Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

  1. Amsterdam

    Amsterdam Blue Tier

    Berichten:
    296
    Leuk Bevonden:
    222
    Trofeepunten:
    43
    Ok bedankt.
     
  2. RickFlyer

    RickFlyer Newbie

    Berichten:
    90
    Leuk Bevonden:
    51
    Trofeepunten:
    18
    Nog even over XP & Transavia. Het is op zich wel vreemd dat bij Transavia AMS-ALC 8XP (Long 1) oplevert, terwijl de calculator op de site van FB zelf AMS-ALC als 'medium' kwalificeert, m.a.w. slechts 5XP. Iemand enig idee welk van de twee klopt?
     
  3. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.391
    Trofeepunten:
    583
    De regel voor Long 1 bij FB is meer dan 2000 miles afstand. ALC is echt geen 2000 miles dus 5 XP.
     
  4. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Zo leuk dat iedereen hier steeds voor 500 miles een survey krijgt van KLM voor de beoordeling van een vlucht, en ik al een jaar na elke vlucht een beoordelings survey krijg maar er geen 500 miles voor wordt geboden. :confused::D
     
    Amsterdam vindt dit leuk.
  5. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.611
    Leuk Bevonden:
    3.224
    Trofeepunten:
    508
    Iedereen krijgt de beoordelingssurvey, niet iedereen krijgt de Quality Observer survey en juist voor deze krijg je 500 miles.
     
    Ruut en Bijzonderetickets vinden dit leuk.
  6. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.115
    Leuk Bevonden:
    944
    Trofeepunten:
    143

    Enig idee wat dan de criteria zijn om een QOS te ontvangen?
     
  7. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.735
    Leuk Bevonden:
    1.973
    Trofeepunten:
    298
    Geen idee, want ik krijg ze werkelijk waar voor een vlucht uit elke boeking die ik het afgelopen half jaar heb gemaakt, en zowel inbound als outbound van Amsterdam, of zelfs vanaf Lissabon met een overstap in Parijs dus er is geen pijl op te trekken.

    Zou mij wel kunnen voorstellen dat ze van een reiziger die relatief frequent reist en dus ook de veranderingen in drukte meemaakt op de luchthavens graag willen 'meten' op constateringen.
     
  8. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.115
    Leuk Bevonden:
    944
    Trofeepunten:
    143
    Ok dank je, heb de QOS nooit gehad.
     
  9. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Volgens mij moet je ervoor aanmelden. Dat was tenminste jaren geleden van toepassing toen er nog een app met vragen was.
     
  10. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Er zijn nog relatief weinig reizigers, dus diegenen die zich ooit aangemeld hebben krijgen nu vaker een verzoek. Ik vlieg nu niet zoveel, maar bij elke trip is het idd raak.
     
  11. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Nee, je kan je niet aanmelden. Dat was alleen toen ze opstartten lang geleden. Op een gegeven moment ontvang je als FF ineens een mail als je een vlucht hebt op korte termijn.
     
    Amsterdam en Carel1 vinden dit leuk.
  12. RuudHier

    RuudHier Blue Tier

    Berichten:
    175
    Leuk Bevonden:
    69
    Trofeepunten:
    28
    Vanwege wat vluchten binnen de VS deed ik pogingen om daar miles voor te gebruiken en dus reward tickets te boeken, echter het lijkt erop dat er behalve KLM en AF niets meer te boeken is bij KLM. Niet in de app en niet op de website.

    Routes die voorheen wel nog te boeken waren (LAX-JFK) hebben nu op geen enkele datum meer beschikbaarheid. Doe ik wat verkeerd of is de beschikbaarheid nu inderdaad zo goed als nul?
     
  13. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Ik zie idd weinig beschikbaarheid, wel staat bij iedere datum een streepje maar als je dan de dag opent komt op sommige dagen nog wat tevoorschijn. Bijv 24-8. Anders zou ik eens bellen wat de mogelijkheden zijn.
     
  14. RuudHier

    RuudHier Blue Tier

    Berichten:
    175
    Leuk Bevonden:
    69
    Trofeepunten:
    28
    Yes, die zie ik ook inderdaad, heel veel op die dag zelfs, maar een dag eerder weer helemaal niets. In business ook niets helaas.

    Bij mij val ik telkens terug naar het hoofdscherm als ik een dag aanklik waarop geen availability is; kost veel tijd zo. Vanaf welke pagina bekijk jij availability?
     
  15. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Ik heb verder niet gezocht, dit was in de app alleen even een check. Daar kan je wel alle dagen om de beurt aanklikken zonder naar home te gaan
     
  16. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Vanmorgen in de mail:
    Koppel uw accounts.
    Ga naar de ALL-website en maak een account aan.
    Koppel vervolgens uw accounts en spaar vanaf dan Miles én Reward-punten!
    En als welkomstbonus krijgt u 10 XP + 2 Statusnachten*!

    Hier nu ook dubbele rewardpunten.
     
    Laatst bewerkt: 29 jun 2021
  17. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.391
    Trofeepunten:
    583
    Dit zijn geen dubbele XP's maar 2* 5Xp. 5 voor een nacht in een Accor hotel en 5 voor een AF/KL vlucht. Overigens loopt deze actie al sinds 2019:cool: en de meeste van ons zullen dit dan ook al gehad hebben.
     
    FlyingDuck vindt dit leuk.
  18. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Die 5 XP heb ik ook al ontvangen. Ik bedoelde dat de Accor actie nu dubbele rewardpunten geeft. Ik heb de post aangepast.
     
    lloydje33 en Ruut vinden dit leuk.
  19. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    De nieuwe promo awards zijn uit. Naast de Europese bestemmingen zijn er deze keer 3 long haul bestemmingen, Rio de Janeiro, Lima en Point à Pitre.
     
    Rutger, MoonJ en BartF vinden dit leuk.
  20. Nixxin

    Nixxin Newbie

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    3
    Hoi, ik zit te denken om met Etihad te gaan vliegen, krijg je dan ook XP punten ?
    KLM en Etihad doen aan code sharing, ik vind het lastig om daar iets over te vinden.
     

Deel Deze Pagina