Flying Blue American Express

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 2 jul 2014.

1. Kilian

Kilian Silver Member

Leuk Bevonden:
    409
    Trofeepunten:
    308
    Tegenwoordig kun je bij een hoop Jumbo supermarkten betalen met Amex & er komen ook steeds meer AH supermarkten bij :)

2. Kilian

Kilian Silver Member

Leuk Bevonden:
    409
    Trofeepunten:
    308
    Dat klopt inderdaad. Je kunt de FB kaart alleen gebruiken voor FB miles (die worden automatisch overgeschreven aan het eind van de maand). Met de normale Amex kaart kun je de Membership Rewards besteden aan iets naar keuze, waaronder overschrijven naar diverse airlines en hotels!

3. Goldfly

Goldfly Silver Member

Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Kan je een voorbeeld geven welke AH de amex accepteert? Ik ben ze nog niet tegengekomen... zou geweldig zijn!

high_class en Flying doc vinden dit leuk.
  4. Melchior

Melchior Blue Tier Premium Member

Leuk Bevonden:
    111
    Trofeepunten:
    43
    Ben hier ook wel benieuwd naar; nog nooit een AH tegengekomen waar ik überhaupt met CC kon betalen.

high_class vindt dit leuk.
  5. JRRM

JRRM Blue Tier

Leuk Bevonden:
    156
    Trofeepunten:
    33
    Heeft iemand ervaring na hoeveel maanden de miles van de welkomstaanbieding worden uitgekeerd? Begin januari heb ik voor het eerst de AMEX FB silver card aangevraagd. Na de eerste maand werden keurig de eerste 2500 bonus miles gestort. Na 3 maanden gebruik heb ik dik meer dan de benodigde 750 Euro met de kaart uitgegeven, maar nog steeds de resterende bonus miles niet ontvangen. Vorige maand maar eens gebeld naar de klantenservice en daar kreeg ik te horen dat ze per juni zouden worden uitgekeerd en dat dit altijd automatisch goed ging. Inmiddels zijn mijn award miles van de uitgaves van afgelopen periode keurig bijgeschreven maar de bonus miles van de aanmelding staan er nog steeds niet op. Vrees dat ik weer een belletje moet gaan plegen of komt het vaker voor dat dit zo lang duurt?

6. Daan3

Daan3 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.723
    Trofeepunten:
    523

Hier in maart de kaart gekregen (gold), in april eerste bonusmiles en in mei na voldoende uitgaven de extra bonus bijgeschreven.

7. Bakpapier

Bakpapier Newbie

Leuk Bevonden:
    4
    Trofeepunten:
    3
    Werken jullie referral linkjes alleen voor de FB amex of ook voor de normale Amex?

Vind als ik het met andere landen vergelijk overigens nog steeds karig. Ben zelf half braziliaans en deals in Brazilie zijn bijvoorbeeld veel royaler: met een Itaú kaart kun je bv puntne sparen voor het Multi Plus programma van TAM (LATAM ook) in een ratio 1 R$ is 5 punten of zo, en 1 R$ is maar 25 eurocent. Misschien als ik weer een tijdje in Brazilie ga verblijven dat ik dat maar ga doen ipv de karige Hollandse programma's. Sowieso zijn creditcards daar een veel meer gebruikelijk betaalmiddel.

Ben begin dit jaar wel 3 maanden daar geweest maar toen wist ik nog helemaal niks van frequent flyer programma's af, haha, anders had ik het wel geweten. Het is echt allemaal nieuw voor mij :)

FlyRicky en Melchior vinden dit leuk.
  8. Wes

Wes Blue Tier

Leuk Bevonden:
    87
    Trofeepunten:
    128
  9. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Je krijgt in Brazilië wel meer punten, maar zijn die punten evenveel waard als Flying Blue punten?

10. Flying doc

Flying doc Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.777
    Trofeepunten:
    523
    Haha, wedden dat dit je heel veel ongevraagde PM's gaat opleveren!

high_class vindt dit leuk.
  11. Bakpapier

Bakpapier Newbie

Leuk Bevonden:
    4
    Trofeepunten:
    3
    Tsja dat weet ik niet, die punten zijn sowieso alleen voor LANTAM natuurlijk, maar als ik ernaar kijk heb ik het idee dat de 'waarde' van die punten wel ongeveer gelijk is hoor.

12. Edwin

Edwin Newbie

Leuk Bevonden:
    37
    Trofeepunten:
    18
    Ik stond gister in een AH aan de Vijzelgracht die nog geen CCs accepteerden, maar volgens toeristen was er eentje verder op die het al wel deed (ze wezen richting het zuiden).

Melchior vindt dit leuk.
  13. Melchior

Leuk Bevonden:
    111
    Trofeepunten:
    43
    Heb 2 weken geleden de Amex FB platinum aangevraagd als upgrade van de Gold maar heb nog niets binnen. Enig idee hoe lang dit duurt? Kreeg vorige week te horen dat 'ze' er mee bezig waren.

14. high_class

high_class Silver Member Captains

Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    gewoon nog een keer bellen

15. Melchior

Leuk Bevonden:
    111
    Trofeepunten:
    43
    Aldus 'mieppie'; het is heel druk ivm met het feit dat veel mensen nu hun kaart upgraden. Daar komt bij dat de aanvraag on-hold staat omdat het een upgrade binnen het half jaar is dat de te upgraden kaart uitgegeven is. Handig dat ze daar 2 weken later pas achterkomen ;)
    Ze bellen straks terug want de juiste mensen zijn nog niet binnen....

16. Melchior

Leuk Bevonden:
    111
    Trofeepunten:
    43
    Ben teruggebeld; de goldcard die ik wilde upgraden is nog geen half jaar oud dus moet de aanvraag over 2 weken (want dan is hij wel een half jaar oud) opnieuw doen. Geen uitzondering mogelijk; internationale regels enz.
    Vreemd dat ze dit dan niet eerder konden melden. Ook wel apart dat ze niet meetellen dat ik al vanaf 2011 lid ben en een goede reputatie heb.

17. Robert.J

Robert.J Blue Tier

Leuk Bevonden:
    148
    Trofeepunten:
    43
    Regels zijn regels inderdaad, ik kon niet van zilver naar goud upgraden omdat ik nog binnen het half jaar was. Kon wel een nieuwe gold aanvragen en dan de zilveren annuleren o_O

Dit dus gedaan en de gouden werd gewoon goedgekeurd.

Melchior vindt dit leuk.
  18. Melchior

Leuk Bevonden:
    111
    Trofeepunten:
    43
    Dat zou inderdaad mijn alternatief zijn; echter heeft AMEX nu een actie;

Upgrade aanbieding

Nu tijdelijk het 1e jaarvoor € 456,-

Daarna is de prijs per jaar € 600,-

Upgrade bonus van 20.000 Award Miles

Aanbieding geldig tot en met 13 juli 2016

Dus ik wacht nog even 2 weken ;)

jongesander vindt dit leuk.
  19. jongesander

jongesander Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Thanks voor het delen hiervan. Aangezien mijn eerste jaar bijna voorbij is, is het gunstiger om over te stappen naar Gold voor € 75,00 ipv Silver voor hetzelfde bedrag.

Melchior vindt dit leuk.
  20. Edwin

Edwin Newbie

Leuk Bevonden:
    37
    Trofeepunten:
    18
    Mijn Gold Card heb ik vorig jaar begin september aangevraagd en wil ik voor de automatische verlengdatum opzeggen.
    Heeft iemand ervaring met de online opzeg optie?
    En moet dit een maand van te voren?

Deel Deze Pagina