Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

1. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    143
    Op de KLM lounge finder staat dat je op SPU (Split, Kroatië) de zogehete Business Lounge in kan. Maar dit contract is al op z'n minst een jaar verbroken. Vorig jaar was ik er en werd toegang geweigerd, hetzelfde twee weken geleden om bovenstaande reden werd mij verteld. Best slecht dat KLM nog steeds niet hen website/lounge finder heeft aangepast hierop.

Denk niet dat veel forumleden op dit vliegveld komen, maar beware :p

2. FlyingDutch

FlyingDutch Blue Tier

Leuk Bevonden:
    226
    Trofeepunten:
    43
    Ik had het andersom. Op Aruba was er geen aangesloten lounge volgens de flyingblue website , maar bij de checkin zeiden ze al dat we erin mochten wat dan ook zonder problemen lukte

MoonJ vindt dit leuk.
  3. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.068
    Trofeepunten:
    223
    Die ervaring had ik in februari ook. Zat eerst buiten op het terras in de zon biertjes te drinken en toen ik naar de gate liep kwam ik de VIP lounge tegen. Toegang met FB Gold.
    Volgens KLM zou er geen lounge zijn op AUS.

4. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.636
    Trofeepunten:
    428
    Idem bij Berlijn Brandenburg, staat ook niet op de loungefinder maar kan je wel in.

5. Bosbewoner

Bosbewoner Blue Tier

Leuk Bevonden:
    290
    Trofeepunten:
    63
    Afgelopen week in Dubrovnik kon ik daar de lounge in met een Air France ticket. Er stond een lijst met welke maatschappijen je er niet in zou mogen, KLM stond daar ook bij. Toch vreemd zo een onderscheid binnen AF/KLM

6. theflyingrobman

theflyingrobman Blue Tier

Leuk Bevonden:
    564
    Trofeepunten:
    123
    Ik denk op het moment dat je geheel zelfstandig bij KLM status kunt houden (tm gold) een reguliere Amex kaart meer value for money bied. Echter op het moment dat je het (net) niet red of juist Platinum hebt, dat dan de FB Amex kaarten interessanter zijn.

Gewoon puur uit nieuwsgierigheid ben ik een excel sheet begonnen om eens uit te rekenen hoeveel je per kaart moet uitgeven om de kaartfee geheel in miles terug te kunnen verdienen. Wordt vervolgd ;)

De https://earnonline.flyingblue.com/ route moet natuurlijk iedere (FB) Amex gebruiker gebruiken, dit is voor mij ook een van de beste tips die ik hier van het forum heb opgepikt, baal ervan dat ik dit niet een paar jaar eerder wist ;)

lloydje33 en Mark020 vinden dit leuk.
  7. Mark020

Mark020 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    410
    Trofeepunten:
    63
    Enige voordeel van de FB die hier nog niet is genoemd, is dat je miles bij elke betaling verlengd worden.

En ik hoor graag meer van je excellijst! :D

8. Wilcoleone

Wilcoleone Blue Tier

Leuk Bevonden:
    185
    Trofeepunten:
    43
    Inmiddels kan ik wel weer stoelen selecteren, echter nog steeds geen reactie mogen ontvangen van KLM op mijn vraag.

9. Godenzoon14

Godenzoon14 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.351
    Trofeepunten:
    508
    Afgelopen zaterdag AMS-CDG gevlogen met alleen handbagage, kon gewoon online inchecken, boardingpass ontvangen, zoals bij mijn vriendin ook geen enkele controle op vaccinatie of test.

Bij aankomst op CDG had ik dus enige controle verwacht maar kon tot mijn verbazing zo naar buiten lopen, geen enkele controle…

Later vandaag CDG-AMS…

10. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Vreemd eigenlijk, ben benieuwd of het terug ook zo gemakkelijk gaat.

11. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.085
    Trofeepunten:
    358
    Terug op dit moment is geen probleem aangezien er vanuit Frankrijk nu nog geen testplicht is, ook al is Frankrijk geel, dat geldt pas per 8 augustus een test, herstel of vaccinatiebewijs.

