Flying Blue American Express

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 2 jul 2014.

1. Bjorn

Bjorn Silver Member

Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Positief. Vaak binnen enkele minuten geholpen. Paar pagina's terug vroeg iemand dit geloof ik ook.

2. Henkjansen

Henkjansen Newbie

Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Hoi,

Ik vlieg regelmatig voor het werk(economy), helaas kan ik niet zelf de vluchten voorschieten omdat dat allemaal via het reisbureau loopt. Ik zit nu op 24 kwalificerende vluchten, misschien worden dit er nog 26.

Nu zit ik te kijken voor een AMEX card, een samenvatting van hoe ik nu denk dat ik het moet doen:

Ik kan via een kennis(of een link hier) een gold kaart aanvragen en:
    • gratis 4 kwalificerende vluchten krijgen(en daarmee waarschijnlijk dus flying blue gold level als ik dit jaar nog een keertje vlieg),
    • binnen 3 maanden 500 euro uitgeven en 11000 miles krijgen,
    • deze kaart na 3,5 maand opzeggen of volgend jaar tegen het eind van de jaarperiode bellen voor de verlengingsaanbieding(hangt af of ik de kwalificerende vluchten nodig heb volgend jaar en hoeveel miles ik verdien met uitgaven op de kaart)
    Nu lees ik dat een paar weken geleden er nog andere voorwaarden waren(22000 miles voor de"aanbrengende" kaarthouder. Mis ik iets in mijn overzicht en is het slimmer om te wachten met de kaart aanvraag tot er betere voorwaarden zijn?

Zoals ik het nu begrijp kan het geen kwaad om de kaart aan te vragen, en verdien ik in elk geval de miles als ik de eerste 3 maanden 500 euro uitgeef. Mocht ik er volgend jaar te weinig gebruik van maken kost het me 0 euro om de kaart op te zeggen.

3. Bjorn

Bjorn Silver Member

Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Hi, welkom op InsideFlyer :)

Ik raad sowieso aan om inderdaad een AMEX te nemen zodat je Gold binnen sleept. AMEX heeft het hele jaar door verschillende acties, en op dit moment krijg je 11.000 award miles, en het eerste jaar gratis (ipv 170). Hiervoor moet je inderdaad wel een linkje van een kennis of hier gebruiken.

Je kunt nog even wachten tot er een betere aanbieding is, maar niemand weet of deze voor eind december nog gaat komen.

4. Henkjansen

Henkjansen Newbie

Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1

Het is nog even de vraag of ik dan ook daadwerkelijk gold binnen sleep, Ik moet nog naar Ierland dit jaar, maar er is een kans dat ik over Eindhoven vlieg met Ryanair en dus op 24 vluchten blijf steken, met 4 extra komt het dan neer op 28 vluchten. Het zou bijna de moeite zijn om gewoon een zo goedkoop mogelijke retour te boeken om dan de vluchten binnen te halen.

5. Bjorn

Bjorn Silver Member

Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Je zou dan inderdaad een goedkope vlucht kunnen doen. Voor rond de 100 euro heb je bij KLM een retourtje op dezelfde dag. Parijs of Genève bijvoorbeeld.

6. Henkjansen

Henkjansen Newbie

Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    De beste optie is natuurlijk mijn reis naar Ierland via de KLM te laten boeken, dan kost het me prive niks, en hoef ik ook niet nutteloos naar frankrijk te vliegen.

Ander vraagje: Wat krijgt de "aanbrengende" kaarthouder op dit moment voor het aanbrengen van een nieuwe gold member? Heb denk ik een aantal collega's die ook op het randje zitten van wel of niet silver/gold qua kwalificerende vluchten. Als ik die over kan halen om via mij lid te worden kan dat nog lucratief worden.

7. Bjorn

Bjorn Silver Member

Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Dit ligt aan de kaart die je neemt. Stel jij neemt Gold en de de ander heeft al Gold dan ontvangen jullie beiden 11.000 award miles.

Hier een mooi documentje

8. Henkjansen

Henkjansen Newbie

Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Mooi overzicht, Is het nu ook zo dat ik zelfs de miles krijg als de nieuwe kaarthouder geen 500 euro uitgeeft in de eerste 3 maanden? Of heeft dat invloed op het goedkeuren van de aanvraag?

9. FlyingFonz

FlyingFonz Blue Tier

Leuk Bevonden:
    187
    Trofeepunten:
    43
    Als de nieuwe kaarthouder, die jouw referral link heeft gebruikt, het nalaat om zijn minimum spend te halen binnen 3 maanden dan krijgt hij zijn 11.000 miles niet. Jij krijgt ze echter meteen zodra zijn aanvraag voor de nieuwe kaart is goed gekeurd. Deze 'beloning' is dus niet afhankelijk van zijn (toekomstige) uitgaven.

Zo is het bij mij althans gebeurd. Ik kreeg de miles wel maar de nieuwe kaarthouder die 'vergat' de kaart te gebruiken kreeg ze niet.

10. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Ik zou niet te lang wachten met het aanvragen van de kaart. Over 2 maanden is het al 2018 en je wilt dat de kwalificerende vluchten in 2017 worden bijgeschreven en niet pas in 2018.

11. Henkjansen

Henkjansen Newbie

Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Dus als ik bij wijze van spreken mijn vader, moeder, zusje en haar vriend aanmeld voor een kaart, die ze allemaal meteen na de goedkeuring annuleren, verdien ik daar gewoon miles mee?

Wat betreft het aanvragen van mijn kaart, hoe lang duurt het voor de vluchten worden bijgeschreven?

12. Bjorn

Bjorn Silver Member

Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Dat zou je inderdaad kunnen doen. Ik heb geen idee wat AMEX doet als ze zien dat 4 aanmeldingen via jou gelijk weer opgezegd worden.

Vanaf het moment dat de kaart in gaat, worden de vluchten bijgeschreven.

13. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    De kwalificerende vluchten worden bijgeschreven in de maand waarin de jaarbijdrage worden gefactureerd. Neem anders na je aanvraag even contact op met Amex, ze zijn daar altijd heel behulpzaam.

14. kevinvdwal

kevinvdwal Silver Tier

Leuk Bevonden:
    230
    Trofeepunten:
    268
    Dit laatste kan ik bevestigen. Ik heb 2 maand terug mijn partner aangemeld, daarvoor kreeg ik ook vrij snel de punten, maar toen was de 500 euro nog niet besteed.

15. MichaelNight

MichaelNight Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Wat zijn de openingstijden van de klantenservice? Als ik mijn kaart upgrade naar Gold, komt de partnerkaart van silver er ook "automatisch" bij of moet die weer separaat aangevraagd worden?

Laatst bewerkt: 8 nov 2017
  16. Daan3

Daan3 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.723
    Trofeepunten:
    523
    Er komt automatisch een gold partnerkaart

17. MichaelNight

MichaelNight Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    ..ik heb de upgrade Gold Amex aangevraagd o.a. met het oog op de 30 XP die mij volgend jaar goed uitkomen volgens mijn inschatting. Maar zoals iemand anders ergens al schreef: aanbieding Precies zoals op de site. de 12000 en geen korting..

18. Freek

Freek Newbie

Leuk Bevonden:
    76
    Trofeepunten:
    18
    Iemand enig idee of het mogelijk is de vernieuwdatum te verplaatsen? Normaliter krijg ik mijn +4 QFs van mijn Gold card in december Met het nieuwe XP model zou ik ze liever in het begin van 't jaar al willen hebben zodat je sneller een status raakt.

19. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Bel even met de klantenservice van Amex, die zijn altijd erg behulpzaam.

20. Wes

Wes Blue Tier

Leuk Bevonden:
    87
    Trofeepunten:
    128
    Weet je dit zeker? Ik heb vorige week de upgrade naar Platinum aangevraagd en de dame aan de telefoon vertelde dat het wel eens zou kunnen dat de QF pas in 2018 bijgeschreven zouden worden. heb de kaart overigens nog niet in huis.

Deel Deze Pagina