Flying Blue American Express

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 2 jul 2014.

1. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Bij mij is dat al jaren zo, in mijn geval altijd begin oktober.

2. MichaelNight

MichaelNight Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Ik heb een paar dagen geleden mijn 2 QF Silver gehad, een dikke week na de betaling en vandaag upgrade aangevraagd naar Gold. Helpdesk kon ook niet bevestigen of de 4 QF nog in 2017 erbij komen..wat ik los daarvan ook niet begrijp is dat ze mijn aanvraag nog "moeten beoordelen". Wat willen ze nu eigenlijk "beoordelen"? ik heb al Amex sinds 2006....

3. Wes

Wes Blue Tier

Leuk Bevonden:
    87
    Trofeepunten:
    128
    Zonder upgrade inderdaad. Bij een upgrade worden de segmenten een maand later bijgeschreven zo is mij verteld. Dus wanneer je je kaart binnen en geactiveerd hebt, duurt het zo'n 10 dagen tot de afschrijving van de bijdrage is verwerkt volgens de helpdesk van AMEX. Als op 20 november de maandbijdrage dus nog niet is afgeschreven, wordt dat 20 december gedaan en is er een kans dat de QF's worden bijgeschreven in januari. Het is dus te hopen dat mijn kaart morgen (10 november) binnenkomt.

Heeft iemand vorig jaar ervaring opgedaan met een upgrade in november/december en de QF's nog gekregen in 2016 of juist niet?

4. MichaelNight

Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Ik ben ook benieuwd ik, zit in precies dezelfde situatie...

Wes vindt dit leuk.
  5. Sandor

Sandor Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.228
    Trofeepunten:
    428
    Kreeg ze vorig jaar begin december, zo'n drie weken nadat ik m'n kaart had geüpgraded.

Wes vindt dit leuk.
  6. ITZ

ITZ Newbie

Leuk Bevonden:
    20
    Trofeepunten:
    8
    Ik heb vorig jaar begin december mijn kaart geüpgrade en in 2016 ook de QFs gekregen.

Kreeg eerst te horen van een dame dat het niet mogelijk was. Toen ik daarna terugbelde sprak ik met iemand die aangaf dat hij dat wel kon regelen.

Wes vindt dit leuk.
  7. Robinho

Robinho Silver Member

Leuk Bevonden:
    343
    Trofeepunten:
    63
    Hmm..net gebeld maar de (jonge)dame aan de telefoon kon niets doen en vond het eerder raar dat ik zoiets voorstelde.. Moest de aanbiedigen op de site maar afwachten..

8. Arjan69

Arjan69 Silver Member

Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    Een verleng aanbod lukt meestal wel. Maar een upgrade aanbod, daar gelden idd de acties genoemd op de site voor. Eerlijk gezegd ken ik niet iemand die cfm @Carel1 een aanbieding heeft gekregen...

9. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Je kunt nog een keer bellen, misschien lukt het bij een andere medewerker wel.

10. Robinho

Robinho Silver Member

Leuk Bevonden:
    343
    Trofeepunten:
    63
    Dat probeer ik volgende week inderdaad nog even..
    Ga sowieso volgende week upgraden, zodat ik de 4 QF nog voor 31 december heb! Als ik de volledige annual fee moet betalen downgrade ik de kaart begin van het jaar weer om dezelfde weg eind 2018 weer te bewandelen ;-)

11. Freek

Freek Newbie

Leuk Bevonden:
    76
    Trofeepunten:
    18
    American Express bellen heeft nog niet heel veel geluk bij mij zeg.. Gebeld over een probleem wat al 4 weken loopt (3000 euro te veel in rekening gebracht) maar konden ze me ook niet mee helpen. Daarna half verteld over of het opzeggen van de kaart (niet direct) maar kwam geen renewal offer van AmEx kant, dame zei alleen dat het wel een heel mooie kaart is... :/

Hoe doen jullie het nou? Dit is al de 2de keer dat ze niks bieden. Zeggen jullie direct eerst: "Ik wil opzeggen" en dat het offer dan komt of wat zijn de magische woorden?

12. Daan3

Daan3 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.723
    Trofeepunten:
    523
    je bent wel bijna aan je "nieuwe" jaar toe? Zomaar tussendoor geef ik je weinig kans.

13. Freek

Freek Newbie

Leuk Bevonden:
    76
    Trofeepunten:
    18
    Nieuwe "jaar" start 17 december, zou dus prima moeten lukken.

14. Daan3

Daan3 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.723
    Trofeepunten:
    523
    Misschien dat @Carel1 kan aangeven hoelang van tevoren hij een belletje waagt, hij is volgens mij een expert hierin ;)

15. Arjan69

Arjan69 Silver Member

Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    Ik werd prima geholpen door de klantenservice van Amex met een online dispute. Bedrag werd geparkeerd door Amex. Toen het bedrijf niet met een steekhoudend argument kwam kreeg ik het geparkeerde bedrag retour.

16. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Een van de vele experts hier:). Ik bel circa 4 a 5 weken voor de verlengingsdatum. De afgelopen jaren steeds 20000 miles en 3 maanden dubbele punten gekregen. De laatste keer dat ik belde was medio september. Ik denk dat het mede afhankelijk is van het niveau van de jaarlijkse uitgaven.

17. MichaelNight

Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273

Maar je belt met het dreigement opzeggen of downgraden?

Gaat het bij jou zo simpel als :

Carel1: "Goedemiddag Ik ben Carel1 ik wil mijn kaart downgraden?"
    helpdesk: "wat kunnen we doen om U daarvan te weerhouden?"
    Carel1: "Ik wil 20000 miles en 3 maanden dubbele punten"
    helpdesk: "Ok bij deze, fijne dag nog"

Bij mij ging het ongeveer :

ik: Ik wil mijn kaart upgraden
    helpdesk: blabla Dat is heel verstandig en erg voordelig enz.
    ik: Maar wat kunnen jullie mij bieden?
    helpdesk: bla bla QF, reisverzekering enz blabla,
    ik: nee ik bedoel het eenmalig cadeautje
    helpdesk: 10000 miles
    ik: Ja maar ik hoor van eerste jaar gratis en 20000
    helpdesk: nee nee dat hoort niet tot de mogelijkheden helaas
    ik: dan upgrade ik maar niet
    helpdesk: die keuze is aan u..

18. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Nee, ik geef aan dat ik twijfel of ik ga verlengen en vraag of er nog een leuk aanbod voor mij is. Dan wordt het kaartgebruik gecheckt en krijg ik het genoemde aanbod.

Freek, ErwinLansing en Daan3 vinden dit leuk.
  19. bernard

bernard Blue Tier

Leuk Bevonden:
    309
    Trofeepunten:
    63
    ivm de nieuwe regels van het FB programma en de Amex FB kaart. Zomaar een idee en ik weet niet of het uberhaupt kan maar misschien weten jullie het.
    De FB Amex kaart opzeggen en inwisselen voor een gewone Amex kaart. Hier spaar je volgens mij ook punten op die misschien gekoppeld kunnen worden aan een internationale Amex partner bijvoorbeeld MELIA hotels?
    Je spaart dan geen KLM maar switcht naar sparen voor Hotels?

reeel of grote onzin?

20. Freek

Freek Newbie

Leuk Bevonden:
    76
    Trofeepunten:
    18
    Een spend van circa 15K per jaar genoeg?

Deel Deze Pagina