Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

1. Bijzonderetickets

Bijzonderetickets Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.453
    Trofeepunten:
    483
    Is dit kenbaar gemaakt korter dan 14 dagen voor de vlucht? Dan is volgens mij EC261 van toepassing en mogen ze betalen (afhankelijk van het tijdsverschil). Goed om die regels even door te nemen en te zien wat dit nog uitmaakt voor je.

Fripsmaster, Thijsk en HarmDommisse vinden dit leuk.
  2. pw1979

pw1979 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    533
    Trofeepunten:
    123
    De vlucht is volgende week zaterdag, dus binnen 14 dagen. Vlucht is 4 uur verplaatst. Ik zou het normaal laten zitten, maar na hun vervelende gedrag, wel de moeite waard om te kijken.

EDIT: Inderdaad, 400pp compensatie.

Laatst bewerkt: 3 aug 2021
    lloydje33, Carel1, Daan3 en 4 anderen vinden dit leuk.
  3. Ludwig

Ludwig Blue Tier

Leuk Bevonden:
    114
    Trofeepunten:
    33
    Laatste keer op BER moest ik na security 350m linksaf naar de lounge bij gate A20 en een half uur later 700m naar de gate B19 lopen. Hele breedte van de terminal mogen ervaren. Wel goed voor de stappen...

StinusPax, westi en Carel1 vinden dit leuk.
  4. BoomBoom

BoomBoom Newbie

Leuk Bevonden:
    15
    Trofeepunten:
    3
    Ik zit nu in het 6e jaar platinum, maar ik heb al aardig wat "extra" punten opgespaard. Ik heb nu 840XP punten open staan.

Plat 7 en 8 zijn dus al gehaald en nog maar 60XP tot het 9e jaar platinum.

Maar stel dat ik de benodigde punten heb binnengehaald voor ook het 10 jaar platinum (nog "maar" 360 punten wat best snel kan gaan met die dubbele XP's nu)....word ik dan eerder Platinum for life? Mijn totaal XP's heb ik dan binnen toch?

Iemand hier een antwoord op of ervaring mee?

5. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.228
    Trofeepunten:
    223
    Zelf geen ervaring mee, maar wat ik gelezen heb krijg je je PFL niet eerder.
    Je moet dus blijven hopen dat men in de tussentijd de regels niet verandert (en dat FB blijft bestaan) :D

Ludwig, FlyingFonz en DirkOnTour vinden dit leuk.
  6. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Geen ervaring, ik ben 4 jaar Platinum. Je wordt pas na het 10e jaar Platinum for life.

7. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.398
    Trofeepunten:
    508
    Wel ervaring, al meerdere keren voorgelegd, het antwoord is: wachten. In antwoorden op mijn vraag wordt door KLM en Flying Blue het woord XPs ook angstvallig gemeden, alleen "jaren platinum" wordt gehanteerd. Dus dat is duidelijk..

8. StinusPax

StinusPax Blue Tier

Leuk Bevonden:
    87
    Trofeepunten:
    28
    De KLM / Flying Blue klantenservice...

Maandje geleden ofzoiets werd je vaak nog wel binnen de 1 a 3 minuten geholpen. Maar nu zelfs met de platinumlijn is mijn telefoontje al 2 keer afgekapt en nu zelf al 14 minuten aan de lijn... voor een boeking waar iets 'technisch mis mee is'...

Iemand dezelfde ervaringen?

9. KieWie

KieWie Blue Tier

Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    63
    Hier ook al een tijdje. Voor het wijzigen van mijn stoel, wat ik wel voor mijn dochter maar niet voor mezelf kon doen...
    Wat misschien helpt is 's ochtends vroeg bellen - vanochtend was ik na 30 seconden al aan de beurt.

10. pw1979

pw1979 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    533
    Trofeepunten:
    123
    Het is ook belachelijk dat die KLM site, al jaren, zo slecht is dat een simpele omboeking al vaak tot fouten leidt. 2 op de 3 wijzigingen die ik wil maken, zorgen dat ik moet bellen omdat de website een fout geeft. Ik weet niet welke IT partij KLM dit laat doen, maar een Aziatische prijsvechter met 10 kisten heeft het vaak beter voor elkaar.

11. ppt

ppt Blue Tier

Leuk Bevonden:
    260
    Trofeepunten:
    63
    Zelfde ervaring met de “gewone“ klantenservice (ben FB Silver). Terugvlucht wordt geannuleerd, geen automatische herboeking en volgens de app en website moet ik bellen. Diverse belpogingen stranden wegens teveel bellers, maakt niet uit of je FB nummer invoert of niet: bedankt voor het bellen, tot ziens. Niet echt een fijne klantervaring.

Na 10 pogingen huca eindelijk een agent te pakken gekregen. Mi. veroorzaakt KLM dit vaak zelf: vluchten worden aangepast of geannuleerd zonder gelijk met een oplossing te komen, de klant krijgt hier een pushbericht van, en gaat bellen. Niet handig bij een bijna volgeboekte 777.

12. DirkOnTour

DirkOnTour Silver Member Premium Member

Leuk Bevonden:
    628
    Trofeepunten:
    348
    De afgelopen weken 3 annuleringen doorgekregen. In alle gevallen automatisch op een eerdere vlucht gezet zowel ICA als binnen Europa. Zijn wel BC-tickets, misschien dat dat wat uitmaakt.

ppt vindt dit leuk.
  13. ppt

ppt Blue Tier

Leuk Bevonden:
    260
    Trofeepunten:
    63
    Hier ook BC, ymmv dus.

14. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.068
    Trofeepunten:
    223
    Invullen FB-nr, kan dat? Voorheen zei het bandje wij herkennen u als FB xxx.
    Dat hoor ik nu niet meer.

15. ppt

ppt Blue Tier

Leuk Bevonden:
    260
    Trofeepunten:
    63
    Ligt er aan met welk nummer je belt. Ik belde via voip met een ander nummer dan geregistreerd bij KLM, dan krijg je de optie om het FB nummer in te voeren. Lijkt me een kleine moeite om na het invoeren iets van herkenning te tonen, nu heeft de klant het gevoel dat het invoeren niets uitmaakt.

Ruut vindt dit leuk.
  16. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.068
    Trofeepunten:
    223
    Nu hoor ik ook nooit meer dat bericht dat ze me herkennen als FB-xxx..... Jammer hoor, ik doe zo m'n best XP's te sparen.

17. JdV030

JdV030 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    510
    Trofeepunten:
    123
    Ik kan ook na zoeken niet goed vinden of ik xp krijg op vluchten met Westjet. In mijn geval binnen Canada. Ik zie op de FB site wel vermeld dat je FB miles kan sparen maar zie niets over XP's. Bovendien kan ik ook niet achterhalen of stoelen in de Premium klasse bij Westjet worden gezien als BC. Stoelen kosten wel een BC tarief en staan in het vliegtuig ook in een aparte cabine.Ga eventueel 4 binnenlandse vluchten maken binnenkort. Zeker met dubbele xp op BC kan dat mooi wat opleveren. Wellicht weet iemand hier hoe dit zit.

Ruut vindt dit leuk.
  18. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.068
    Trofeepunten:
    223
    Ik was in de veronderstelling dat dubbele XP's alleen bij KLM/AF gelden en niet bij de andere Sky Team partners... Correct me if I'm wrong.

19. Bijzonderetickets

Bijzonderetickets Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.453
    Trofeepunten:
    483
    Klopt, mag wel uitgevoerd worden door partners maar moet op AF/KL vluchtnummer.

Ruut vindt dit leuk.
  20. Jack of all trades

Jack of all trades Blue Tier

Leuk Bevonden:
    686
    Trofeepunten:
    123
    Vlucht AMS-CDG-ARN-CDG-AMS geboekt voor €477 in C. Hoppa: 120 xp erbij.

Wat ik niet snap is het aantal Miles. Dit moet toch keer 8 bij plat per euro spent. Ofwel 3.800 + miles zijn

Bijgevoegde bestanden:

Deel Deze Pagina