Flying Blue American Express

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 2 jul 2014.

  1. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Overigens als je als Gold-plat een ticket in Y-boekingsklasse hebt dan krijg je onafhankelijk van of er nog stoelen zijn altijd een stoel toegewezen, ze zullen als het moet dan iemand anders bumpen, en zijn er ook verder geen kosten aan verbonden.
     
  2. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.857
    Leuk Bevonden:
    3.271
    Trofeepunten:
    508
    Ik vlieg deze route regelmatig en twee weken terug wilde ik ongeveer een week van tevoren CUR-AMS boeken, maar kon geen tarief onder de 1500 euro retour (economy) vinden, dus ben op BON gevlogen uiteindelijk. Lijkt erop dat er niet veel stoelen meer beschikbaar waren vanaf Curacao. Kan me voorstellen dat die drukte op de route plus het feit dat er 5 dagen per week maar 1 vliegtuig per dag gaat niet meehelpt in het toekennen van coulance.
    In mei wilde ik een biz ticket AMS-CUR omboeken en kreeg toen ook schrikbarende kosten (uit mijn hoofd 3000-3500 euro extra voor 1 enkele reis) voorgeschoteld. Niet gedaan vanzelfsprekend.

    Prive-omstandigheden lijken me een gevalletje Amex reisverzekering en ben erg benieuwd wat zij voor je hebben kunnen doen? Je kunt zo'n omboeking à 1300 euro aan hen voorleggen en vragen of dat vergoed wordt? Mijn recente ervaring met de Amex reisverzekering is extreem negatief - sterker nog, als ik de jaarpremie van de Amex-kaart op een spaarrekening zou zetten en uitga van eens per drie jaar een claim dan kan ik mezelf daarvan verzekeren, maar ben benieuwd hoe ze met jouw geval omgegaan zijn?
     
  3. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Nee, was vorig jaar, een 25% miles ticket
     
  4. beuse242

    beuse242 Blue Tier

    Berichten:
    383
    Leuk Bevonden:
    538
    Trofeepunten:
    123
    Klopt! Ik heb vandaag gebeld en aangegeven dat ik heel blij ben met mijn kaart maar wel graag een bonus zou willen krijgen voor een toekomstige upgrade oid. Wilt u opzeggen dan? Nee, en ik draai er ook niet omheen, kunt u iets voor mij betekenen of niet? Ik ga het voor u regelen was haar antwoord! Dus ook de 20 K en drie maanden extra miles. heel relaxed en geen enkele moeite!
     
  5. FBR89

    FBR89 Newbie

    Berichten:
    75
    Leuk Bevonden:
    46
    Trofeepunten:
    18
    Hopelijk was de reden niet heel erg waardoor je eerder terug moest.

    Ik heb jaren lang op Schiphol gewerkt en het verbaasde mij altijd dat de medewerkers op de grond van KLM een situatie vaak niet goed konden inschatten en totaal niet meeleefden met passagiers.
    Zodra ik in de lucht zit vind ik KLM een hele fijne maatschappij, daarvoor (klantenservice en slechte/beperkte lounges) is een heel stuk minder. Met het nieuwe XP spaarsysteem en het nog maar half afschaffen van de AMEX betaalkosten snap ik je keuze om KLM vaarwel te zeggen.
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  6. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Als je altijd (goedkope) BC boekt, heb je hartstikke gelijk!
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  7. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Ik wil vanaf nu ook alleen maar J vliegen.. boeit die status me ook niets meer ;-)
     
    MollyMoon, lloydje33, westi en 2 anderen vinden dit leuk.
  8. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Ja, is idd niet voor iedereen weggelegd, hier ook last van bedrijfsbeleid ;)
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  9. ITZ

    ITZ Newbie

    Berichten:
    76
    Leuk Bevonden:
    20
    Trofeepunten:
    8
    Vraagje; ik heb laatst een aantal nieuwe kaarthouders bij amex gebracht via de laatste 24K referral actie (FB amex gold kaarten). Nu is er deze week € 85 bij alle nieuwe kaarthouders afgeschreven als kaartbijdrage. Ik dacht dat onder deze promo voor ze gold kaart het eerste jaar gratis was. Weet iemand hoe dat zit?

    Bvd!
     
  10. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Eerst jaar gratis! Zeker weten, heb ook een nieuwe kaarthouder aangebracht. Geen berichten gekregen dat het toch berekend is. Zal het navragen.
     
  11. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.614
    Leuk Bevonden:
    3.231
    Trofeepunten:
    508
    Om 100% uitsluitsel te krijgen, zul je even met Amex moeten bellen denk ik, maar bij mijn referrals is het (net als bij die van @Daan3 ) gewoon goed gegaan, afgelopen maand 82K miles erbij :)
     
  12. ITZ

    ITZ Newbie

    Berichten:
    76
    Leuk Bevonden:
    20
    Trofeepunten:
    8
    Bedankt voor de reactie! Maandag maar eens met amex bellen.
     
  13. Luco

    Luco Newbie

    Berichten:
    16
    Leuk Bevonden:
    11
    Trofeepunten:
    3
    Ik heb als nieuwe Gold kaarthouder ook te maken gehad met afschrijven van de kaartbijdrage, terwijl deze vanuit mijn referral gratis zou zijn. Dit kunnen ze niet meer terugdraaien, dus ze zetten 100€ op de kaart om daarmee de maandkosten gedurende 12 maanden te dekken.

    Systeemfoutje was hun verklaring. Helaas kreeg ik geen extra MR om de fout goed te maken...
     
  14. ITZ

    ITZ Newbie

    Berichten:
    76
    Leuk Bevonden:
    20
    Trofeepunten:
    8
    Ik heb ook gebeld. Inderdaad een foutje.

    Ik heb te horen gekregen dat ze het terug kunnen draaien maar dan moeten alle kaarthouders bellen met amex om dat te regelen.
     
  15. Luco

    Luco Newbie

    Berichten:
    16
    Leuk Bevonden:
    11
    Trofeepunten:
    3
    Als in, ze draaien terug voor degenen die bellen? Want dan ga ik er nog een keer achteraan bellen.
     
  16. Ambtenaruh

    Ambtenaruh Silver Member

    Berichten:
    862
    Leuk Bevonden:
    1.733
    Trofeepunten:
    253
    Dat zou wel heel erg slecht zijn als ze dat alleen doen als je belt....
     
    FlyingFonz vindt dit leuk.
  17. TLSpace

    TLSpace Newbie

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    46
    Trofeepunten:
    13
    Vorige week gebeld voor een verlenging van mijn FB American Express Gold kaart en kwam zelfs na aandringen niet verder dan €30 korting op de bijdrage (spend: ~10k/jaar).

    Paar dagen later nog eens geprobeerd en gezegd dat ik vorige week een aanbod van 50% korting op de jaarbijdrage had gekregen. Waarop ze mij vertelde: "Ik zie hier inderdaad staan dat mijn collega u dat heeft aangeboden. Ik ga het in orde maken."

    Het is al vaker gezegd maar nu nog een keer; mocht je niet het aanbod krijgen waar je op hoopte, bel later nog eens en wie weet heb je meer geluk!
     
  18. TLSpace

    TLSpace Newbie

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    46
    Trofeepunten:
    13
    Overigens, ik ging ervanuit dat de reis en annuleringsverzekering zou gelden voor alle vluchten geboekt met mijn FB Amex Gold, ook als ik nu op zou zeggen. Dit heb ik nog eens nagekeken in de voorwaarden en daar staat dat de verzekering stopt op het moment dat de kaart niet meer actief is.
     
  19. Pedro1989

    Pedro1989 Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    53
    Leuk Bevonden:
    119
    Trofeepunten:
    33
    Ik heb vandaag gebeld met de mededeling dat ik de kaart wilde opzeggen, tenzij ze met een goed aanbod kwamen. Daarna kwamen netjes de opties zoals op dit forum beschreven, dus: 20K FB Miles + 3 maanden dubbele punten. Ik heb de kaart met een jaartje verlengd. Wel aangegeven dat ik vind dat er te weinig winkels zijn die de kaart accepteren.
     
    TLSpace vindt dit leuk.
  20. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.362
    Leuk Bevonden:
    1.182
    Trofeepunten:
    223
    Ik zou willen bellen met het opzegverhaal, ware het niet dat ik dit weekend platinum ben geworden en ik eigenlijk mijn FB Amex gold zou willen wijzigen in een FB Amex platinum, omdat mijn vrouw dan ook FB platinum status krijgt. Iemand suggesties wat ik het beste in mijn situatie kan doen?

    Kan je trouwens de persoon die de FB platinum status krijgt later wijzigen? Mijn dochter gaat mss studeren in NL en dan heeft zij meer aan die status dan mijn vrouw die slechts 2-3 per jaar KL vliegt
     
    Marcob vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina