Flying Blue American Express

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 2 jul 2014.

  1. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Ik denk niet dat hij partnerkaarten aangevraagd heeft, maar nieuwe amex leden aanbrengt. Anders levert het geen miles op. ;)
    Een partnerkaart hoeft idd niet voor iemand van hetzelfde adres te zijn.
     
    Godenzoon14 en MichaelNight vinden dit leuk.
  2. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    ooww had ik eerder moeten weten.. ik kan dus ook voor mijn vader eentje aanvragen! had ik eerder moeten weten..meer miles scoren..(en zijn miles naar mij sluizen..hehehe )
     
  3. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Als het geen partnerkaart is kan dat volgens mij niet uit. Wilde 15k miles van mijn vader overschrijven, maar dat kostte zoveel dat ik het maar niet gedaan heb. Weet trouwens niet meer hoeveel dat moest kosten, iig teveel.
     
  4. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.393
    Trofeepunten:
    583
    Zolang je allebei een FB AMEX kaart heb is het kosteloos dmv Share&Fly.
     
  5. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Nee, dst is alleen met partnerkaarten. Jij en ik zouden niet dmv share & fly miles kunnen delen. Ook al hebben we beide amex.
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  6. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.393
    Trofeepunten:
    583
    Dat is waar ook! Thnx voor de reminder;)
     
    Daan3 vindt dit leuk.
  7. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.613
    Leuk Bevonden:
    3.229
    Trofeepunten:
    508
    Ik heb idd geen partnerkaart aangevraagd maar een nieuwe.

    De man van Amex aan de telefoon gaf echter aan, dat als de miles gepost zijn, dat ik dan een partnerkaart voor mijn moeder aan kan vragen, en dan dmv share & fly, de 24.000 miles naar mij door kan sluizen...

    Het is in potentie dus echt een lucratieve business, je moet er alleen wel wat voor doen :)
     
  8. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Dat zou betekenen dat je moeder 2 FB amex kaarten krijgt? Volgens mij krijg je alleen een 2e kaart als het niet binnen dezelfde type kaarten zit. Dus een gewone naast de FB amex. Tijd zal het leren.
     
  9. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Ik hoor ook graag hoe dat afloopt.
     
  10. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.852
    Leuk Bevonden:
    3.262
    Trofeepunten:
    508
    Re: de discussie van een paar dagen geleden, kwam ook al ter sprake in een ander topic, maar ik heb via klm.be vorige week ook 25 euro credit card kosten betaald, ivm vertrek naar Brussel. Ben er inmiddels achter dat betalen met de FB Amex dus geld kost met vertrek vanuit Brussel, maar betalen via de Beobank FB MasterCard daar weer gratis is..

    Nog een inhoudelijke reactie gekeregen van AF/KLM @Fripsmaster ?
     
    FlyingFonz vindt dit leuk.
  11. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.462
    Leuk Bevonden:
    2.307
    Trofeepunten:
    558
     
  12. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.852
    Leuk Bevonden:
    3.262
    Trofeepunten:
    508
    Leuk, dus KLM zegt dat de KLM credit card van een third party is :) Dat klopt volgende juridische wettekst ook, maar het klinkt toch raar dat als je bij die betreffende third party zelf iets koopt, ze zichzelf benoemen als een third party.
     
  13. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.613
    Leuk Bevonden:
    3.229
    Trofeepunten:
    508
    Is ook van een third party, de kaart wordt namelijk uitgegeven door Amex... Ik snap de verwarring en verontwaardiging, omdat er ook AF/KL Flying Blue opstaat, maar het klopt wel gewoon...
     
  14. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.852
    Leuk Bevonden:
    3.262
    Trofeepunten:
    508
    Het klopt, omdat een credit card van een third party (TPP) in de wetgeving (PSD2) is bedoeld als 'niet uitgegeven door je eigen bank'. Amex is sowieso geen bank, dus TPP. Het gaat hier echter om Europese regelgeving, die KLM ter voorkoming van verwarring beter hetzelfde zou kunnen volgen in alle EU landen.

    Met vertrekluchthaven Brussel betaal je met de Beobank Flying Blue MasterCard geen kosten bij KLM, maar met de Flying Blue Amex wel. Dat is gewoon onlogisch voor mij, welke juridische constructie KLM aan de achterkant ook heeft en welk boekingskantoor van hen die boeking ook verwerkt. Ik begrijp echt wel dat KLM zelf geen credit cards uitgeeft, maar die kaart is wel volledig cobranded.

    Leg je FB Amex voor de grap eens naast je officiele KLM Flying Blue membership card (wél door KLM uitgegeven :)) en vergelijk de logo's: het AF/KL logo is anderhalf keer groter op de Amex kaart dan op de FB membership card, en ook nog eens een stuk groter dan het Amex logo.

    Anyhow, ik vind dat KL de Europese richtlijnen gewoon consistent zou moeten volgen: of wel, of niet. Zou toch ook raar zijn als je vlucht serieus vertraagd is en je geen compensatie krijgt omdat je vertrekluchthaven Brussel was, omdat KLM in Brussel niet meedoet aan Europese richtlijnen?
     
    Daan3 en FlyingFonz vinden dit leuk.
  15. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Wanneer kan je de eerste gespreide afschrijving verwachten? Nog in dezelfde maandafrekening waarin gespreid wordt? Ik doe dit nu voor het eerst en ik zie alleen een rijtje debiteringen en crediteringen met hetzelfde bedrag als de boeking...
    upload_2018-7-18_23-19-1.png
     
  16. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Ja, direct de 1e maand
     
    MichaelNight vindt dit leuk.
  17. FBR89

    FBR89 Newbie

    Berichten:
    75
    Leuk Bevonden:
    46
    Trofeepunten:
    18
    In het overzicht zie je alleen je betalingen en daarna dat de betalingen die je hebt geselecteerd voor gespreid betalen weer worden teruggestort.

    in de aankomende maanden zal je in je overzicht ook niet meer het bedrag zien wat je als gespreide betalingen betaald. Dit zie je alleen als je inlogt op AMEX en naar het overzicht van de gespreide betalingen kijkt (of natuurlijk aan het totaalbedrag van je "aankondiging betaling maandafrekening").
     
    MichaelNight vindt dit leuk.
  18. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Duidelijk, Thnx!
     
    FBR89 vindt dit leuk.
  19. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.852
    Leuk Bevonden:
    3.262
    Trofeepunten:
    508
    Een vraagje. Ik lees op diverse fora mooie promoties voor American Express kaarthouders, zoals recent 20k amex rewards punten bij besteding van 1000 dollar bij KLM (link). Ja, ik weet dat je met de FB amex geen membership rewards punten spaart, maar vroeg me af of iemand ooit andere promoties voorbij ziet komen dan de huidige 'gratis thuisbezorgd' actie bij een online kledingwinkel.
    De aanbiedingen zouden op je accountpagina moeten staan, dus na de inlog op de american express website..
     
  20. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.613
    Leuk Bevonden:
    3.229
    Trofeepunten:
    508
    Iemand ervaring met het upgraden van Amex FB Gold naar Amex FB Plat? Inmiddels 10 dagen geleden de aanvraag gedaan (naar aanleiding van een mail van Amex met aanbod om te upgraden), maar nog niets vernomen...
     

Deel Deze Pagina