Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

1. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.068
    Trofeepunten:
    223
    Heb nu bijna een jaar de reguliere Gold die ik binnenkort ga stopzetten. Zou Amex FB de silver en gold status meegeven op de partnerkaart dan zou ik die zeker overwegen. Hiervoor had ik de FB Gold.

Vlieg bijna uitsluitend KLM/AF en met FB gold status heb je samen met je reisgenoot al loungetoegang. Heb er nu wel een ABN gold card erbij genomen voor het deel eigen risico met autohuur. Vervelend dat Amex Gold dat niet biedt.

Zodra m'n FB gold status afloopt neem ik de reguliere Amex Platinum.

Bijzonderetickets vindt dit leuk.
  2. Bijzonderetickets

Bijzonderetickets Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.453
    Trofeepunten:
    483
    Voorheen kreeg je ook level miles voor bepaalde uitgaven met je FB Amex. Door slechts 30 XP voor een FB Amex Gold kaart te bieden is dit lastig te rechtvaardigen met de kaartbijdrage.

Zomaar een paar simpele toevoegingen om de propositie van die kaart een stuk te verstevigen:

- twee keer lounge toegang in de Crowne Lounge (net als Regulier Gold en bijvoorbeeld Miles and More kaart, zeer lage kostprijs voor FB/Amex);
    - een aantal XP's bij een bepaalde spend;
    - AF/KLM Voucher, net als bij de reguliere Gold kaart.

lloydje33 en Mark020 vinden dit leuk.
  3. Wilcoleone

Wilcoleone Blue Tier

Leuk Bevonden:
    185
    Trofeepunten:
    43
    Sinds afgelopen vrijdag kan ik bij mijn reeds geboekte vluchten (SEP & OKT) geen stoel selectie meer doen (dit kon ik daarvoor wel voor die vluchten). Niet op de website en niet in de KLM app. Iemand dezelfde ervaring?

4. Daan3

Daan3 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.720
    Trofeepunten:
    523
    Nee, kan in de app gewoon uitzoeken

5. Wilcoleone

Wilcoleone Blue Tier

Leuk Bevonden:
    185
    Trofeepunten:
    43
    Vreemd, ik zal KLM eens benaderen. Dank voor je reactie!

6. Maarten_22

Maarten_22 Silver Tier

Leuk Bevonden:
    201
    Trofeepunten:
    268
    Voor een vlucht aankomende januari(afgelopen week geboekt) kan ik ook geen stoelen selecteren.

7. Wilcoleone

Wilcoleone Blue Tier

Leuk Bevonden:
    185
    Trofeepunten:
    43
    Ik heb (via Facebook Messenger) KLM gevraagd wat er aan de hand is. Blijkbaar hebben ze het erg druk, niet vreemd natuurlijk, en gaat de reactie enige tijd op zich laten wachten. Geen probleem voor mij, ik heb nog tijd.

Vermoed dat de trip naar SFO in september toch niet door kan gaan.

8. Maarten_22

Maarten_22 Silver Tier

Leuk Bevonden:
    201
    Trofeepunten:
    268
    En de platinum lijn is toch niet bereikbaar. Ze maken er een lekker potje van.

9. Mark020

Mark020 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    410
    Trofeepunten:
    63
    Ik denk, als je AMEX laat weten dat je van gold naar platinum wil, dat ze je graag dezelfde dag nog helpen. :)

10. LucW

LucW Blue Tier

Leuk Bevonden:
    123
    Trofeepunten:
    33
    Heeft er recentelijk iemand AMS-CDG met AF gevlogen? Ik vlieg over twee weken CDG-AMS-CDG op twee losse tickets (maar dezelfde boeking) en ga direct met hetzelfde toestel weer terug. Met KLM kon er laatst (MUC-AMS) niet online ingecheckt worden omdat iedereen zijn/haar testen etc. moest laten zien. Ik vroeg me af of dit bij AF hetzelfde is of dat zij een ander systeem gebruiken.

11. Godenzoon14

Godenzoon14 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.351
    Trofeepunten:
    508
    Ik vlieg aankomende zaterdag AMS-CDG en dan laat ik het je weten, als niemand je voor die tijd antwoord heeft gegeven :)

12. Amsterdam

Amsterdam Blue Tier

Leuk Bevonden:
    222
    Trofeepunten:
    43
    CDG weet ik niet maar dat MUC geldt niet overal. Ik ben laatst naar CPH geweest en zowel op heen als terugvlucht niets gecheckt door KLM en kon gewoon voor heen- en terug vlucht online inchecken.

13. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.085
    Trofeepunten:
    358
    Voor CDG-AMS heb je geen enkel probleem om online in te checken op dit moment, want er geldt geen testplicht naar Nederland.
    Echter over 2 weken geldt dat anders dan moet je een testbewijs (PCR 48h, of Antigen 24H) kunnen laten zien of dat je al 2 weken volledig gevaccineerd bent. Maar zolang je dat kunt laten zien op CDG zal dat het probleem niet zijn.

De terugvlucht wordt m.i. wel een probleem, je moet een testbewijs hebben van 24H en die moet de medewerker bij de check in vrijgeven. De vraag is of ze dat in Frankrijk voor je willen doen, zeker als het aparte boekingen zijn.
    Vanaf MUC of DUS kan je trouwens nu naar Nederland ook weer online inchecken omdat Duitsland een groen land is en je weer een digitale boarding pass krijgt. (Er geldt geen testverplichting). Ik was blij verrast, maar had er niets aan omdat de medewerker nog wel handmatig de vervolgvlucht AMS-CDG moest regelen, en omdat de terugvlucht zo kort op elkaar zat kon zijn ook de CDG-AMS vlucht doen.

14. LucW

LucW Blue Tier

Leuk Bevonden:
    123
    Trofeepunten:
    33
    Thanks! Heeft iemand ervaring met inchecken aan de gate? Is dit mogelijk of moet je naar zo’n transfer service punt toe? Daarnaast is dit waarschijnlijk pas nadat de check-in gesloten is, dus zou het goed kunnen dat dit überhaupt niet werkt.

Overigens gaat het om een vlucht AMS-CDG-DXB (wellicht handige info ), dus hier komt een verplichte test bij kijken.

15. Ozzietukker

Leuk Bevonden:
    2.085
    Trofeepunten:
    358
    Nu ik er over nadenk is het niet geheel kansloos, immers, je kan wel online inchecken, je krijgt alleen je boarding pass niet. Ik dacht meer vanuit dat principe.
    Maar aangezien je zeker in Amsterdam Airside blijft, moet het geen probleem zijn om je boarding pass te krijgen, wel zullen ze dan de documentie moeten zien zoals PCR testen en dergelijke, maar dan zouden ze je boarding pass wel moeten kunnen uitgeven.
    Ik zou trouwens dan niet wachten tot het moment van boarding, maar gewoon direct naar de gate agent toelopen, er vinden wel vaker document checks plaats aan de gate.

16. Godenzoon14

Leuk Bevonden:
    3.351
    Trofeepunten:
    508
    Heb zojuist mijn vriendin op AMS afgezet voor AMS-BOD en zij kon gewoon online inchecken, kreeg haar boardingpass, met handbagage via Privium door security en zit nu zonder een enkele check of ze gevaccineerd is/negatieve test bij zich heeft in het toestel klaar voor vertrek...

Zal zaterdag een update geven van mijn AMS-CDG.

17. LucW

LucW Blue Tier

Leuk Bevonden:
    123
    Trofeepunten:
    33
    Heb even met KLM gebeld en zij gaven aan dat ik in principe al aan het begin van m'n reis (in dit geval Helsinki) voor al m'n vluchten kan inchecken omdat het meer dan 30 uur van tevoren is en het door hun als 1 boeking gezien wordt. Hij kon me hier geen schriftelijke bevestiging van sturen, maar zei dat dit simpelweg altijd hun regel was dus dat ik me hier geen zorgen om hoef te maken. Ben benieuwd. Bedankt voor jullie hulp!

18. Ozzietukker

Leuk Bevonden:
    2.085
    Trofeepunten:
    358
    Ben benieuwd, mogelijk sta ik nu op een bepaalde lijst dat een extra check nodig is, in het verleden kreeg ik ook altijd mijn boarding pass en kon ik ook zonder controle op wat voor documenten dan ook het vliegtuig in, de laatste tijd 'controleert' men altijd mijn documenten.

19. Godenzoon14

Leuk Bevonden:
    3.351
    Trofeepunten:
    508
    Net mijn vriendin gesproken, zoals eerder aangegeven op AMS echt nul controle op documenten, op BOD door een grenscontrole en daar met de digitale corona check app binnen een halve seconde door de grenscontrole heen.

20. Amsterdam

Amsterdam Blue Tier

Leuk Bevonden:
    222
    Trofeepunten:
    43
    Ook bij mij op Schiphol geen enkele controle bij KLM en op CPH overigens ook niet. Ik heb online ingecheckt en ben rechtstreeks naar de gate gegaan. Alleen boarding pass laten zien.

Carel1 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina