Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

1. bob84

bob84 Newbie

Leuk Bevonden:
    83
    Trofeepunten:
    18
    bedankt voor je reactie.
    Ik heb al KLM tickets AMS-BKK-HKT-BKK-AMS
    Was benieuwd of ik deze kon upgraden met Miles.

had deze geboekt voor 430,- per ticket (data in de schoolvakantie), voor deze prijs kon ik ze niet laten gaan :)

Godenzoon14 vindt dit leuk.
  2. Godenzoon14

Godenzoon14 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.351
    Trofeepunten:
    508
    Dat zijn inderdaad prima prijzen, echter als je ze nu wilt upgraden betaal je waarschijnlijk minimaal die prijzen die ik in mijn vorige post schreef, en nu heb je er dan nog €430 aan "belasting" bij betaald waarbij dat bij een award ticket €382 zou zijn geweest, het verschil is in dit geval niet heel groot maar vaak wel ;)

Wat je kunt doen is in je Flying Blue account een "Family" aanmaken met je vriendin en je zoon, dan kun je alle miles bij elkaar gooien en vervolgens even bellen met KLM of er upgrades beschikbaar zijn.

3. Ready2Board

Ready2Board Silver Member Premium Member

Leuk Bevonden:
    718
    Trofeepunten:
    348
    En wat @Godenzoon14 al schreef, altijd beter losse Award Tickets boeken. Heb nu al een paar keer meegemaakt dat er later promo awards op de markt kwamen die veel gunstiger waren (lees: er waren minder miles nodig). En toen kon ik alleen alles cancellen, terwijl ik maar een vlucht wilde annuleren. KLM heeft volgens mij nog steeds een gunstig annuleringsbeleid voor awardtickets. https://pages.flyingblue-info.com/FB30_PLC_Exceptional_measure_XPSurplus/NL.html/

Godenzoon14 vindt dit leuk.
  4. Jorni

Jorni Newbie

Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    8
    Ik zie veel referral links voorbij komen van American Express. Nu heb ik zelf de American Express Flying Blue kaart maar wil ik een uitnodigingslink sturen voor een normale American Express kaart..is dit mogelijk? Ik krijg bij het aanmaken van referral link alleen de mogelijk van een Flying Blue kaart…

5. FlyRemco

FlyRemco Blue Tier

Leuk Bevonden:
    78
    Trofeepunten:
    28
    Nee, dat is gebonden aan je type kaart. Binnen de lijn kan er wel gekozen worden, maar niet tussen regulier/FB.

6. Jorni

Jorni Newbie

Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    8
    Ah dat is jammer. Iemand die zijn AmEx Gold Card referral beschikbaar wilt stellen, en dat we dan samen de Miles delen ;)

7. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.636
    Trofeepunten:
    428
    Dat is helaas niet mogelijk, je kan alleen naar een eigen account de punten overzetten.

Via flying blue is het dan wel weer mogelijk maar dat kost behoorlijk wat geld zie ik.
    https://www.flyingblue.nl/en/mileshub/transfer

8. pw1979

pw1979 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    533
    Trofeepunten:
    123
    Als ik wat tijd over heb, pak ik wel eens de vlucht vanuit Londen terug over Parijs in Business. De XP vliegen dan om de oren, pak even wat bubbels in de Cdg lounge en ben met 90 minuten vertraging,later maar voldaan in Amsterdam.

Vanaf deze week heeft KLM het aantal vluchten drastisch verhoogd van AMS-LHR. Zover dat ook de AF app geen opties meer geeft met tussenlanding. Iemand nog een tip hoe die wel te krijgen,?

9. Daan3

Daan3 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.720
    Trofeepunten:
    523
    AF app laat ze wel zien als je meerdere bestemmingen in de zoekfunctie gebruikt.

10. theflyingrobman

theflyingrobman Blue Tier

Leuk Bevonden:
    564
    Trofeepunten:
    123
    Data puntje voor diegene die hier benieuwd naar waren, een Air France Discount Pass wordt door AF geincasseerd (en niet door een externe partij zoals dat met de gift cards het geval is). Dus extra miles en betalen in termijnen voor Amex FB bezitters :D

bedeve en jphorn vinden dit leuk.
  11. Miya

Miya Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.977
    Trofeepunten:
    253
    Google Flights, of ITA matrix.

Ambtenaruh vindt dit leuk.
  12. Ambtenaruh

Ambtenaruh Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.762
    Trofeepunten:
    253
    Altijd leuk zo'n gratis huisje.... Iemand nog wat opmerkingen/vragen voor de top executives van KLM?

vliegkloon, MilesHunter, Urbanjazz en 6 anderen vinden dit leuk.
  13. ribruijn

ribruijn Blue Tier

Leuk Bevonden:
    52
    Trofeepunten:
    28
    Goedenmiddag. Zojuist tripje Amsterdam - Kuala Lumpur - Ho Chi Minh - Melbourne - Singapore - Amsterdam geboekt (via zakelijke boekingsengine). Vluchten met KLM, Vietnam Air (Skyteam) en Qantas (FB platinum nummer toegevoegd). Klopt het dat ik bij Qantas WEL stoelen kan selecteren, maar niet diegene met extra beenruimte? Iemand enig idee?

14. JdV030

JdV030 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    510
    Trofeepunten:
    123
    Vraag een wanneer ze nou eens een business class product gaan bieden dat kan concureren met A klasse airlines als Singapore, Emirates of desnoods Delta. Nog steeds geen suites bij KLM.

15. Godenzoon14

Leuk Bevonden:
    3.351
    Trofeepunten:
    508
    Ok

Ambtenaruh en Bijzonderetickets vinden dit leuk.
  16. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.228
    Trofeepunten:
    223
    Wanneer gaan ze short haul in BC nu eindelijk keuze voor maaltijden aanbieden?

Urbanjazz en Menno vinden dit leuk.
  17. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.636
    Trofeepunten:
    428
    Ben wel benieuwd hoe het er voor staat met het premium comfort product. Je hoort en leest er weinig over.

18. Tommy

Tommy Blue Tier

Leuk Bevonden:
    598
    Trofeepunten:
    123
    Bosbewoner, lloydje33, FlyingFonz en 3 anderen vinden dit leuk.
  19. Escape

Escape Blue Tier

Leuk Bevonden:
    37
    Trofeepunten:
    28
    Is het mogelijk om voor de PA service in aanmerking te komen zonder een Ulti te zijn?

Urbanjazz vindt dit leuk.
  20. Godenzoon14

Leuk Bevonden:
    3.351
    Trofeepunten:
    508
    Ja, 800 UXP in 2 jaar halen.

Amsterdam, Urbanjazz, lloydje33 en 2 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina