Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

  1. Tommy

    Tommy Blue Tier

    Berichten:
    222
    Leuk Bevonden:
    598
    Trofeepunten:
    123
    Alleen met een KLM vlucht nummer! Dus als je via klm boekt en er staat KL bij vlucht nummer dan krijg je XP en Miles.
     
    MoonJ vindt dit leuk.
  2. Rutger

    Rutger Silver Tier

    Berichten:
    217
    Leuk Bevonden:
    190
    Trofeepunten:
    268
    Het zijn alleen economy tickets, toch? Ik kan in ieder geval geen interessante data vinden waarbij de BC tickets gunstig zijn geprijsd.
     
  3. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Helaas alleen Economy.
     
  4. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.305
    Leuk Bevonden:
    3.196
    Trofeepunten:
    483
    Ook in Business. Zie dit voorbeeld. Screenshot_2021-07-03-11-23-13-65_e5b71aec1429556c371601bc0c303d1f.jpg
     
    ppt, Rutger, lloydje33 en 4 anderen vinden dit leuk.
  5. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Op de site stond alleen Economy. Vreemd dat Business dan toch ook mogelijk is. In de toekomst toch maar even opletten.
     
  6. Rutger

    Rutger Silver Tier

    Berichten:
    217
    Leuk Bevonden:
    190
    Trofeepunten:
    268
    Ja, er staat promo bij maar vinden jullie dit een promo reward? Een retourtje naar Rio de Janeiro in business is dan 135k miles. Voor de Covid pandemie zijn wij voor 72k retour gevlogen naar zowel Quito en Nairobi. Dat vond ik een leuke promo!
     
    Ruut vindt dit leuk.
  7. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.305
    Leuk Bevonden:
    3.196
    Trofeepunten:
    483
    Tja wat valt er aan te vinden? De Promo Rewards zijn eigenlijk altijd 25% of 50% korting.

    Zodra er meer ICA bestemming zijn waar je zonder al te veel beperkingen heen kunt zal er vast ook wel weer eens een 50% promo reward komen.
     
  8. luukk

    luukk Newbie

    Berichten:
    31
    Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    8
    Vorige week kreeg ik een mail van Flying Blue met daarin de mogelijkheid tot het kopen van miles met bonus. Nu ben ik niet echt bekend met het Flying Blue programma waardoor ik behoorlijk twijfel of ik dit wil doen.
    Hoe lang zijn deze miles bijvoorbeeld geldig, en is het mogelijk om boeking deels met punten en "cash" te betalen?
    Aangezien ik op dit moment nauwelijks punten heb zou dit wel een dingetje zijn.
    Begin volgend jaar wil ik namelijk voor een lange tijd naar Japan, voor deze reis zou ik mooi deze punten kunnen gebruiken.

    Alvast bedankt.
     
  9. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.305
    Leuk Bevonden:
    3.196
    Trofeepunten:
    483
    Dit zou ik niet doen als je niet zo bekend bent met het Flying Blue programma.

    Momenteel is de bonus 80%, maar er zijn ook wel eens promoties waarbij je tegen 100% bonus kunt kopen.

    Momenteel betaal je zo'n € 0,0155 per mile. Het is lastig om dit er ook weer uit te halen. Bij een award betaal je namelijk ook toeslagen en je verdient geen miles, om maar eens iets te noemen. Vooral naar Azië is Flying Blue niet zo'n gunstig frequent flyer programma voor award tickets.

    Voorbeeld: Amsterdam - Tokyo: 100/K miles (met dymic pricing beetje de onderkant) = € 1550,00 + ca. € 200,00 toeslagen. Dan betaal je dus € 1750,00 voor een enkele reis in Business Class terwijl je geen miles terugkrijgt en geen status op kunt bouwen.

    Andere frequent flyer programma's verkopen ook vaak miles. Bij andere programma's kun je hier vaak meer profijt mee behalen dan bij Flying Blue (Alaska bijvoorbeeld).
     
    Nielsdejongen en luukk vinden dit leuk.
  10. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Het kopen van miles is alleen zinvol als je een award ticket wilt boeken en net wat miles tekort komt.
    Als je minimaal FB Gold member bent, mag je overigens 10% “rood” staan als je een vlucht op miles boekt.
     
    michiel1, lloydje33 en Menno vinden dit leuk.
  11. FlyingDutch

    FlyingDutch Blue Tier

    Berichten:
    224
    Leuk Bevonden:
    226
    Trofeepunten:
    43
    Hoe ben je explorer met 233k miles? :D
     
    MoonJ, lloydje33, Carel1 en 2 anderen vinden dit leuk.
  12. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.305
    Leuk Bevonden:
    3.196
    Trofeepunten:
    483
    Soms vliegen met Skyteam en door de jaren heen wat puntjes / doorverwijzingen gespaard met FB Amex, per ongeluk niet gevlogen vluchten gecrediteerd, etc.
     
    Ruut, lloydje33 en Carel1 vinden dit leuk.
  13. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.115
    Leuk Bevonden:
    944
    Trofeepunten:
    143
    Als heb je er een paar miljoen, het draait om de XP's....
    Ontmoette vorig jaar ook een Explorer en die had bijna een half miljoen miles...
     
  14. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Dat ligt aan het doel wat je hebt. Sommigen sprokkelen zoveel miles bij alle maatschappijen, hotels en creditcards bij elkaar zonder status te willen in de luchtvaart. Status bij hotels kan via creditcard en als je J boekt met miles of alleen aanbiedingen boekt, heb je geen status nodig om luxe te vliegen. Voordeel daarvan is dat alle aanbiedingen kan pakken ipv te moeten wachten op een ST member.
     
    Thijsk, FlyingFonz, Ruut en 2 anderen vinden dit leuk.
  15. AA_

    AA_ Newbie

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    3
    Een mooie geste weer van Flying Blue, alleen volgens mij is dit in deze periode alleen voordelig als je nog steeds heel veel vliegt of nog geen status hebt, anders heb je aan het begin van je nieuwe kwalificatieperiode nog de 'resterende XPs' actie.

    Verdien dubbele XP

    Steeds meer landen openen hun grenzen en dat betekent dat het tijd wordt om weer reisplannen te maken. Voor elke door KLM of Air France aangeboden vlucht tussen 1 juli en 31 december 2021 verdient u automatisch dubbele XP. Dat maakt het behouden van uw huidige niveau of het behalen van het volgende niveau een stuk makkelijker!

    Wat gebeurt er als ik al voor 1 juli 2021 een vlucht heb geboekt?
    De dubbele XP worden bijgeschreven voor alle vluchten tussen 1 juli 2021, 00.01 uur en 31 december 2021, 23.59 uur (lokale vertrekdatum en -tijd), ongeacht de boekingsdatum. Ook voor vluchten die u al voor 1 juli 2021 heeft geboekt met reisdata tussen 1 juli en 31 december 2021 ontvangt u dubbele XP.

    Is de aanbieding geldig voor één boeking of voor alle boekingen?
    U verdient dubbele XP op alle vluchten tussen 1 juli en 31 december 2021. De aanbieding is niet beperkt tot één boeking.

    Wat zijn vluchten aangeboden door KLM of Air France?
    Vluchten aangeboden door KLM of Air France zijn vluchten die rechtstreeks via KLM of Air France worden geboekt (met een KLM- of Air France-vluchtnummer). Ze kunnen echter wel door een andere luchtvaartmaatschappij worden uitgevoerd.
     
  16. LucW

    LucW Blue Tier

    Berichten:
    64
    Leuk Bevonden:
    123
    Trofeepunten:
    33
    Heeft iemand een idee wat er bij de plat-lijn aan de hand is? Probeer ze al een paar uur te bereiken, maar de wachttijd is constant > 30 minuten.
     
  17. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.735
    Leuk Bevonden:
    1.973
    Trofeepunten:
    298
    Er zijn wel wat 'oranje' Spaanse bestemmingen bijgekomen, dus ik kan mij voorstellen dat er nu veel mensen willen omboeken of de reis annuleren of door de Nederlandse situatie ook al willen annuleren.
     
  18. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Voor mij erg handig. Ik heb pas op 31 December 2018 mijn eerste vlucht gehad met KLM, werd daarna in 2019 Silver. 2020 zou ik genoeg vliegen voor Gold echter door obvious reasons niet gehaald. 2021 leek net zo min een goed vliegjaar voor mij waardoor ik weer zou blijven hangen op Silver en de XP's die ik verdien zou weggooien (gezien je toch status behoudt dit jaar weer).

    Nu heb ik straks met een Business retour naar Vegas genoeg XP om eindelijk naar Gold te gaan en nog aardig wat surplus meeneem voor de kwalificatie volgend jaar - ik ben heel blij!
     
  19. AlterEgo

    AlterEgo Newbie

    Berichten:
    16
    Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    3
    Ik ben al vanaf vrijdag bezig, Nog niet gelukt. 3 maal na 20 minuten in de wacht maar afgehaakt en een stuk of 5 keer de melding dat de wachttijd 30min+ is waarna de verbinding wordt verbroken. Op whatsApp ook geen reacties meer anders dan de robot. Echt heel erg slecht. Ga er vanuit dat de meeste Platinum leden weten hoe ze online 80% van de antwoorden kunnen vinden. En moeilijk bereikbaar zijn is één, maar NIET bereikbaar zijn.........
     
  20. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.659
    Leuk Bevonden:
    2.437
    Trofeepunten:
    358
    Twitter al geprobeerd?
     

Deel Deze Pagina