Flying Blue American Express

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 2 jul 2014.

1. Abesir

Abesir Newbie

Leuk Bevonden:
    63
    Trofeepunten:
    18
    Mag ik vragen wat voor aanbod je hebt gekregen?
    Dank alvast

2. thomassmit

thomassmit Silver Tier

Leuk Bevonden:
    513
    Trofeepunten:
    348
    Duurde bij mij +/- 2 weken tot ik reactie had. Je kan al eerder in het AMEX dashboard zien dat je kaart geupgrade is naar Platinum. Toch lekker die 24k miles :)

3. Godenzoon14

Godenzoon14 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.347
    Trofeepunten:
    508
    24K Miles als ik zou upgraden, en uiteraard de 60XP extra... Heb besloten om de komende 10 jaar voor Platinum for Life te gaan

Dat idee had ik al, ik heb al een paar keer ingelogd om te kijken of er al iets veranderd was, maar helaas nog niets

beuse242 en Abesir vinden dit leuk.
  4. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.227
    Trofeepunten:
    223
    Krijg je die 60XP extra, dus bovenop de 30 XP die je als gold al kreeg?

Godenzoon14 vindt dit leuk.
  5. Godenzoon14

Leuk Bevonden:
    3.347
    Trofeepunten:
    508
    Precies!

beuse242 vindt dit leuk.
  6. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.227
    Trofeepunten:
    223
    Dan moet ik dus even wachten tot november als de 30XP binnen zijn en dan eens bellen :)

Carel1 vindt dit leuk.
  7. Godenzoon14

Leuk Bevonden:
    3.347
    Trofeepunten:
    508
    Zojuist ingelogd en daar zie ik al Platinum :)

Nu nog wachten op de fysieke kaart.

FlyingFonz, lloydje33, Carel1 en 2 anderen vinden dit leuk.
  8. Godenzoon14

Leuk Bevonden:
    3.347
    Trofeepunten:
    508
    De fysieke kaart is zojuist ook gearriveerd! Nu even wachten nog op de 24K miles en de 60XP :)

9. Hahn

Hahn Newbie

Leuk Bevonden:
    9
    Trofeepunten:
    3
    XP's zul je waarschijnlijk wel snel krijgen. De miles laten vaker wat langer op zich wachten. Ik wacht nu al op mijn miles na een upgrade van FB Gold naar FB Platinum sinds eind mei.

Godenzoon14 vindt dit leuk.
  10. Godenzoon14

Leuk Bevonden:
    3.347
    Trofeepunten:
    508
    Ik zit om beide niet verlegen, dus zie ze wel verschijnen :)

11. rosebud

rosebud Newbie

Leuk Bevonden:
    18
    Trofeepunten:
    8
    Ik ga morgen naar Frankrijk waar ik in ieder geval het hotel met m'n credit card ga betalen, maar ben dit vergeten door te geven. Heb dit vorig jaar wel gedaan toen ik naar de Verenigde Staten ging. Hebben jullie ooit gehad dat een transactie in het buitenland werd geblokkeerd wanneer je niet had aangekondigd dat je naar het buitenland ging, of hoef ik me geen zorgen te maken? Het is nu te laat om het nog door te geven, want ze zijn nu gesloten en in het weekend ook..

12. ErwinLansing

ErwinLansing Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.120
    Trofeepunten:
    428
    Ligt heel erg van de bank of creditcard af. Ik heb het nog nooit doorgegeven, maar ja, ik reis ook zo veel, dat de automatische fraudebestrijding daar wel rekening mee houdt. Het advies is altijd meerdere kaarten bij te hebben, voor het geval dat...

13. rosebud

rosebud Newbie

Leuk Bevonden:
    18
    Trofeepunten:
    8
    Ik bedoelde specifiek amex, sorry dat ik dat er niet bij had gezet. Heb zelf de FB Gold card. De uitgaven zullen niet opeens hoger zijn dan normaal, dus m'n uitgavenpatroon is gewoon hetzelfde als wat ik gemiddeld uitgeef, maar het is dus wel in het buitenland. Hopelijk zien ze het niet als fraude, maarja ik kan er nu toch niets meer aan doen aangezien ze voor dit soort dingen gewoon onbereikbaar lijken te zijn in het weekend. Dat vind ik wel echt een nadeel trouwens, ik kan op amex.nl alleen een 24/7 telefoonnummer vinden wanneer er echt fraude is gepleegd en je je kaart wil blokkeren maar verder zijn ze gewoon niet bereikbaar tussen vrijdag 20:00 en maandag 08:00 als ik het goed heb.

14. ErwinLansing

ErwinLansing Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.120
    Trofeepunten:
    428
    Daar heb ik nog nooit problemen mee gehad, dus zal vast goedkomen.

EDIT: nou ja, behalve dan, dat ik op de dag dat ik de kaart ontving, meteen vliegtickets van Kopenhagen naar Tel Aviv met Aeroflot boekte, daarna een taxi om op TLV op de luchthaven opgehaald te willen worden, en de 3D-secure popup werkte niet, dus de betaling werd afgewezen. En ja, toe was de kaart geblokkeerd :oops:
    Een telefoontje naar klantenservice, om te bevestigen dat het toch echt ik was, die naar Israel wilde, en zo weer opgelost. Ik moet toegeven, dat patroon zag er echt suspect uit :)

beuse242 en rosebud vinden dit leuk.
  15. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Ik heb ook nog nooit aan Amex doorgegeven dat ik naar het buitenland ging. Nooit problemen mee gehad.

FlyingFonz, rosebud en Godenzoon14 vinden dit leuk.
  16. Godenzoon14

Leuk Bevonden:
    3.347
    Trofeepunten:
    508
    Idem hier

rosebud vindt dit leuk.
  17. rosebud

rosebud Newbie

Leuk Bevonden:
    18
    Trofeepunten:
    8
    Oke dit stelt me gerust haha, bedankt iedereen! Moet er echt niet aan denken dat m'n kaart opeens geweigerd wordt tijdens het betalen :p

18. JRRM

JRRM Blue Tier

Leuk Bevonden:
    156
    Trofeepunten:
    33
    Als je binnen één land reist zal je weinig problemen met de AMEX kaart krijgen. Vorige maand werd mijn kaart wel bijna geblokkeerd nadat ik binnen één uur 4 betalingen deed in 3 landen (Spanje, Chili, Duitsland).
    Hotel in Madrid geboekt, ging goed. Vlucht met Air Europa naar Mardrid geboekt, ging goed. Vlucht met Latam (Chili) naar Frankfurt geboekt, ging goed. Treinkaartje op bahn.de geboekt en die werd twee keer gebounced. Kort daarna een mail van AMEX dat er verdachte transacties waren en of ik wilde bevestigen dat ik deze transacties had gedaan. Na mijn akkoord, kon ik gelukkig wel het treinkaartje boeken.

19. Godenzoon14

Leuk Bevonden:
    3.347
    Trofeepunten:
    508
    Dan werken de systemen van Amex dus prima...

Bartholomeus en ErwinLansing vinden dit leuk.
  20. NamataEkim

NamataEkim Blue Tier

Leuk Bevonden:
    375
    Trofeepunten:
    63
    Die referral bonussen zijn zeer slecht geworden. 6k voor Gold en 10k voor plat? :(

Deel Deze Pagina