Flying Blue American Express

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 2 jul 2014.

  1. Jan van Putten

    Jan van Putten Silver Member

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    565
    Trofeepunten:
    368
    Iemand enig idee of ze kijken naar de spend inzake het aanbod?
     
  2. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.552
    Leuk Bevonden:
    3.580
    Trofeepunten:
    948
    Ja daar wordt naar gekeken en ook naar het aantal transacties.
     
  3. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.354
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Heb ik mijn twijfels over. Als ik hier zo lees ligt de spend tussen 10 en 25k en iedereen krijgt hetzelfde aanbod. Ik denk dat ze meelezen hier.
     
    Daeni, Daan3, Didier13 en 3 anderen vinden dit leuk.
  4. Roderik

    Roderik Newbie

    Berichten:
    50
    Leuk Bevonden:
    6
    Trofeepunten:
    8
    Klopt het dat je wederom 24.000 miles krijgt voor een overstap Flying blue silver naar gold?
     
  5. Ambtenaruh

    Ambtenaruh Silver Member

    Berichten:
    857
    Leuk Bevonden:
    1.718
    Trofeepunten:
    253
    ik vermoed 22.000 (i was wrong, zie onder) Het overstappen en extra XP en miles krijgen werkt volgens mij wel, Godenzoon14 heeft dat dit jaar nog gedaan van Gold naar Platinum als ik het goed heb.
    Zelf ben ik ook aan het twijfelen om dat volgend jaar te doen, even afhankelijk van mijn reisgedrag en het gaan voor Plat4Life.
     
    Laatst bewerkt: 5 sep 2018
    Godenzoon14 vindt dit leuk.
  6. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Ja, aanbieding is 24.000 miles momenteel. Kaart is dan het 1e jaar niet gratis zoals bij nieuwe leden.
     
  7. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    de refferal aanbieding van 22.000 en jaar gratis voor gold cards, weet iemand tot wanneer die aanbieding is?
     
  8. Arjan69

    Arjan69 Silver Member

    Berichten:
    729
    Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    Meestal enkele maanden, is net begonnen.
     
  9. Arjan69

    Arjan69 Silver Member

    Berichten:
    729
    Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    In jouw online omgeving kun je bij ‘extra’ lezen hoeveel je krijgt bij een upgrade.
     
  10. danfl44

    danfl44 Silver Member

    Berichten:
    647
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
    In een KLM-nieuwsbrief met de normale aanbieding (22k en 1e jaar halve prijs) stond geldig tot 2 oktober.
    Niet meest betrouwbare maar wel enige datapunt, en een goede maand is wel normaal voor de verhoogde bonus.
     
  11. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    796
    Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    123
    Ik denk eraan om mijn FB AMEX Gold om te zetten naar een gewone AMEX. Heeft iemand hier op het forum ervaring met de overstap? Ik kan via de AMEX website alleen upgraden naar FB AMEX Platinum..? :confused:
     
  12. tjappie

    tjappie Blue Tier

    Berichten:
    133
    Leuk Bevonden:
    104
    Trofeepunten:
    43
    Je kan de link in mijn handtekening gebruiken
    Worden we allebei blij van denk ik...
     
  13. danfl44

    danfl44 Silver Member

    Berichten:
    647
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
    Referrals binnenharken geeft weinig antwoord op zijn vraag, denk je niet? ;)

    Amex beschouwt beide kaarten als verschillende producten. Toen ik wilde overstappen moest ik gewoon de andere maar aanvragen, zeiden ze, want overstappen kan alleen binnen zelfde productlijn. Prima hoor, linkje van iemand gebruikt en alle bonussen gekregen, terwijl ik 'slechts' van de overstapaanbieding gebruik wilde maken.
     
    arjen05, Flying doc, Didier13 en 7 anderen vinden dit leuk.
  14. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    796
    Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    123
    Dank je, in dat geval blijf ik bij de FB kaart. Teveel gedoe ;).
    De vraag is dan ook hoe ze met de reisverzekering omgaan met tickets die je al hebt betaald met je oude AMEX kaart.... dus nog maar even bij de FB kaart blijven zitten. :D
     
  15. danfl44

    danfl44 Silver Member

    Berichten:
    647
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
    Hm goede vraag ja. Technisch gezien loopt de verzekering natuurlijk af als je de kaart opzegt. Heb er zelf voor gekozen ze dit jaar allebei te houden, dus heb dat probleem niet.
     
    Ambtenaruh vindt dit leuk.
  16. tjappie

    tjappie Blue Tier

    Berichten:
    133
    Leuk Bevonden:
    104
    Trofeepunten:
    43
    klopt je hebt gelijk; was op het vliegveld en had te snel gelezen.
    Inderdaad ziet Amex beide kaarten als aparte kaarten.
    Ik weet niet of @MVA20 nu jaarlijks betaalt voor FB Amex Gold, want in dat geval is de reguliere Amex Platinum met de huidige 50% korting misschien een betere optie (Priority pass, hotel status, premium verzekeringen etc).

    Over verzekeringen gesproken:
    Ik stoor me enorm aan het feit dat Amex online ook zo weinig wordt geaccepteerd. Ik heb recentelijk online veel geld uitgegeven aan een grote reisorganisatie maar kon helaas niet met Amex of Paypal betalen...
    Toen heb ik Amex daarover gebeld en die gaven doodleuk aan dat Amex eigenlijk altijd vergoed als je maar kan aantonen dat die website (tijdens het boeken) geen Amex betaaloptie heeft. Ze gaven eerlijk toe dat ze dit nergens vermelden omdat ze dat anders veel geld kost !!!
    Met andere woorden: je kan overal online je reizen betalen met een andere betaaloptie en een screenshot maken als bewijs dat ze geen Amex accepteren. Dan ben je dus gewoon gedekt :)
     
    Laatst bewerkt: 15 sep 2018
  17. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.354
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Ik neem aan dat je hier gedekt mbt de verzekering bedoelt?

    Ik had altijd begrepen dat het voldoet als reis of hotel betaald is met Amex. Als ik reserveer via booking.comgeef ik altijd mijn Amex als garantie op. Ik nam aan dat dat voldoende zou zijn.
     
  18. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Voorwaarde is dat je betaalt met Amex. Echter als amex niet geaccepteerd wordt, kan je met een andere kaart betalen. Verzekering blijft dan gewoon geldig. Dit is trouwens alleen voor de diverse ongemakken onderdelen van de verzekering. Ziektekosten ed. zijn sowieso gedekt, reis betaald met amex of niet. Is mij ooit uitgelegd door amex.
     
  19. tjappie

    tjappie Blue Tier

    Berichten:
    133
    Leuk Bevonden:
    104
    Trofeepunten:
    43
    Blijkbaar alles, dus ook de annuleringsverzekering. Je gehele reis bij de desbetreffende reisaanbieders.

    Is een enorme geruststelling. Je kunt dus overal boeken. Maak even een screenshot met bewijs dat Amex niet wordt geaccepteerd en bewaar deze bij de boekingsgegevens. Alle normale en bekende voorwaarden op je kaart zijn dan van toepassing.
     
  20. Jan van Putten

    Jan van Putten Silver Member

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    565
    Trofeepunten:
    368
    Lijkt me ook niet meer dan terecht.
    Heb gebruik moeten maken van de reisverzekering bij een reis die niet via AMEX betaald kon worden. Vergeet de screenshot niet want die moet je zeker aanleveren.
     
    Carel1 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina