Flying Blue American Express

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 2 jul 2014.

  1. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Ja, wijzigen kan, duurt circa 14 dagen
     
  2. ribruijn

    ribruijn Newbie

    Berichten:
    96
    Leuk Bevonden:
    47
    Trofeepunten:
    18
    Zojuist mijn jaargesprek gehad. Mijn platinum kaart verloopt in 2 weken maar men kon mij alleen 10.000 Miles aanbieden als ik nog een jaar Gold kaart nam, of 20.000 Miles als ik platinum bleeft. En dat bij een spend van > 20K Euro de afgelopen 2 maanden... Ben maar Platinum gebleven maar denk dat ik morgen nog eens bel, ik raak ook mijn Flying Blue Platinum status kwijt dit jaar (vlieg veel minder) dus Gold past beter momenteel. Raar dat ik geen 20.000 Miles aanbod kreeg bij Gold?
     
  3. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Ook net mijn jaargesprek gehad over mijn gold card. In eerste instantie niets: "u wilt uw kaart opzeggen, geen probleem, dat gaan we regelen". Ik heb toen zelf maar aangegeven waarom (te duur, te weinig benefit, te weinig acceptatie etc.). En toen kwam het voorstel: 100 EUR korting op de kaarbijdrage en dubbele miles de komende 3 maanden.
    Toen ik vroeg of die 100 EUR korting vanaf nu dan elk jaar zou zijn, was het helaas maar eenmalig. Dat vond ik niet genoeg en toen kreeg ik, omdat ik hen "goed help" 20k miles en dubbele miles de komende 3 maanden. Ik heb maar niet gevraagd op wat voor manier ik hen goed help.

    Dat aanbod maar aangenomen. De 20k miles worden op de eerstvolgende afrekening (5 september) bijgeschreven. In november is de verjaartermijn, dus als dan de XPs zijn bijgeschreven maar eens kijken wat ze gaan bieden als ik naar platinum wil gaan. Dan kan mijn vrouw mijn platinum status gedeeld krijgen. Mijn spend is iets van 25k/jaar.
     
  4. KPapjes87

    KPapjes87 Newbie

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    12
    Trofeepunten:
    3
    Ik heb vorige week gebeld nav de aankomende verlenging van mijn Gold kaart. Gaf aan dat ik de bijdrage van 170 euro die ik nu voor het eerst moet gaan betalen wel hoog vond en me af vroeg of Amex me iets kon aanbieden om het voor mezelf beter te kunnen verkopen de kaart te houden voor dat bedrag. Toen (na een kort verhaaltje over verzekeringen ed waarvoor de jaarbijdrage zou zijn) gewoon het aanbod van halvering van de jaarbijdrage of 20k miles en in beide gevallen 3 maanden dubbele punten. Ben voor de miles gegaan. Heb dit eerste jaar een spend van ongeveer 15k gehad.
     
  5. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Heb je uiteindelijk die 60XP nog gekregen? Zo ja, wanneer?
    Mag ik je ook vragen wanneer je de laatste 30XP voor je gold hebt gekregen?
     
    Godenzoon14 vindt dit leuk.
  6. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.613
    Leuk Bevonden:
    3.228
    Trofeepunten:
    508
    Jazeker heb ik de 60XP nog gekregen! 2 weken nadat ik de Amex FB Plat kaart binnen kreeg (12/13 augustus), de 30XP van Gold kreeg ik voor het laatst in mei
     
    beuse242 en westi vinden dit leuk.
  7. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Stel, je hebt een partnerkaart en daarnaast nog een partnerkaart van een andere hoofdkaarthouder. Kan dat? Dan zou je je miles van de ene hoofdkaarthouder naar de ander kunnen overboeken? Dat zou bij ons in familie wel handig zijn af en toe ;)
     
    beuse242 vindt dit leuk.
  8. beuse242

    beuse242 Blue Tier

    Berichten:
    383
    Leuk Bevonden:
    538
    Trofeepunten:
    123
    Haha creatief hoor! Ik ben benieuwd ;-)!
     
    Daan3 vindt dit leuk.
  9. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Ik vraag me af of je:
    a) 2 partnerkaarten kan hebben
    b) je FB account aan 2 andere accounts gelinkt kan worden
     
  10. Jan van Putten

    Jan van Putten Silver Member

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    565
    Trofeepunten:
    368
    a) give it a try
    b) same. Maar verwacht dat er een match moet zijn met je naam
     
  11. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Ik heb dezelfde vragen. Ik weet wel dat je een partner- en eigen kaart kan hebben. Ben benieuwd of iemand het uitgeprobeerd heeft
     
  12. THino

    THino Newbie

    Berichten:
    16
    Leuk Bevonden:
    6
    Trofeepunten:
    3
    Dus je kunt 90 XP's krijgen in een jaar, als je upgrade nadat je 30 XPs gepost zijn? Weet iemand wanneer de XP's gepost worden na een kaart-anniversary?
     
  13. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Ik heb de anniversary in November, dus met XP weet ik het niet, maar de qualifying flights stonden er eerder op dan de kaart bijdrage.

    Ik ben trouwens wel benieuwd of je bij 90 XP dan ook 2x kaartbijdrage betaald in 1 jaar.
     
  14. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Nee, er gaat een nieuw jaar in, waarbij je het teveel betaalde van de gold periode terugkrijgt
     
  15. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.613
    Leuk Bevonden:
    3.228
    Trofeepunten:
    508
    Ja dat klopt! Mijn anniversary is in mei, en op de dag van de jaarbijdrage zijn de 30XP van Gold bijgeschreven, eind juli geupgrade naar Platinum en na goedkeuring (23 juli), zijn op 4 augustus de 60XP bijgeschreven.


    Nee dat hoeft niet, het "ongebruikte" deel van de jaarbijdrage van de goldkaart werd gecrediteerd en vervolgens betaal je wel de volledige bijdrage van platinum.
     
    westi vindt dit leuk.
  16. noppie

    noppie Blue Tier

    Berichten:
    159
    Leuk Bevonden:
    93
    Trofeepunten:
    28
    2 partnerkaarten is mogelijk. Wij hadden in de familie recent 3 hoofdkaarten en alle 3 personen hadden van de 2 andere hoofdkaarten ook een partnerkaart. Alle 3 hadden we dus 1 eigen kaart en 2 partnerkaarten. Ideaal om Miles over te boeken naar 1 account.
     
    FlyingFonz en Jan van Putten vinden dit leuk.
  17. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Top! Thanks :D
     
  18. Eagle

    Eagle Silver Member

    Berichten:
    609
    Leuk Bevonden:
    1.153
    Trofeepunten:
    203
    Deze week gebeld omdat het 1e jaar van mijn amex gold bijna afloopt. Gaf aan dat ik kaartbijdrage stevig vind en gevraagd of ze een leuk verlengingsaanbod hebben. Ik kreeg de vraag of ik op de hoogte was van de verzekering via Amex en korte uitleg dat daar de hogere kaartbijdrage t.o.v. zilver voor was. Kreeg de optie om kaart naar zilver om te zetten, maar aangegeven dat ik de gold kaart wou houden.

    Kreeg 2 opties:
    1. 50 euro korting op de kaartbijdrage
    2. 20k miles en komende 3 maanden dubbele miles

    Ben voor optie 2 gegaan.
     
    Didier13, FlyingFonz en Ambtenaruh vinden dit leuk.
  19. Freek

    Freek Newbie

    Berichten:
    94
    Leuk Bevonden:
    76
    Trofeepunten:
    18
    Hoeveel spend?
     
  20. Eagle

    Eagle Silver Member

    Berichten:
    609
    Leuk Bevonden:
    1.153
    Trofeepunten:
    203
    circa 15k
     

Deel Deze Pagina