Flying Blue American Express

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 2 jul 2014.

  1. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.461
    Leuk Bevonden:
    2.306
    Trofeepunten:
    558
    Ik ben in de war: ik dacht Air France/KLM de credit cardtoeslag had afgeschaft? Maar ik keek bij de afrekening van AF en er is toch een toeslag berekend. Of is de afschaffing van de toeslag alleen van toepassing als ik via de website KLM boek?o_O
     
  2. WHM

    WHM Blue Tier

    Berichten:
    405
    Leuk Bevonden:
    338
    Trofeepunten:
    63
    Bij een nieuwe reservering op de KLM site vragen ze op een gegeven moment je begin cijfers van je credit card (niet bij de betaalsite). En dan zie je vervolgens EUR 0 als toeslag voor je KLM-FB credit card verschijnen. Vervolgens klik je door etc....

    Alleen voor de KLM site kan ik met zekerheid zeggen dat die opslag van EUR 0 geldt voor KLM-FB credit card.

    Of heb je het over de boekingskosten a € 10?
     
  3. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.461
    Leuk Bevonden:
    2.306
    Trofeepunten:
    558
    Nee, niet de boekingskosten. Vreemd, ik kan me toch herinneren dat ik die creditcardtoeslag niet meer hoefde te betalen via de Air France website. Dit kreeg ik terug na het uiten van mijn verbazing van de toeslag:

    "We can confirm that the credit surcharge applies even when paying with AMEX Flying Blue card. For American Express credit cards, as these are third-party credit cards, the acquiring cost are not regulated. Air France/KLM is paying a fixed percentage of commission to the concerned credit card company. This is unfortunately also applicable to Flying Blue American Express cards because credit card companies do not allow a differentiation between types of cards. This is the reason Air France is calculating a surcharge for the use of a credit card. We only charge this surcharge when a free alternative payment method is available. The choice of payment method is then up to the passenger. We hope this clarifies your query. "

    Het gekke is dat bij een andere boeking de toeslag niet is berekend en dus ook niet bij het totale bedrag is toegevoegd. Heel gek.
     
  4. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.613
    Leuk Bevonden:
    3.229
    Trofeepunten:
    508
    Via wat heb je geboekt?
     
  5. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.461
    Leuk Bevonden:
    2.306
    Trofeepunten:
    558
    Airfrance.be, zoals ik altijd doe. Ik zag wel dat het betalingsscherm anders was dan normaal.
     
  6. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.613
    Leuk Bevonden:
    3.229
    Trofeepunten:
    508
    Hmm... Daar heb ik geen ervaring mee, tot voor kort boekte ik altijd via AirFrance.de, om de CC fee en de boekingskosten te omzeilen... Nu de CC fee afgeschaft is op de NL sites, denk ik erover om dat tientje boekingskosten voor lief te nemen en gewoon op de NL site te boeken...
     
  7. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    In Polen betaal ik ook nog gewoon de CC fee voor FB Amex, dus mss in BE ook.
     
  8. WHM

    WHM Blue Tier

    Berichten:
    405
    Leuk Bevonden:
    338
    Trofeepunten:
    63
    Even de link terug gezocht waar de cc toeslag is afgeschaft. Het gaat puur om dat KLM die dit afschaft.

    Zoals jullie weten zitten er soms kleine verschillen tussen de policies van KLM en Air France...:mad:
     
  9. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.613
    Leuk Bevonden:
    3.229
    Trofeepunten:
    508
    op AirFrance.de geen CC fee en geen boekingskosten :)
     
  10. WHM

    WHM Blue Tier

    Berichten:
    405
    Leuk Bevonden:
    338
    Trofeepunten:
    63
    Misschien ga ik wel vaker die site gebruiken:p
     
  11. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.461
    Leuk Bevonden:
    2.306
    Trofeepunten:
    558
    OK, dit zegt Air France via een DM op Twitter.

    "Our technical team has come back to us to explain that different kinds of fares go through different payment flows and that the surcharge is charged on specific fares only. Your booking #1, was an open jaw ticket and the payment system deactivates the credit card surcharge for that ticket whilst your booking #2 is a return ticket where the surcharge is applied. We hope that this helps."

    Dus omdat ik een open jaw heb geboekt, wordt de creditcard toeslag gedeactiveerd. #handigomteweten
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  12. danfl44

    danfl44 Silver Member

    Berichten:
    647
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
    Grappig trouwens, bij mij werd voor een telefonische boeking laatst (wat ingewikkelder ticket) niet alleen de telefonische kosten (logisch) kwijtgescholden, maar ook die zeer irritante 10 euro boekingskosten :)
     
    Godenzoon14 vindt dit leuk.
  13. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.613
    Leuk Bevonden:
    3.229
    Trofeepunten:
    508
    Het zou ook van de gekken zijn als ze telefonische boekingskosten zouden rekenen voor een ticket wat niet online te boeken is...

    Ik heb dit zelf (gelukkig) ook weleens gehad :)
     
  14. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Handig om te weten en belachelijk dat dat zo is
     
    jongesander vindt dit leuk.
  15. MollyMoon

    MollyMoon Blue Tier

    Berichten:
    485
    Leuk Bevonden:
    797
    Trofeepunten:
    123
    maarre wat is een "open jaw" ticket nu weer?
     
  16. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.613
    Leuk Bevonden:
    3.229
    Trofeepunten:
    508
    Vanaf bestemming A naar bestemming B vliegen, maar vanaf bestemming C terug naar A.

    Bijvoorbeeld AMS - JFK en daarna BOS - AMS.

    Dan zijn er ook nog "double open jaws" waar bij je bijvoorbeeld AMS - JFK vliegt en daarna BOS - DUS... A-B-C-D dus...
     
    Daeni en MollyMoon vinden dit leuk.
  17. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.613
    Leuk Bevonden:
    3.229
    Trofeepunten:
    508
    Ik heb zojuist de kaart van mijn moeder ontvangen, ik ga deze Paypal route proberen, ik laat jullie weten hoe het afloopt! Als dit lukt is het namelijk best een lucratieve route :)
     
    JustinCase vindt dit leuk.
  18. thomassmit

    thomassmit Silver Tier

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    513
    Trofeepunten:
    348
    Op je AMEX overzicht staat ook de gebruikersnaam erbij naar wie je met Paypal hebt betaald. Ik kan me voorstellen dat ze iets gaan vermoeden als je dit veelvoudig doet. Toen ik iets vergelijkbaars probeerde via Plus500 had ik ook vrij snel iemand aan de lijn.... :D
     
  19. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.613
    Leuk Bevonden:
    3.229
    Trofeepunten:
    508
    Dan nog? Mijn moeder en ik hebben niet dezelfde achternaam, dus wat kunnen ze aan die gebruikersnaam afzien dan?

    Edit: En de 24.000 miles staan al in mijn account :D

    Ik ga nog even kaarten voor mijn vader, broer en schoonzus aanvragen :)
     
    FlyingFonz, JustinCase, lloydje33 en 2 anderen vinden dit leuk.
  20. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    aahhh dus partnerkaarten hoeven niet op hetzelfde adres te wonen?
     

Deel Deze Pagina