Flying Blue American Express

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 2 jul 2014.

  1. Wes

    Wes Blue Tier

    Berichten:
    142
    Leuk Bevonden:
    87
    Trofeepunten:
    128
    Ik heb vanmorgen gebeld met de mededeling dat ik twijfel of ik wel gold wil blijven aangezien de vooruitzichten onvoorspelbaar zijn qua aantal vluchten. (geen woord aan gelogen)

    Voordat ik kon uitpraten gaf ze me al 2 opties: 50€ korting en 3 maanden dubbele miles of 20k miles en 3 maanden dubbel. Toen ik aangaf de 3 maanden niet echt nodig zou hebben en of ik niet wat extra miles kon krijgen, gaf ze aan dat dit de enige opties zijn die ze hebben voor gold. Wel bood ze me nog 5K miles aan bij een gratis silver kaart als ik zou overwegen helemaal te stoppen.

    Ik heb natuurlijk gekozen voor de 20K + 3 maanden dubbel.
     
  2. MartinR

    MartinR Silver Tier

    Berichten:
    237
    Leuk Bevonden:
    135
    Trofeepunten:
    268
    Ik kom altijd met het bericht dat ik erover nadenk om de kaart op te zeggen. Bij mij kwamen ze toen met een goed aanbod, maar zal per keer anders zijn denk ik zomaar
     
  3. Freek

    Freek Newbie

    Berichten:
    94
    Leuk Bevonden:
    76
    Trofeepunten:
    18
    Apart, precies hetzelfde verhaal maar ze zeiden alleen dat als ik wil opzeggen ik het geld voor het membership terug krijg... morgen nogmaals bellen.
     
  4. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.552
    Leuk Bevonden:
    3.580
    Trofeepunten:
    948
    Inderdaad gewoon nog een keer bellen, je hebt niet de juiste persoon gehad. 20000 miles en 3 maanden dubbele punten is het standaardaanbod.
     
  5. Arjan69

    Arjan69 Silver Member

    Berichten:
    729
    Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    De 'Introduceer een vriend' mogelijkheid bij FB Amex levert nu bij de Gold 11.000 Award Miles op ipv 22.000... Dat is een flinke daling.
     
    JustinCase vindt dit leuk.
  6. JustinCase

    JustinCase Silver Tier

    Berichten:
    417
    Leuk Bevonden:
    600
    Trofeepunten:
    348
    Was voorheen 10k. Ik vond 22k wel uitzonderlijk hoog, niet dat ik daar rouwig om ben :) Hoop dat het snel weer terug komt
     
  7. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.552
    Leuk Bevonden:
    3.580
    Trofeepunten:
    948
    22000 Miles was een tijdelijke actie.
     
  8. Jan van Putten

    Jan van Putten Silver Member

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    565
    Trofeepunten:
    368
    Yep zag het ook. Zo'n actie komt vast wel weer terug later dit jaar of begin volgend jaar.
     
  9. sossienl

    sossienl Newbie

    Berichten:
    75
    Leuk Bevonden:
    84
    Trofeepunten:
    18
    Even een update: Mijn Platinum kaart was binnen 2 dagen binnen. Nu is het dus afwachten wat er gebeurd met de toezeggingen die bij "verlenging" Gold werden gedaan.
    • Gold: De 20k "verlenging" award miles zijn nog niet bijgeschreven.
    • Gold: De 3 maanden award miles verdubbelaar kan ik nog niet zien.
    • Platinum: De 25k "upgrade" award miles zijn nog niet bijgeschreven.

    Ik neem aan dat het allemaal ook niet zo snel gaat. Als ik mij maand afrekening overzicht krijg (ergens deze week), waarschijnlijk meer duidelijk over de verdubbelaar. In ieder geval staat er momenteel in het overzicht een veel groter getal aan miles voor deze maand dan daarvoor.
     
  10. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.552
    Leuk Bevonden:
    3.580
    Trofeepunten:
    948
    De 20000 miles worden bijgeschreven op de komende maandafrekening. Ik denk dat dit ook geldt voor de upgrade miles, maar ik heb hier geen ervaring mee.
    De 3 maanden dubbele punten zie je ook pas op maandafrekening.
     
    Laatst bewerkt: 23 okt 2017
  11. Arjan69

    Arjan69 Silver Member

    Berichten:
    729
    Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    Bedankt voor je update.
    Bijschrijven van de bonus kan max 12 weken duren.
     
  12. sossienl

    sossienl Newbie

    Berichten:
    75
    Leuk Bevonden:
    84
    Trofeepunten:
    18
    Update #2:
    • Gold: De 20k "verlenging" award miles zijn nu wel bijgeschreven.
    • Gold: De 3 maanden award miles verdubbelaar zie ik niet terug op de maandafrekening.
    • Platinum: De 25k "upgrade" award miles zijn nog niet bijgeschreven.
    Vreemde is dus dat mijn 20k verlening er wel is maar niet de verdubbelaar. Daar ga ik zo direct even over bellen. Want ook al ben ik overgestapt op Platinum, de maand oktober hebben ze als Gold doorgerekend = x1.5 miles.

    Edit: Gebeld. De verdubbelaar punten hebben vertraging, maar zijn zeer zeker onderweg. Het is dan alleen nog even onzeker wat er met de 25K Platinum upgrade miles gaat gebeuren. Eind november maar weer bekijken.
     
    Laatst bewerkt: 24 okt 2017
  13. JapanMetal

    JapanMetal Newbie

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    4
    Trofeepunten:
    3
    Hallo, net nieuw op dit forum ;)
    Wel grappig wat ik heb meegemaakt, ik heb net een FB AMEX Gold kaart, en ik had een invite gedaan richting een vriend van me. Hij heeft ook z'n gold kaart gekregen, en kreeg ik dus 20k miles. Nu had ik tegelijkertijd een vlucht betaald met de kaart, dus kreeg daar level miles voor. Maar nou ziet het er naar uit dat de 20k miles van de invite samen zijn gegaan met de level miles voor mn ticket op mn FB saldo... Volgens mij horen de invite miles alleen award miles te zijn ;)

    Heb dus nu Silver status en bijna Gold ook. Lijkt er niet op dat ze het terugdraaien, heb onderhand al m'n silver kaart ontvangen... :D

    Edit: daarbij wel zeggend dat ik al redelijk wat lange-afstand vluchten had gedaan dit jaar, kan natuurlijk niet bijna gold krijgen van 20k miles ;)
     
    Laatst bewerkt: 29 okt 2017
  14. Robinho

    Robinho Silver Member

    Berichten:
    615
    Leuk Bevonden:
    333
    Trofeepunten:
    63
    Zit te wachten op een mooie upgrade offer voor mijn FB Silver.
    Op dit moment is het 12.500 miles en € 170,- kaartbijdrage. Is dat een beetje goed? Of zijn er vaker mooiere aanbiedingen?
     
  15. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.552
    Leuk Bevonden:
    3.580
    Trofeepunten:
    948
    Dat is geen goede aanbieding. Je kunt beter even bellen met Amex, dan krijg je een betere aanbieding. Uit jouw post neem ik aan dat je wit upgraden naar Gold. In ieder geval zouden ze de kaartbijdrage voor het eerste jaar kunnen schrappen.
     
  16. Robinho

    Robinho Silver Member

    Berichten:
    615
    Leuk Bevonden:
    333
    Trofeepunten:
    63
    Inderdaad Silver naar Gold. Schrappen ze weleens de jaarbijdrage bij een upgrade? Dan zou 20k punten en 1ste jaar gratis mijn insteek worden als ik ze bel!
     
  17. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.552
    Leuk Bevonden:
    3.580
    Trofeepunten:
    948
    Als je als nieuwe klant via een link zoals hieronder je aanmeldt voor een Gold Card krijg je de kaart het eerste jaar gratis en 11.000 punten. Bij upgraden door een bestaande klant moet zoiets ook lukken. Ik zou ook beginnen met 20000 miles en een gratis 1e jaar. Succes!!
     
  18. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    blokje STER-reclame ook weer gehad ;-)
     
  19. Jan van Putten

    Jan van Putten Silver Member

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    565
    Trofeepunten:
    368
    Ik zit er aan te denken om een radio reclame op te laten nemen met mijn link. Ben alleen bang dat niemand het gaat onthouden ;)
     
    RickFlyer vindt dit leuk.
  20. thomassmit

    thomassmit Silver Tier

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    513
    Trofeepunten:
    348
    Wat is jullie ervaring met de telefonische bereikbaarheid van AMEX op dit moment? Heb ze afgelopen maand 3 keer gesproken en continue was er een wachttijd van 15 minuten of langer.

    Op de vraag of ze nog wat voor mij konden doen heb ik gezegd 'telefonische beschikbaarheid verbeteren'. Probleem word bevestigd en ook dat ze druk bezig zijn met het aannemen van meer personeel, maar van een merk als AMEX verwacht ik niet dat er structureel wachttijden van 15 minuten of langer zijn.
     

Deel Deze Pagina