Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

1. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Belastingen e.d. tellen niet mee.

2. flytheworld

flytheworld Newbie

Leuk Bevonden:
    19
    Trofeepunten:
    3
    Wellicht leuk om te melden, inmiddels is AMS - MEX in Business class wel te boeken als Promo Award, ze hebben dus iets gewijzigd. Echter zie ik voor AMS - CUN in Business class geen Promo Awards, enkel voor Economy.

Carel1 vindt dit leuk.
  3. Tim82

Tim82 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Wat ik me afvraag; Er zijn 5 skyteam vluchten AMS-OTP per dag. De duurste vlucht bij gewoon boeken van die 5 is de goedkoopste vlucht wat betreft afrekenen met miles, hoe kan dat? Het verschil in prijs is 120€ tussen de duurste en goedkoopste vlucht, en in miles 12400 verschil. Dat ligt dus heel ver uit elkaar en lijkt mij niet logisch.

En wat me ook niet lukt is om een Tarom heenvlucht met een KLM terugvlucht te combineren met boeken (de boekingsmodules van KLM en Tarom tonen elkaars vluchten niet), maar met miles kan dat wel, dan staan de Tarom vluchten wel erbij.

4. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.084
    Trofeepunten:
    358
    Op zich is met miles boeken altijd wel leuk om te zien of de vlucht echt vol zit en daarom een hoog tarief heeft, of dat dit te maken heeft met Yield management.

Wanneer je boekt via miles kijkt hij simpelweg welke farebuckets beschikbaar zijn en is dit een eerlijkere manier van vergelijken.
    Dit werkt vooral goed met enkele reizen, ook kort voor vertrek, want miles gebruik ik juist voor ad hoc situaties en dan kan je verassend genoeg gewoon voor de minimale aantallen miles voor die bestemming + belasting boeken.
    Daardoor is door boeken met miles het ook mogelijk de maatschappijen binnen één alliantie te combineren, terwijl dit door yield management niet altijd mogelijk is.

Mijn vraag is, wat moet je in OTP, het beste van OTP is namelijk de vlucht terug...

Tim82 en Thijsk vinden dit leuk.
  5. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Het slechtste is de lounge op OTP.
    De lounge in het IC daarentegen is voortreffelijk.

Tim82 en Thijsk vinden dit leuk.
  6. Tim82

Tim82 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Ach ik ben nooit lang op OTP zelf, meestal sta ik in de file erheen en is het al billenknijpen of ik nog optijd ben, wat gelukkig altijd wel zo is. Dus ben daar nog nooit in de lounge geweest. Maar ken de verhalen en foto's.

Boekarest is best een leuke stad hoor! Er is sinds deze zomer ook een nieuwe trein naar OTP, dit keer maar eens proberen.

ErwinLansing en Carel1 vinden dit leuk.
  7. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Is er een treinverbinding met OTP? Dat is goed nieuws. Ik heb zo een hekel aan die kamikaze taxichauffeurs, ze denken je echt een plezier te doen om te rijden als een F1 piloot. Ik vind Boekarest ook een aardige stad voor een lang weekend. Lekker even het Hesterau park in en nog eens kijken bij het paleis van Ceaucescu, het op 1 na grootste gebouw ter wereld.

ErwinLansing vindt dit leuk.
  8. FlyingDutch

FlyingDutch Blue Tier

Leuk Bevonden:
    226
    Trofeepunten:
    43
    Is overal in het voormalige oostblok. Mijn ergste ervaring was in Rusland waar hij via de vluchtstrook en de tegengestelde rijbaan auto's in aan het halen was terwijl ik achterin zat te gebaren dat hij rustiger moest rijden.

Blijkbaar is de gebarentaal ook anders in Rusland want het hielp niet veel

Carel1 vindt dit leuk.
  9. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.228
    Trofeepunten:
    223
    Correctie: niet overal. Ik heb hier in WAW regelmatig dat ik denk: rijd eens door.

Maar dat is bij de traditionele taxi's, de Uber chauffeurs zijn (bijna) allemaal afkomstig uit Ukraina of nog verder oostwaards en die rijden idd als gekken. Mss iets van verdienmodel en oorzaak en gevolg?

10. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Dat is mijn ervaring in WAW ook, maar ik neem daar niet vaak een taxi. De treinverbinding van vliegveld naar de stad is prima, je bent er in 20 minuten.

