging nog steeds rond de 1200XP ligt.

10. Menno

Menno Silver Member

Leuk Bevonden:
    476
    Trofeepunten:
    63
    920UXP hier, dus de 800UXP treshold zoals in de mail staat lijkt wel realistisch

11. jphorn

jphorn Blue Tier

Leuk Bevonden:
    772
    Trofeepunten:
    123
    Ah. Ik had 1200XP in mijn hoofd. Dan had die e-mail bij mij wel wat eerder mogen komen ;-)

Edit: ik zie nu inderdaad pas dat er gewoon 800XP in de e-mail staat :rolleyes:

12. pw1979

pw1979 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    533
    Trofeepunten:
    123
    Toch wel beetje confronterend dat ze in het formulier vragen om je secretaresse :rolleyes:

13. Menno

Menno Silver Member

Leuk Bevonden:
    476
    Trofeepunten:
    63
    Ja, ik heb de platinum lijn ook al enkele malen gevraagd waarom ik niks te horen kreeg. Heb de 800UXP vorig jaar november al aangetikt. Maargoed; liever laat dan nooit :).

14. jphorn

jphorn Blue Tier

Leuk Bevonden:
    772
    Trofeepunten:
    123
    Ik had het eerder telefonisch ook al gevraagd, en toen was de opmerking dat ik te veel Europees vloog en dat PA "vooral voor onze intercontinentale klanten is". Geen idee of dat klopt. Sindsdien overigens wel twee intercontinentale vluchten gemaakt.

15. Menno

Menno Silver Member

Leuk Bevonden:
    476
    Trofeepunten:
    63
    Dat lijkt me vreemd. Ik heb in m'n totale Flying Blue carrière maar twee ICA vluchten gemaakt – verder is álles binnen Europa.
    Mij werd verteld dat PSL geen info over PA had, en dat uitnodigingen 'automatisch in batches' zouden plaatsvinden.

16. Ambtenaruh

Ambtenaruh Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.762
    Trofeepunten:
    253
    Is er nou een verschil tussen de PA en de Ulti TA?

17. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.398
    Trofeepunten:
    508
    Nee zijn exact dezelfde mensen. Ze gebruiken een ander emailadres vanwege de verplichte Flying Blue branding.

Ambtenaruh vindt dit leuk.
  18. Ambtenaruh

Ambtenaruh Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.762
    Trofeepunten:
    253
    Dus heb er geen fuck aan

Ruut vindt dit leuk.
  19. JdV030

JdV030 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    510
    Trofeepunten:
    123
    Vandaag maar vast weer platinum voor dit jaar zekerstellen met een same-day return vlucht
    Het zou mooi zijn als KLM de 50% extra xp actie verlengt tot einde dit jaar.

jphorn, Ruut, FlyingFonz en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  20. pw1979

pw1979 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    533
    Trofeepunten:
    123
    Ik zou 2 weken geleden vliegen met iemand die ik ken bij KLM. Zal verder functie e.d. niet benoemen. Vonden we wel leuk. Helaas, 48 uur van te voren werd opeens de vlucht geannuleerd. Ik had nog even contact met degene die aangaf dat de bezetting te laag was.

Maar goed, mijn vlucht was weg, ik heb kosten gemaakt en ben uiteindelijk 8 uur later vertrokken. Redelijk gevulde kist, met mensen van mijn vlucht, die hadden ze dus allemaal op de volgende vlucht weten te proppen.

Mag allemaal van me, geld moet rollen. Maar dan nu een smerige mail sturen, op mijn bericht aan hen, dat de vlucht geannuleerd is doordat de crew in Quarantaine moest :mad::mad: Wat een ongelooflijke klote maatschappij is het toch soms.

Vliegende_Keep en Ambtenaruh vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina