Flying Blue American Express

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 2 jul 2014.

  1. GrumpyCat

    GrumpyCat Newbie

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    @Daan3
    Dankjewel! Duidelijk!
     
  2. Nvgfocus

    Nvgfocus Silver Member

    Berichten:
    611
    Leuk Bevonden:
    418
    Trofeepunten:
    63
    Bovenstaande is inderdaad correct, alle betalingen die op je Amex worden gecharged zijn geldig.

    Mocht iemand nog een aanmeldlink voor een American express Flying Blue kaart willen, je kunt deze gebruiken: www.americanexpress.nl/introduceren/nielsv98ot?XLINK=MYCP

    Je kunt dan, bij een Gold Card, 10.000 award miles + 30XP’s verdienen. De kaartkosten vervallen voor het eerste jaar op dit moment!
    Ik krijg ook 10.000 miles als de aanmelding succesvol is.

    Let wel op dat je de creditcard zorgvuldig gebruikt en niet teveel uit geeft, enkel om maar punten te krijgen!

    Edit 1 mei 2019: De referral link geupdate. Deze is geldig tot en met 30 juni 2019
     
    Laatst bewerkt: 2 mei 2019
  3. rosebud

    rosebud Newbie

    Berichten:
    43
    Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    8
    Heb hier nog nooit over nagedacht, maar dat is echt slim! Lijkt me dat dit inderdaad gewoon lukt, aangezien het gewoon een betaling via PayPal is.
     
  4. GrumpyCat

    GrumpyCat Newbie

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Juist daarom vind ik het verdacht. Lijkt me dat je dan gewoon een lekker loopje kunt laten lopen van geld overmaken via Paypal + terug laten storten naar je bankrek.
     
  5. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Wel interessant om te weten. De moeite waard om te testen lijkt me. Zal ik je mijn Paypal sturen? ;)
     
  6. GrumpyCat

    GrumpyCat Newbie

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Grapjas ;)
     
  7. FBR89

    FBR89 Newbie

    Berichten:
    75
    Leuk Bevonden:
    46
    Trofeepunten:
    18
    lijkt mij dat daar een blokkade op zit. Zal hetzelfde zijn als geld bijpinnen bij de kassa van de Jumbo. Dit gaat ook niet omdat dit indirect een cash opname is.
     
  8. ccv

    ccv Newbie

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Hoi iedereen! Als mijn maandafrekening 25 juni is, tellen uitgaven die ik op 25 juni maak (als ik dus aanstaande maandag iets koop) dan nog mee voor juni, of wordt dat dan pas eind juli afgeschreven? Ik weet niet of om 00:00 op 25 juni je openstaande bedrag weer op 0 gaat, of pas om 23:59 op 25 juni bijvoorbeeld.

    Ik wil maandag namelijk een ticket kopen en dat gaan spreiden, maar als dat dan nog mee telt bij juni heb ik niet genoeg tijd om het te spreiden (moet geloof ik minstens 24 uur voor de afrekening).
     
  9. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Volgens mij minimaal 1 werkdag. Ik ben een aantal keer te laat geweest om te spreiden omdat het te lang duurde voordat de transactie zichtbaar was. Dus mijn advies is om zeker 2-3 dagen te rekenen.
     
  10. ccv

    ccv Newbie

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Wat zonde! Daarom vraag ik me af of je openstaande bedrag dus in dit geval meteen op de 25e al wordt gereset zegmaar (en alles dat ik op maandag uitgeef dus op de afrekening van eind juli komt), of pas de dag erna op de 26e (en alles wat ik op maandag uitgeef nog mee telt met de maand juni). Want als dat laatste het geval is boek ik het dinsdag pas, maar het liefst maandag al aangezien er niet zoveel plekken meer over zijn met deze prijs.
     
  11. jvz

    jvz Blue Tier

    Berichten:
    224
    Leuk Bevonden:
    146
    Trofeepunten:
    43
    Mijn ervaring is dat de timing wat wisselt en het vooral van de merchant (KLM in dit geval) afhangt hoe snel een betaling als definitief wordt weergegeven.

    Als de afrekening op de 25ste komt, zou ik zelf al wel op de 24ste 's avonds durven boeken bijvoorbeeld. Die staat dan nog wel een dagje gereserveerd, voordat hij definitief op je account verschijnt, terwijl je afschrift met maandbedrag de 25ste beschikbaar is.

    Zeker als je denkt dat je een goede prijs hebt en bang bent dat het ticket niet meer beschikbaar is, zou ik eieren voor mijn geld kiezen. Je kan bij de meeste airlines overigens ook een optie nemen, om je tegen dit risico te 'verzekeren' ;-)
     
  12. jvz

    jvz Blue Tier

    Berichten:
    224
    Leuk Bevonden:
    146
    Trofeepunten:
    43
    pfff.. en dan ook nog zo'n waarschuwing erachter. :(
     
    MichaelNight, Flying doc, JeeDee en 3 anderen vinden dit leuk.
  13. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Ik blijf het schooieren voor amex referals ongepast vinden..
     
  14. flyingblue86

    flyingblue86 Newbie

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Hi all, heb vorig jaar september mijn Amex gold opgezegd. Nu via mijn zusje opnieuw aangevraagd (kwam na aanvragen pas erachter dat het korter dan 12 maanden geleden was). Aanvraag goed gekeurd, vooralsnog lidmaatschapsbijdrage niet in rekening gebracht. 500 EUR eerste drie maanden voor 24.000 punten is al uitgegeven. Iemand ervaring met "te vroeg" opnieuw lid worden en of punten dan toch bijgeschreven worden? Hoe lang duurt het normaliter voordat de punten en XP's bijgeschreven worden na acceptatie?
     
  15. Rem76

    Rem76 Blue Tier

    Berichten:
    85
    Leuk Bevonden:
    132
    Trofeepunten:
    33
    Ik heb dat regelmatig gedaan. Dat lukt prima.
    Alle uitgaven bij KLM schijn je te kunnen spreiden, heb zelfs de kosten van toegang tot de lounge (€35) eens gespreid om te proberen of dat ging.
     
  16. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Als je inlogt op je amex kan je zien hoeveel punten je al gespaard hebt. Daar zouden de 24.000 al in moeten staan.
     
  17. leetness

    leetness Newbie

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    3
    Gister gebeld met de intentie om op te zeggen/een beter aanbod te krijgen na mijn eerste gratis jaar. Werd mij €30 korting, 10K miles en 3 maanden dubbele miles aangeboden. Vind ik helaas toch net te weinig om de prijs te verantwoorden dus ik zal waarschijnlijk downgraden naar de silver card. (10-15k spend per jaar)
     
  18. leetness

    leetness Newbie

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    3
    Wanneer je bij AMEX FB Gold 1.5 miles per uitgegeven euro krijgt bij KLM; krijg je deze dan bovenop de 1 mile per uitgegeven euro op AMEX uitgaven? Dus als ik een ticket van €1000 boek met mijn Amex, krijg ik dan 1000 miles van mijn AMEX expense en nog eens 1500 van KLM expense, of krijg je enkel 1500 miles?
     
  19. rosebud

    rosebud Newbie

    Berichten:
    43
    Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    8
    Je krijgt dan 1.5 Mile per euro in plaats van 1 Mile per euro.
     
  20. WHM

    WHM Blue Tier

    Berichten:
    405
    Leuk Bevonden:
    338
    Trofeepunten:
    63
    Zojuist met de dames van Amex gebeld.
    Kreeg een aanbod van EUR 75 en 3 maanden dubbele miles dus ik heb maar toegehapt. Deze keer hoefde ik niet te dreigen met het opzeggen van de kaart :D
     

Deel Deze Pagina