Wat mij wel opvalt bij Air France is dat men bij de gate zelf om bewijs vraagt als er een testplicht bestaat terwijl vanaf Amsterdam bij de gate in ieder geval voor mijn gevlogen vluchten geen enkele keer om gevraagd is, daar vertrouwd men dus op de check-in…

Ik begrijp dat er voor de Schengen vluchten nu geen uitgangscontrole meer is? Vandaar dat het er zo rustig uitzag zaterdag, maar ik moest door naar 2K, waar de politie even snel naar het ID keek en het ook allemaal wel best vond. Er geldt voor doorreizigers ook geen test of vaccinatie verplichting, wat als je er over nadenkt als men echt serieus was nergens op slaat.

Carel1 vindt dit leuk.
  12. Jack of all trades

Jack of all trades Blue Tier

Leuk Bevonden:
    686
    Trofeepunten:
    123
    Dezelfde ervaring gehad op 14 juli. PCR test op zak. Nul controle door klm of vliegveld medewerkers

Carel1 vindt dit leuk.
  13. TimH

TimH Blue Tier

Leuk Bevonden:
    383
    Trofeepunten:
    63
    Het is heel wisselend in Frankrijk... Vorige week kostte het mij ruim 1,5 uur om in BOD buiten te raken. Eén beamte om alle passagiers van verschillende vluchten te controleren. Een week eerder stond er niemand. Hetzelfde geldt voor CDG, de ene keer staat er niemand en de volgende keer kan je achteraansluiten.

Carel1 vindt dit leuk.
  14. Bijzonderetickets

Bijzonderetickets Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.453
    Trofeepunten:
    483
    De promo rewards staan ook op de site van Flying Blue. Onder andere Canadese steden, dus dat is wel leuk. Ik zie ze in de app en website echter nog niet terugkomen, dus klaarblijkelijk zijn ze nog niet ingeladen.

FlyingFonz en Carel1 vinden dit leuk.
  15. flytheworld

flytheworld Newbie

Leuk Bevonden:
    19
    Trofeepunten:
    3
    Als ik kijk voor AMS - MEX zie ik de promo awards wel staan, maar enkel op sommige Economy vluchten. Op de website van FB staat ook dat het enkel voor Economy dus geldt. Helaas dus geen Business promo awards.

16. Bijzonderetickets

Bijzonderetickets Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.453
    Trofeepunten:
    483
    Heel merkwaardig. Ik zie wel een paar vluchten via CDG voor rond de 65/K met de oranje balk "Promo Rewards". In Economy...

Dan zie ik vanaf CDG weer heel soms een Promo Reward via AMS voor 24/K in Eco, maar dan is die weer niet rechtstreeks vanaf AMS.

Dat was de vorige keer ook zo, maar toch kon je Promo Rewards in J boeken.

17. FlyingDuck

FlyingDuck Blue Tier

Leuk Bevonden:
    172
    Trofeepunten:
    43
    Vraagje, heb punten op Flying blue staan. Ze verlopen helaas op 31-12-21, maar er staat nog geen nieuwe vlucht in de planning om ze weer te verlengen. Hoe kan ik ze het beste verlengen? Kan mijn AMEX "normale" kaart helpen door AMEX punten om te zetten naar Flying blue punten? Zodat het dan verlengd wordt?

18. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.068
    Trofeepunten:
    223
    Iets online kopen via de FB shop?

https://earnonline.flyingblue.com/en/?_ga=2.32697213.2121601351.1627970072-2106404105.1626774662

FlyingDuck vindt dit leuk.
  19. FlyingDuck

FlyingDuck Blue Tier

Leuk Bevonden:
    172
    Trofeepunten:
    43
  20. pw1979

pw1979 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    533
    Trofeepunten:
    123
    FB Platinum is in ieder geval niets waar bij Alitalia. Heen naar Italië was al een bagger vlucht. Nu hebben ze onze terugvlucht geannuleerd. We zijn overgeboekt op een eerdere vlucht die wij fysiek niet kunnen halen.

Overzetten naar latere vlucht of een KL vlucht op dezelfde dag doen ze niet. Ergo: Jammer joh

Thijsk vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina