Flying Blue American Express

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 2 jul 2014.

1. Arjan69

Arjan69 Silver Member

Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    Ik zie net dat de bijdrage voor de normale Amex card al per maand voldaan kan worden. Iemand een idee of en wanneer dit voor de FB Amex in gaat?

2. Godenzoon14

Godenzoon14 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.347
    Trofeepunten:
    508
    Even een update omtrent de referrals die ik voor mijn beide ouders heb aangevraagd.

Deze zijn beide goedgekeurd, en beide 24K miles staan in mijn Amex account.

De Amex kaart van mijn moeder aan haar Paypal gekoppeld, €500 naar mij overgemaakt en er staat ook 24,5K in haar account klaar om overgeboekt te worden naar haar Flying Blue account.

De kaart van mijn vader had ik later aangevraagd, deze is wel goedgekeurd maar nog niet fysiek binnen en de 24K staan bij mij al gepost, ik zal dezelfde Paypal route gebruiken om ook voor hem de 24K binnen te halen, deze miles zijn 2 jaar geldig, na dit gratis Amex FB Gold jaar voor beide, annuleer ik hun kaarten en vraag ik voor beide via mijn account een partnerkaart aan, vervolgens kan ik al hun FB miles via Share&Fly naar mij overhevelen. (Hier werd ik door een zeer behulpzame medewerker van Amex opgewezen :) )

Uiteindelijk haal ik zo dus straks 97K aan miles (2x 24K voor referral en 2x 24,5K van mijn beide ouders, 24K bonus plus €500 spend) binnen voor precies €0,- aangezien de kaart het eerste jaar gratis is. :)

beuse242, noppie, MdT en 3 anderen vinden dit leuk.
  3. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.227
    Trofeepunten:
    223
    Mooie route, ga ik ook maar eens proberen. Hoeveel partnerkaarten kan je aan je gold kaart hangen?

Ik denk niet helemaal 0, je moet toch provisie aan Paypal betalen?

4. Godenzoon14

Godenzoon14 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.347
    Trofeepunten:
    508
    Van de site van PayPal:

Wat zijn de kosten van een PayPal-rekening?

Privé-betalingen:

Het is gratis om geld te sturen in euro naar vrienden of familie binnen de EU .

Het is gratis om geld te ontvangen van vrienden of familie.

Geld opnemen:

Het is gratis om geld op te nemen naar uw bankrekening.

Ambtenaruh vindt dit leuk.
  5. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.227
    Trofeepunten:
    223
    Dat wist ik niet. Had nl 2x naar iemand wat overgemaakt, maar dat was in Azie, dus 4% kosten.

6. DutchFrequentFlyer

DutchFrequentFlyer Silver Member

Leuk Bevonden:
    274
    Trofeepunten:
    63
    Vrienden, ik heb een vraagje! Als je je aanmeldt voor AmEx FB Gold krijg je een Hertz voucher ter waarde van 30 euro. Een vriend van me heeft zich recent aangemeld en de voucher per ongeluk weggegooid. Nu weet ik uit ervaring dat je de fysieke voucher niet hoeft in te leveren en het alleen om de kortingscode bij het boeken gaat

Heeft iemand die kortingscode misschien voor me? Voor de helderheid: deze kortingscode is generiek (niet anders per persoon). Je kunt hem dus zelf ook nog steeds gebruiken.

Thanks!

Edit: Ik heb hem gevonden. De code is: PC185393. Let op: Alleen te gebruiken bij een boeking met de AmEx Flying Blue gold of platinumcard.

Laatst bewerkt: 9 aug 2018
  7. MdT

MdT Blue Tier

Leuk Bevonden:
    234
    Trofeepunten:
    43
    Ooit ook naar gekeken, maar lukte me toen niet, omdat het toen (nog) geld kostte om over te maken via PP en te betalen met AMEX.
    Op deze wijze kun je natuurlijk ook heel makkelijk veel Miles verdienen ;) Dus heb je nog Miles nodig, dan kun je natuurlijk naar iemand dat bedrag overmaken en vv. Op die manier handig te verdienen lijkt me.

8. MdT

MdT Blue Tier

Leuk Bevonden:
    234
    Trofeepunten:
    43
    Nog niets van vernomen via Amex, maar je zou ze natuurlijk kunnen bellen of het mogelijk is om dat ook te doen?

9. MVA20

MVA20 Silver Member

Leuk Bevonden:
    974
    Trofeepunten:
    123
    Ik heb begin juni het 'standaard aanbod' van 20.000 miles en 3 maanden lang dubbele punten geaccepteerd. De dubbele punten gaan lekker, maar heeft iemand ervaring met die 20.000 punten? Bij mij staan ze er nog steeds niet op, of 'klaar' in mijn account.

Ambtenaruh vindt dit leuk.
  10. rosebud

rosebud Newbie

Leuk Bevonden:
    18
    Trofeepunten:
    8
    Bij mij stonden ze volgens mij na een paar dagen (in ieder geval snel) in m'n amex overzicht, gewoon bij de punten die ik tot dat moment die maand met m'n uitgaven had gespaard. Toen m'n maand was afgelopen werden ze zoals normaal bijgeschreven op m'n Flying Blue account.

Ambtenaruh en MVA20 vinden dit leuk.
  11. Arjan69

Arjan69 Silver Member

Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    Bij mij heeft het wel even geduurd. In ieder geval niet het afschrift van dezelfde maand.

edit: 15 mei verlengd, afschrift van eind juni pas gekregen

MVA20 vindt dit leuk.
  12. Ambtenaruh

Ambtenaruh Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.760
    Trofeepunten:
    253
    Bij mij stonden ze meteen de volgende maand op mn account, bij mij na 5 dagen ivm nieuwe maand die de dag erna in zou gaan.

13. Itravelelite

Itravelelite Newbie

Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    8
    Vandaag mijn AMEXKLM kaart opgezegd voor een reguliere AMEX platinum kaart. Ik ben klaar met KLM en commerciële sprookje van frequent flyer programma. Jarenlang Goldmember geweest bij klm maar hard in de steek gelaten afgelopen weekend door KLM. Wilde eerder naar huid vanuit Curacao ivm prive zaken en kreeg te horen dat dit alleen kon voor 300 euro omboeken plus 1000 euro tariefwijziging. Vroeg om uitzondering als Gold member en het feit dat ik nog nooit om hulp had gevraagd, maar geen kans. Systeemdenken en niet de persoonlijke oplossing. Dus nu reguliere platinum kaart en voortaan gewoon beste of goedkoopste businessclass ipv altijd KLM boeken.

MdT vindt dit leuk.
  14. MVA20

MVA20 Silver Member

Leuk Bevonden:
    974
    Trofeepunten:
    123
    Misschien kan je annuleringsverzekering iets voor je betekenen?

Flying doc vindt dit leuk.
  15. Arjan69

Arjan69 Silver Member

Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    Hey joh, geen leuke ervaring begrijp ik tijdens een penibele situatie.
    Heb je aan de Global Assist van FB AMEX Platinum gedacht?

16. Daan3

Daan3 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.710
    Trofeepunten:
    523
    @Itravelelite ik heb een totaal andere ervaring. Ook privé omstandigheden en gratis op eerstvolgende vlucht gezet, die echt propvol zat.

17. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.227
    Trofeepunten:
    223
    H
    Hier precies hetzelfde, geen omboeking kosten, geen hoger tarief.

Daan3 vindt dit leuk.
  18. MdT

MdT Blue Tier

Leuk Bevonden:
    234
    Trofeepunten:
    43
    Hee Itravelelite,

Wat vervelend te horen van je ervaring met KLM en dat je natuurlijk je kaart hebt opgezegd. Natuurlijk zijn de voorwaarden van tickets al duidelijk bij het boeken van je ticket. Wil je een volgende keer daar geen last van hebben, dan zou ik je aanraden een flexibel ticket te boeken. Het maakt niet uit of je bij KLM of een andere maatschappij boekt, je blijft altijd met de voorwaarden van een ticket zitten (en dus de omboekkosten en tariefwijzigingen).

Ik weet natuurlijk niet wat de omstandigheden waren, maar wellicht dat je via de reisverzekering iets terug kan krijgen vanwege je eerdere terugvlucht. Soms zijn daar namelijk vergoedingen voor. Heb je een deel van je afgelopen reis met AMEX betaalt? Dan kun je wellicht nog iets bij hen claimen.

Succes!
    Marco

19. MdT

MdT Blue Tier

Leuk Bevonden:
    234
    Trofeepunten:
    43
    Hee Daan3,

Wat waren jou voorwaarden van je ticket? Heb je een flexticket gekocht vooraf?

20. Goldfly

Goldfly Silver Member

Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Vervelende situatie, maar je moet je ook verplaatsen in KLM. Ze verkopen tickets voor een lage prijs en stellen daar bepaalde restricties aan. Als je dan wil wijzigen ben je bepaalde kosten kwijt en dat is logisch. Ook moet je je voorstellen dat je niet de enige bent die dit aan KLM vraagt. Dagelijks zijn er honderden zoniet duizenden verzoeken aan KLM voor coulance, ook van gold/plat-elites. KLM heeft silver, gold en plat bij elkaar ongeveer 100.000 elite leden.Als ze dit allemaal zouden honoreren gaan ze out of business. Als je situatie dusdanig serieus is kan je altijd een beroep doen op je reis/annu verzekering.

Deel Deze Pagina