Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

1. Escape

Escape Blue Tier

Leuk Bevonden:
    37
    Trofeepunten:
    28
    Hartelijk bedankt voor je reactie, ik zou de 800 UXP’s kunnen halen, maar vraag me af als het de moeite waard is. Wat zijn de verschillen tussen de Plat Service Lijn en de PA service? Is het verschil groot?

2. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.085
    Trofeepunten:
    358
    Ja dat verschil is heel groot. Zeker op mail wordt snel gereageerd, aanvragen voucher of omboeking bij vluchtverstoring is echt heel snel zoals ik zelf ook werk, we hebben het hier, binnen de openingstijden, over minuten.

Bellen kan ook trouwens, maar ik vind mail makkelijker omdat ik daar al kan aangeven welke alternatieven ik wil.

Het is natuurlijk ook hoe vaker je vliegt hoe meer dingen mis kunnen gaan en dan wil ik ad hoc kunnen reageren, dat kan met de platinum lijn op zich ook wel, maar er zijn relatief veel platinums waardoor het daar toch wel druk kan zijn. Laten we het zo zeggen, ik kan overal ter wereld bellen zolang ik wil zonder zorgen over kosten te maken, want het wachtmuziek bij de platinum lijn buiten openingstijden van de pa heb ik al afbeluisterd…

Carel1 en Escape vinden dit leuk.
  3. Urbanjazz

Urbanjazz Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.578
    Trofeepunten:
    383
    Ik heb “slechts” PA service. Reactietijd op bellen en e-mail is ideaal. De Ultimate heeft voor mij persoonlijk minder voordelen (tuurlijk fijne voordelen) dan wat PA mij al brengt.

Carel1 vindt dit leuk.
  4. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.636
    Trofeepunten:
    428
    Iemand enig idee hoe ver van te voren ik mijn koffer kan afgeven op Bangkok airport? Ik vlieg om 00.10uur en zou graag rond 20.00uur mn koffer af willen geven.

5. Godenzoon14

Godenzoon14 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.351
    Trofeepunten:
    508
    Ligt er een beetje aan met welke maatschappij je vliegt, als je met bijvoorbeeld Thai Airways vliegt, dan vlieg je vanaf hun hub en dan is het geen enkel probleem (zelfde geldt voor vliegen met KLM vanaf AMS), vlieg je met AF/KL zul je denk ik 3/4u voor de geplande vluchttijd terecht kunnen.

Vliegende_Keep vindt dit leuk.
  6. Vliegende_Keep

Leuk Bevonden:
    2.636
    Trofeepunten:
    428
    Ja sorry had ik ff moeten melden,(al is dit natuurlijk wel de FB topic ;)) vlieg met KLM. Had ook nog even gekeken of er andere Skyteam vluchten voor vertrekken waarvoor de balie al open is, maar dat is helaas niet het geval. Hopelijk gaat de balie 4 uur van te voren open.

Wat een verschrikkelijke rottijd is het trouwens, om pas om middernacht te vliegen.

7. Vliegende_Keep

Leuk Bevonden:
    2.636
    Trofeepunten:
    428
  8. ribruijn

ribruijn Blue Tier

Leuk Bevonden:
    52
    Trofeepunten:
    28
    Oh, dat is een makkie. Zit na nog geen 4 maanden al op de 400. Hoe lang is de PA status dan geldig?

9. vliegkloon

vliegkloon Newbie

Leuk Bevonden:
    11
    Trofeepunten:
    3
    Ja ik heb me er wel voor opgegeven - ben benieuwd

10. Ozzietukker

Leuk Bevonden:
    2.085
    Trofeepunten:
    358
    Volgens mij 2 jaar, maar goed ik haal door de extra xp en compleet uit de hand gelopen werkzaamheden momenteel 800 xp per jaar…

11. Mark020

Mark020 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    410
    Trofeepunten:
    63
    Waar kan ik solliciteren haha

Urbanjazz vindt dit leuk.
  12. vliegkloon

vliegkloon Newbie

Leuk Bevonden:
    11
    Trofeepunten:
    3
    Met alle experts hier moet er iemand zijn die het weet.

Ik ben 4 jaar FB Plat en heb 1800+ XP op het tellertje, dus technisch gezien genoeg voor de komende 6 kwalificaties (6 x 300). Daarmee Plat for Life.

Hoef ik nu niks meer te doen? Kan ik ze nu al laten incasseren allemaal en hem dan nu al krijgen?

unnamed (1).jpg

unnamed.jpg

Bijgevoegde bestanden:

13. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.474
    Trofeepunten:
    583
    Nee helaas, je zult echt 10 aaneengeloten kalenderjaren moeten wachten. In jou geval dus plat 4 life vanaf 1 juli 2028.

14. Ozzietukker

Leuk Bevonden:
    2.085
    Trofeepunten:
    358
    De reden hiervoor is dat Air France - KLM eventueel de regels kunnen aanpassen naar een meer revenue based system dat je enkel op basis van miles kunt selecteren, hoe duurder je ticket hoe meer miles.
    Dat zou voor mij ook niet handig zijn, ik ben nog 123xp verwijderd voor genoeg xp volgens de huidige regels.

Of ze het gaan aanpassen hangt ook van de marktontwikkeling af, voor dit jaar zit het wel goed, maar vooral het feit dat je met el cheapo overstap op cdg of ams tickets 20 xp krijgt of zelfs 32 op dit moment kan je dus voor 10 x €149 = €1500 al platinum worden…

lloydje33 vindt dit leuk.
  15. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.068
    Trofeepunten:
    223
    Ook apart.

Op 3 april bestelde ik via de FB store iets bij Bol.com. Helaas de verkeerde versie, dus stuurde het terug en kocht op 4 april de juiste versie.

Toch zijn de miles van beide bestellingen bijgeschreven. Foutje of is hier geen controle op....?

Bijgevoegde bestanden:

16. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.474
    Trofeepunten:
    583
    Nee wordt nog gecorrigeerd. Idem als je iets besteld en een deel terug stuurt. upload_2022-4-28_18-47-47.png

Urbanjazz en Ruut vinden dit leuk.
  17. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.068
    Trofeepunten:
    223
    Zo hee, daar kan dus nog een behoorlijke periode tussenzitten...

18. JRV1506

JRV1506 Newbie

Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Ik vlieg aanstaande zaterdag last minute (wish me luck) EC naar New York. Business stoelen waren 8k+ p.p was mij iets te gortig. Op het moment FB Silver, na deze vlucht gold. Normaliter vlieg ik altijd BC intercontinentaal met KLM. Nu vlieg ik EC met Delta via KLM. Nu ik reeds FB silver ben vraag ik mij af wat precies mijn voordelen zijn? Hoofdzakelijk met het inchecken en security. Op de website van FB en/of KLM wordt aangegeven dat ik voorrang heb, maar niet per definitie skypriority heb. Is er een aparte kortere rij voor FB deelnemers bij de “normale” check in balies of kan ik inchecken bij de BC/sky balies? Kom er echt niet uit en heb geen zin om in een overvol Schiphol uit de rij te worden gehaald. Alvast bedankt!

19. Mark020

Mark020 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    410
    Trofeepunten:
    63
    Jij hebt BC tickets van 150 euro gevonden?

20. MichaelNight

MichaelNight Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Als silver kan je in ieder geval terecht bij BC/priority balie voor incheck/koffer afgifte. Echter je zal als silver zaterdag de grote mei-vakantiehel van de gewone security moeten ondergaan...

Deel Deze Pagina