Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

1. petercs

petercs Blue Tier

Leuk Bevonden:
    233
    Trofeepunten:
    43
    ik bel soms de Belgische platinum line, ze zijn vaker veel sneller

+3226200441

Succes!

2. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.228
    Trofeepunten:
    223
    Rond een uur of 10 vanavond gebeld naar NL nummer, na 10 min was ik aan de beurt. Ik moest weer bellen om mijn vouchers te gebruiken, dat gaat nog steeds niet online.

De dame aan de lijn gaf aan dat ze een AF ticket moest uitgeven als ik meerdere 057 vouchers wilde gebruiken. Al met al voor 2 boekingen 40 minuten aan d elijn gehangen. Als dat met iedere beller zo lang duurt, dan kan ik me voorstellen dat ze af en toe niet bereikbaar zijn.

Amsterdam en arjen05 vinden dit leuk.
  3. FlyingDutch

FlyingDutch Blue Tier

Leuk Bevonden:
    226
    Trofeepunten:
    43
    Ja het hele vouchers systeem is drama bij KLM. Ik weet niet of het inmiddels verbeterd is maar vorig jaar was het aanvragen, uitbetalen allemaal handmatige acties met manueel in te vullen formulieren.

Het ticket wat ik bij eurowings had ging helemaal automatisch. Via knop voucher en binnen 5min in de mail. Dit soort zaken bespaart enorm veel tijd en frustratie

4. Menno

Menno Silver Member

Leuk Bevonden:
    476
    Trofeepunten:
    63
    Vouchers zijn een lastig item. Ik kan spreken over mijn ervaringen in het digitale team t/m juli 2020, toen het opstarten van vouchers in volle gang was. Het is geen voucher die alleen bij één specifieke maatschappij ingewisseld kan worden, en daardoor in een eigen systeempje kan worden gezet (zoals bijv. easyJet). Vouchers worden uitgegeven in een passenger service systeem (namen zoals Amadeus, Altéa), waardoor meerdere airlines erbij kunnen (zoals AF en KL). Het zijn vouchers in hetzelfde systeem als bijv. een involuntary-downgrade-voucher. Daardoor ben je afhankelijk van díe systemen, en daar moeten links mee gemaakt worden. Vooral die systemen zijn erg lastig, waardoor de opties van KLM ook beperkt werden.

FlyingFonz en jphorn vinden dit leuk.
  5. anique

anique Newbie

Leuk Bevonden:
    28
    Trofeepunten:
    13
    Advies gevraagd:
    Ticket naar Los Angeles (LAX) met flexibele retour datum, met miles betaald.

Mijn zoon gaat een aantal maanden (studie) naar Los Angeles, hij weet nog niet precies hoelang hij wil blijven. Wat is het handigst om te doen:
    - retourticket en de retour datum later wijzigen
    - 2 enkele reizen. (wanneer je met miles betaald zijn de kosten en miles hetzelfde).

Zien jullie voor - en/of nadelen?

6. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    143
    Als je het per se met miles doet zou ik lekker 2 enkele reizen doen. Retour ticket heeft dan geen voordelen en je bent zo flexibeler. Kleine kans maar wie weet komt LA nog een keer langs in de promo rewards ook, scheelt weer.

7. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.085
    Trofeepunten:
    358
    Dan ben ik blij dat ik toch de PA service heb, ik mail wat ik wil, en het ticket wordt klaargezet. En het antwoorden gaat echt super snel, platinum service is fijn, de PA service is echt wel nog een servicetrede hoger.
    Uiteraard is het aantal vluchten daar ook naar, dus enige service mag wel verwacht worden, maar ik blijf elke keer positief verrast.

Carel1 vindt dit leuk.
  8. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.228
    Trofeepunten:
    223
    Helaas is PA alleen voor inwoners van NL :(

9. anique

anique Newbie

Leuk Bevonden:
    28
    Trofeepunten:
    13
    bedankt voor advies.

10. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.085
    Trofeepunten:
    358
    Ah dat is spijtig.

Ik heb helaas ook last van iets dergelijks, want hoewel ik zeer positief ben over 'mijn vrienden van Turkish Airlines' geldt dat vooral voor de operatie in Turkije / Istanbul.
    De Nederlandse lokale afhandeling, zowel de huidige als de voorganger is simpelweg een drama. Er kan helemaal niets. Terwijl in Istanbul het wel direct mogelijk is, maar dat moet dan wel in persona als het vluchten met origin Amsterdam is, want telefonisch mogen ze me niet helpen en verwijzen ze me door...

11. LucW

LucW Blue Tier

Leuk Bevonden:
    123
    Trofeepunten:
    33
    Checken ze dit eigenlijk actief of volstaat een Nederlands postadres?

12. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.228
    Trofeepunten:
    223
    Geen idee, ik voldoe (nou ja, voldeed voor corona) aan de voorwaarden maar nooit een uitnodiging gehad en ergens gelezen dat "buitenlanders" geen PA krijgen.

13. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    De voorwaarden:
    U komt in aanmerking voor KLM Personal Assistance omdat u:
    • Flying Blue Platinum-deelnemer bent;
    • woonachtig bent in Nederland;
    • binnen twee kalenderjaren (1 januari tot en met 31 december) minimaal 800 UXP heeft gespaard op vluchten met een KLM- of Air France-vluchtnummer.

westi vindt dit leuk.
  14. Mark020

Mark020 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    410
    Trofeepunten:
    63
    Ik heb zes jaar de AMEX FB Gold gehad, maar ik vond de benefits van het programma totaal niet opwegen tegen de reguliere AMEX. Ik heb nu al een aantal jaren de reguliere Platinum. Met de Privium service en de onbeperkte lounge toegang snap ik niet zo goed dat de FB versie nog zo in trek is.

FlyingFonz, Bijzonderetickets en Ruut vinden dit leuk.
  15. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Platinum for 2 misschien.

Ready2Board vindt dit leuk.
  16. Mark020

Mark020 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    410
    Trofeepunten:
    63
    Klopt, dat is top. Probleem is: dat werkt pas bij FB Platinum status en dat is voor normale stervelingen als ik niet realistisch en dus niet haalbaar. Ik kreeg dus als hoofdkaarthouder extra XP door de AMEX FB kaart, maar mijn partner als subkaarthouder niet, met als gevolg verschillende statussen. Ik weet niet of dat inmiddels anders is, maar het was voor mij een van de redenen om over te stappen op de klassieke AMEX platinum. Alleen al het Privium abo met snelle grenspassage (incl. partner!) en de wereldwijde loungetoegang, rechtvaardigen de jaarlijkse bijdrage al :) en het scheelt 100 euro met de FB versie.

17. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Een subkaarthouder krijgt nog steeds geen Extra XP’s.

18. Mark020

Mark020 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    410
    Trofeepunten:
    63
    Ja, dat dacht ik al. Ik snap niet zo goed waarom de subkaarthouder dan niet meegroeit qua status met de hoofdkaarthouder (net zoals met platinum). Dat zou de AMEX FB card in potentie meer waarde geven. Al blijft die waarde wel echt tot KLM beperkt. Met de klassieke plat zijn de privileges veel breder.

Ruut vindt dit leuk.
  19. theflyingrobman

theflyingrobman Blue Tier

Leuk Bevonden:
    564
    Trofeepunten:
    123
    Ben het met je eens @Mark020, het zou absoluut een meerwaarde zijn als de eerste subkaart houder automatisch met je meegroeit in het programma, immers met silver en goud is het al direct een stuk comfortabeler vliegen.

Zelf heb ik ook de reguliere Amex Platinum kaart overwogen, maar op basis van spend en het feit dat ik voor 99% alleen maar met KLM vlieg zijn voor mij persoonlijk de extra XP en verdiende miles meer waard dan alle reguliere plat perks.

20. Mark020

Mark020 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    410
    Trofeepunten:
    63
    Ook als je de herziening van AMEX platinum meeneemt? Zo is je partner/ +1 nu ook Privium plus (voor niks). En ik spaar nog steeds via FB zelf punten, door vaak dingen met de AMEX plat (online) te kopen via de FB store. Dan krijg je dus membership points van AMEX én FB points :) Het enige dat je dan mist, zijn inderdaad de complementaire XP points die je krijgt.

Ruut vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina