Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

1. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    De champagne is altijd lekker zowel bij AF als KLM. De KLM heeft altijd Nicolas Feuillatte, bij AF wisselt het aanbod geregeld.

2. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.084
    Trofeepunten:
    358
    Ik heb het in het begin van de corona periode een keer zo gedaan, ik heb namelijk tickets met origin uit Istanbul, maar kon de terugvlucht niet maken.
    Ik ging ervan uit dat ik alleen de luchthavenbelastingen terug kon krijgen, maar tot mijn verbazing kreeg ik een voucher voor deze 'terugvlucht'.

Het was trouwens geen 50%, maar iets van 60% omdat de heenreis goedkoper was dan de terugreis, men heeft echt de waarde van de vluchten zelf gecontroleerd en op basis daarvan een voucher uitgegeven. Maar of men dat nu nog steeds doet geen idee, ik maak namelijk alle vluchten meer, de tijd van grenzen sluiten lijkt nu toch wel een beetje voorbij.
    Persoonlijk zou ik gaan voor de miles optie, dat is altijd een verstandige manier, in mijn optiek, om deze te besteden voor normale prijzen voor enkele reizen.

Frankb vindt dit leuk.
  3. MichaelNight

MichaelNight Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    bedoel je intercontinentaal? ik reis alleen binnen europa en ik heb tot nu toe aan boord KLM alleen cava gezien (dit is wel info van voor de pandemie heb sindsdien niet meer gereist)

4. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.068
    Trofeepunten:
    223
    Vorig jaar de Venezolaanse vrouw van m'n maatje van AMS verzonden naar AUA.
    Retourdatum paar keer vooruit geschoven want ze zou daar blijven. Uiteindelijk voucher gekregen van ca. 50% die binnen een paar weken ook keurig werd uitbetaald.

Frankb vindt dit leuk.
  5. Tommy

Tommy Blue Tier

Leuk Bevonden:
    598
    Trofeepunten:
    123
    Europa inderdaad altijd Cava. Ik vind echt dat ze daar 1 x iets aan moeten doen. Bij business class hoort gewoon echte champagne!

Godenzoon14, westi en Bijzonderetickets vinden dit leuk.
  6. Bijzonderetickets

Bijzonderetickets Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.453
    Trofeepunten:
    483
    Ben het helemaal met je eens. Het F&B budget van EBC is heel laag klaarblijkelijk, want men schenkt nu ook niet bepaald memorabele champagne. Enige voordeel is dat als je vliegen mist en thuis hetzelfde wilt drinken je met "een knaak" klaar bent.

Bij Iberia en TAP zijn de F&B budgetten ook laag, maar daar schenkt men in ieder geval nog iets lokaals. Ik begrijp dat iets lokaals voor wat betreft bubbels moeilijk wordt, maar deze keuze is inderdaad wel erg simpel (en goedkoop).

Godenzoon14 en Tommy vinden dit leuk.
  7. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    AF schenkt in EBC wel champagne.

8. Bijzonderetickets

Bijzonderetickets Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.453
    Trofeepunten:
    483
    Ja dat is bekend. F&B budget op AF vluchten lijkt sowieso wat hoger te zijn. Flesje water vooraf is ook wel netjes.

AF schenkt in Y op longhaul vluchten zelfs champagne als ik me niet vergis.

9. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.068
    Trofeepunten:
    223
    Ook mijn ervaring. Ivm KLM voel je je bij AF tenminste nog een beetje in BC op Europese vluchten.
    De stank die roche baron de cabine injoeg ben ik niet vergeten. Koop het nu zelf ook, heerlijk kaasje.

10. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Mee eens, maar je zit bij AF dan weer eigenlijk alleen op rij 1 ruim. Op rij 2 e.v. zit je net zo krap als in Eco.

lloydje33, Ruut en Mark020 vinden dit leuk.
  11. Jack of all trades

Jack of all trades Blue Tier

Leuk Bevonden:
    686
    Trofeepunten:
    123
    Dat klopt. Ik zat op 1F. Geruild met een oudere dame zodat ze naast haar man kon zitten. Plek 3C terug gekregen. Zat muurvast :(

Ruut vindt dit leuk.
  12. Mark020

Mark020 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    410
    Trofeepunten:
    63
    Ik heb tot nu toe alles op de eerste rij geboekt, gelukkig.

13. BartF

BartF Blue Tier

Leuk Bevonden:
    217
    Trofeepunten:
    43
    Dat klopt inderdaad.

14. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.228
    Trofeepunten:
    223
    Budgetten zijn idd laag, gisteren bij KLC kreeg ik dus keurig een klein flesje cava, maar een 2e zat er niet in, "want ze hadden er maar 3 meegekregen".
    Gelukkig ging het vliegtuig vanaochtend om 6u retour, dan zal er niemand om een bubbel gevraagd hebben :D

Maar toen ik om een wodka vroeg, hadden ze die ook niet, dat vond ik wel minder, zeker aangezien het een vlucht naar WAW betrof. ;)

MoonJ, ErwinLansing, lloydje33 en 6 anderen vinden dit leuk.
  15. Mark020

Mark020 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    410
    Trofeepunten:
    63
    De horror!

Derek, lloydje33, MichaelNight en 3 anderen vinden dit leuk.
  16. Bosbewoner

Bosbewoner Blue Tier

Leuk Bevonden:
    290
    Trofeepunten:
    63
    Ik heb sinds een paar dagen het probleem dat welke europese business ticket via cdg ik ook probeer te boeken. Dat als je in het betaalscherm van air france of KLM komt de prijs opeens honderden euro’s hoger is dan waar ze op de site mee adverteren. Is dit een bekent probleem? De platinum lijn had het over verouderde data waar ze nog mee adverteren. Wel vreemd dat als je 4 dagen later op een andere pc lijkt er nog steeds het zelfde prijsverschil is te zien bij de diverse bestemmingen.

Ruut vindt dit leuk.
  17. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.084
    Trofeepunten:
    358
    Ik zie ook wat rare tarieven die ik krijg bij 'niet standaard' boekingen zoals Dus-Ams-Cdg-Ams waar nu tarieven naar voren komen, 2K wat simpelweg niet klopt.

Via een OTA kan ik ze wel boeken, maar aangezien het zakelijk is mag dat niet, maar voor deze tarieven mag ik trouwens ook niet boeken.
    Ook de PA vond het vreemd maar kreeg zelf ook niet veel andere prijzen.

Nu moet worden gezegd, laat dit een paar dagen rusten en de tarieven zijn weer normaal. (En ik weet zeker dat er in de reguliere fare buckets beschikbaarheid is, want als je een back to back zou boeken, dus Ams-Cdg-Ams en een ander ticket Cdg-Ams-Cdg kan het wel. Helaas moet het vertrek uit Dus zijn in verband met belastingregels.

18. ErwinLansing

ErwinLansing Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.120
    Trofeepunten:
    428
    Laatst ook bij KLC een purser die "wat extra" wilde doen voor een goede klant. Ik mocht kiezen uit wel twee rode wijnen! :DHelaas waren haar mogelijkheden niet groot, dus de keuze was uit de franse voor de EBC og de Zuid-Afrikaanse (uit economy class). Een tweede flesje kon er dan wel weer bij af :cool:

Carel1, westi en Ruut vinden dit leuk.
  19. Robinho

Robinho Silver Member

Leuk Bevonden:
    341
    Trofeepunten:
    63
    Zijn Award Flights nog steeds voordeliger via Airfrance site? Kan zelf niet meer een maandoverview vinden daar en lijkt zelfs nu wat duurder te zijn...

20. pw1979

pw1979 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    533
    Trofeepunten:
    123
    Ik weet niet precies wat de juiste plek is, dus doe ik het maar hier :)

Als ik aankom op een Schengen vlucht, wil ik af en toe nog naar de lounge om te werken. Hetzij omdat ik verder moet, of bijvoorbeeld om te wachten op een collega die op een andere vlucht zit. KLM staat dit natuurlijk toe.

Waar ik nu niet achterkom, is of ik ook naar de non-schengen lounge mag lopen, omdat ik daar gewoon meer keuze heb en beter zit. Ik doe het altijd wel, met Privium, maar vraag me dus af of het eigenlijk wel mag. En het gekke is: Privium geeft er geen antwoord op.

Deel Deze Pagina