11. Thijsk

Thijsk Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    "Sashki's" ;).

westi vindt dit leuk.
  12. MichaelNight

MichaelNight Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Ik heb ooit een uurtje of 11/12 door moeten brengen in de Tarom lounge vanwege een sneeuwstorm..Wat een hel . Het was buiten -15 maar binnen was het bloedheet. ..maar toch was ik blij dat ik niet beneden op de grond moest zitten ..wat een rampzalige toestand was het daar als je over de reling keek...

Net na de renovatie was er even volop goed eten en zag het er best aardig uit. Dit was van tijdelijke duur. Gek genoeg ging het weer snel achteruit na de renovatie.
    Ik heb ook geleerd dat je met je gezicht naar de bar moet zitten want zodra het (schaarse) echte eten komt is het zo weggeraust . De broodjes werden een keer letterlijk met plaat en al in een rugzak gegoten..beneden werden ze uitgedeeld onder een familie. Erg slim.. eerst een naar binnen met loungetoegang en dan beneden samen eten en drinken.

Ik ben er sinds de pandemie niet meer geweest. Binnenkort ga ik met OS via VIE naar IAS ipv met RO/AF/KL maar vooral vanwege de prijs. Ik heb nog nooit retourtje biss naar IAS kunnen reizen voor 338 euro. Dan maar ff geen XP.

Laatst bewerkt: 16 aug 2021
    MollyMoon en Carel1 vinden dit leuk.
  13. Eagle

Eagle Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.309
    Trofeepunten:
    203
    Binnenlandse vluchten leveren sowieso erg weinig xp op. In bc lax-hnl geeft 6xp…

Vorig jaar januari in Canada wezen skiën. Terugreis had ik een segment yyc-yyz met westjet, daarvoor 2 xp gekregen (eco ticket).

Deze trip ook geboekt staan voor januari 2022 in bc waarin ook een binnenlandse westjet vlucht zit (yeg-yyc). Deze westjet vlucht staat in de klm app als ‘premium economy’ en geeft 4 xp.

14. Jack of all trades

Jack of all trades Blue Tier

Leuk Bevonden:
    686
    Trofeepunten:
    123
    De ontbijt box van KLM in business vanochtend. Zalm was lekker. Het ei gort droog. De yoghurt met granola was heerlijk. Net zoals het broodje met jam. Dacht nog aan champagne, maar 07:30 is een beetje vroeg :D

Bijgevoegde bestanden:

15. Bijzonderetickets

Bijzonderetickets Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.453
    Trofeepunten:
    483
    Voor champagne is het nooit te vroeg of te laat.

Godenzoon14, ErwinLansing, Ruut en 7 anderen vinden dit leuk.
  16. pw1979

pw1979 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    533
    Trofeepunten:
    123
    De vorige keer hadden ze Cava. Niks mis mee natuurlijk, maar als ze vragen of je champagne wilt en vervolgens een fles Cava/Prosecco opentrekken krijg ik altijd wel jeuk van :D

MoonJ, Godenzoon14, Ruut en 3 anderen vinden dit leuk.
  17. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Op Europese vluchten heeft de KLM alleen Cava.

MoonJ en Bijzonderetickets vinden dit leuk.
  18. Jack of all trades

Jack of all trades Blue Tier

Leuk Bevonden:
    686
    Trofeepunten:
    123
    Net een laat ontbijt bij Air France business class gehad. Stukken beter dan KLM. Heerlijke pasta, iets ondenifieerbaars, 2 toetjes en echt bestek. Champagne niet geprobeerd.

Bijgevoegde bestanden:

arjen05, Ruut, lloydje33 en 2 anderen vinden dit leuk.
  19. jphorn

jphorn Blue Tier

Leuk Bevonden:
    772
    Trofeepunten:
    123
    Zo te zien linzen met een kaas (mozarella?) en gedroogde abrikozen

Jack of all trades vindt dit leuk.
  20. Frankb

Frankb Blue Tier

Leuk Bevonden:
    470
    Trofeepunten:
    63
    Weet iemand het volgende: wanneer je een retourtje boekt en je de heenreis gebruikt maakt maar voor de terugweg een voucher aanvraagt. Is dit mogelijk zo ja krijg je dan ongeveer 50% waarde terug?

Heb namelijk enkeltje nodig dacht dit wel een slimme manier is anders zal ik ook even kijken naar de Miles optie.

Deel Deze Pagina