Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

1. Mark020

Mark020 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    410
    Trofeepunten:
    63
    ja, dat kan. Je moet dan alleen wel door de paspoortcontrole tussen Schengen en niet-Schengen. Maar zeker met een Privium abo is dat geen enkel probleem.

2. LucW

LucW Blue Tier

Leuk Bevonden:
    123
    Trofeepunten:
    33
    Goed nieuws voor de CDG vliegers: de nieuwe 2F lounge is vanaf vandaag geopend. Het is een wereld van verschil met de oudere 2F lounges: twee verdiepingen, veel (ruime!) douchecabines, een Clarins spa, een nap room en verschillende soorten zitplaatsen. Daarnaast ook ruimschoots uitzicht over de tarmac (al is deze wel enigszins beperkt door het type ramen). Ik ben fan!

Bijgevoegde bestanden:

3. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Dat ziet er heel mooi uit. Ik mag er helaas pas begin oktober naar toe.

4. ErwinLansing

ErwinLansing Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.120
    Trofeepunten:
    428
    Wow! Dat ziet er heel anders uit dan de oude, die ook wel enige TLC kon gebruiken. Jammer dat alle conferenties nog in elk geval de rest van dit jaar gecanceld zijn.

5. MichaelNight

MichaelNight Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Ziet er goed uit..Ik ben van plan een XP run te doen dus ik neem er wel een met meer dan 50 minuten op CGD. Is Clarins wel al in gebruik vanwege covid?

6. LucW

LucW Blue Tier

Leuk Bevonden:
    123
    Trofeepunten:
    33
    Yep, maar is wel heel snel volgeboekt (hetzelfde als in de meeste andere lounges die dat aanbieden dus). Er kan maar 1 persoon tegelijk en een afspraak duurt 20 minuten. Met 3 behandelingen per uur terwijl de lounge voor (bijna) alle AF Schengen vluchten is maak je niet enorm veel kans behalve als je om een tactische tijd een afspraak kunt maken.

Carel1 vindt dit leuk.
  7. Godenzoon14

Godenzoon14 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.351
    Trofeepunten:
    508
    Ik vloog de afgelopen 2 jaar regelmatig AMS-CDG-GVA en dan boekte ik juist die kortste overstap op CDG, als mijn AMS-CDG dan een paar minuten vertraagd was (zodat je niet meer aan de MCT van CDG 2F voldoet), liet ik me door de platlijn omboeken op de rechtstreekse met behoud van XP en miles van de originele boeking, wellicht is dit ook interessant voor jou :)

Ludwig en MichaelNight vinden dit leuk.
  8. MichaelNight

Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Inderdaad In 2E is het me na al die keren ook nog maar 1x gelukt en dat terwijl er 2 kamers waren..

9. MichaelNight

Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Bedankt voor deze tip! Nu wil ik de eerstvolgende keer juist de nieuwe lounge zien dus neem een lange overstap. Ik vraag me wel af of dat gegarandeerd is dat behoud van XP als je een shortcut krijgt. Is dat niet alleen voorbehouden aan platinum ? Zijn de XP's wel eens geweigerd?

Godenzoon14 vindt dit leuk.
  10. Godenzoon14

Godenzoon14 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.351
    Trofeepunten:
    508
    Ik ga volgende keer ook even goed de lounge uitspelen op 2F ;)

Dat behoud van XP en miles is bij mij nog nooit geweigerd, maar heb dat ook pas gedaan vanaf gold en/of platinum dus ik weet niet of dat voorbehouden is aan platinum, ik dacht eerlijk gezegd van niet.

11. Robinho

Robinho Silver Member

Leuk Bevonden:
    341
    Trofeepunten:
    63
    Weet iemand of met het boeken van reward flight je op de AF site nog een maandoverzicht kan krijgen? Zo ja, waar?o_O

12. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Je behoudt de originele XP’s en miles ongeacht status.

MichaelNight en MoonJ vinden dit leuk.
  13. Menno

Menno Silver Member

Leuk Bevonden:
    476
    Trofeepunten:
    63
    Nog zo’n bofkont hier. Had maar 20 minuten en was teleurgesteld dat de lounge van 2F dicht was, tot ze me vertelden dat er “een andere was”. Eenmaal binnen veel medewerkers die allemaal vrolijk rondliepen en ook nog niet helemaal wisten waar alles was en hoe het werkte. Het echte warme buffet opent pas in september!
    Bij toeval dus op de openingsdag hier binnen :).

Bijgevoegde bestanden:

14. LucW

LucW Blue Tier

Leuk Bevonden:
    123
    Trofeepunten:
    33
    Dan zijn we elkaar net misgelopen!

Ik ben er morgen rond 11:00 uur weer. Iemand anders toevallig ook? :) (ik kan overigens 2 pax mee naar binnen nemen indien iemand daarnaar opzoek is).

15. ErwinLansing

Leuk Bevonden:
    1.120
    Trofeepunten:
    428
    Hetzelfde beleefd op Kopenhagen. Een hele nieuwe contract-lounge, de elektricien was nog bezig in de hoek en veel verwarde, maar blije, medewerkers. Helaas is die lounge nu weer dicht, het was mijn favoriet.

16. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Ik vond dat ook een fijne lounge. Welke lounge gebruikt AF/KL nu op CPH?

17. ErwinLansing

Leuk Bevonden:
    1.120
    Trofeepunten:
    428
    Goede vraag, ik ben er al meer dan een jaar niet geweest :eek: De taxi kwam te laat deze zomervakantie en vorige zomervakantie lukte volgens mij ook niet om de lounge te bezoeken en de laatste reis daarvoor kan ik me niet meer herinneren. o_O

Ze gebruikte vroeger de Apartment lounge, maar de twee lounges zijn verbouwd, dus zou ook de Carlsberg lounge geworden kunnen zijn. Ik gebruikte zelf vooral de Aspire lounge met PP voor de verbouwing, die toch wat rustiger was. De vernieuwde Carlsberg lounge is wel een grote verbetering tov de lounge die er eerder lag.

Carel1 vindt dit leuk.
  18. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Het uitzicht van de Apartment Lounge was wel beter dan van de nieuwe lounge, maar dat was ook het enige.

ErwinLansing vindt dit leuk.
  19. Menno

Menno Silver Member

Leuk Bevonden:
    476
    Trofeepunten:
    63
    Ben erg benieuwd welke lounge er voor AF is vanaf Kopenhagen! Kan ik mooi lunchen, scheelt weer een dure lunch in de stad

20. ErwinLansing

Leuk Bevonden:
    1.120
    Trofeepunten:
    428
    Waarschijnlijk dezelfde lounge als KLM (zie eerder antwoord). Over het algemeen voor de lounges in Kopenhagen (misschien met uitzondering van Eventyr in non-Schengen) moet je er niet voor het eten naar toe gaan. Dat was juist zo goed in de, nu gesloten, Atelier lounge. De overigen vooral bolletjes met beleg, misschien een soepje en wat salade. Alles goede kwaliteit en je kunt je maag vullen, maar zet je neus niet op voor een uitgebreid sortiment.

Deel Deze Pagina