Flying Blue American Express

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 2 jul 2014.

1. frankmb

frankmb Newbie

Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Ik reis veel voor het bedrijf waar ik werk, en heb daarvoor ook een cc nodig. Ik vlieg veel op Noord Amerika en oost europa en een enkele keer australië. Nu ben ik al flying blue member en de miles gaan lekker. 10000 levelmiles in 2 maanden. Ik betaal ongeveer 3k per maand met de cc.
    Ik dacht een fb cc aan te schaffen, maar las dat het betalen in oost europa met american express niet goed lukt. Zijn er nog meer dingen waar ik rekening mee moet houden, en qua kosten met Amex? Daarnaast zal ik nog wel een goede Mastercard of visa cc erbij nemen voor wat betalingszekerheid.
    En weet iemand of een kaart in het buitenland geleverd kan worden? ben bijna nooit thuis.

2. DutchFrequentFlyer

DutchFrequentFlyer Silver Member

Leuk Bevonden:
    274
    Trofeepunten:
    63
    Ha Frank! Welkom op het forum! Het ligt er ontzettend aan waar je wilt betalen: Bekende hotelketens en goede restaurants kun je meestal gewoon terecht. Zelfde geldt voor tankstations en grote winkelketens. Ook in touristische hoofdsteden is er vaak brede acceptatie. Ik ben een groot fan van centraal en oost europa en het lukt me vaak om tenminste de helft van mijn CC uitgaven met AmEx te doen. Waar je nog op kunt letten: soms denken winkelmedewerkers dat de AmEx niet werkt, maar moeten ze hem gewoon anders gebruiken (swipen i.p.v. insteken)

Verder zou ik zoveel mogelijk van je tickets met AmEx boeken, omdat je dan direct verzekerd bent. Koppel hem ook aan PayPal. Dan kun je online betalen met AmEx op sites die normaal geen AmEx accepteren. Mijn boodschappen doe ik doorgaans bij Jumbo op Marqt. In Rotterdam accepteren die beide ook AmEx. Albert Heijn (vrijwel) nergens, volgens mij.

Mocht je een AmEx aan willen vragen: Hij is gratis met 10k miles en een gratis bluetooth speaker via deze link: https://www316.americanexpress.com/...cq:rewards:mgmee:referlink:FlyingBlueGoldCard

(En ik zal niet ontkennen: Daar heb ik zelf ook nog iets aan ;) )

3. high_class

high_class Silver Member Captains

Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    Hebben de nieuwe FB AMEX kaarten eigenlijk contactloos betalen? Zo ja dan moet ik misschien eens een nieuwe kaart aanvragen

4. AndréFB

AndréFB Newbie

Leuk Bevonden:
    51
    Trofeepunten:
    18
    Jazeker.

high_class vindt dit leuk.
  5. Arjan69

Arjan69 Silver Member

Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    Ja, hebben ze idd

6. Kilian

Kilian Silver Member

Leuk Bevonden:
    409
    Trofeepunten:
    308
    Ze hebben het wel, maar bij Media Markt werkte het helaas niet (nog geen andere retailer gebruikt :)).

7. high_class

Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    Net een nieuwe kaart aangevraagd, maar de beste man wist mij te vertellen dat het nog weinig geaccepteerd wordt in NL en dan AMEX per bedrijf afspraken moet maken over contactloos betalen

8. ErikBenjamin

ErikBenjamin Silver Member

Leuk Bevonden:
    584
    Trofeepunten:
    348
    Ik moet zeggen dat ik er online toch best vaak mee kan betalen. Zo is de Apple store geen probleem, maar ook Aliexpress, bol.com, AirBNB en nog veel meer online retailers waar je zonder extra kosten met je AMEX kan betalen. In fysieke winkels is het idd lastiger, vooral restaurants zeggen regelmatig dat ze 'alle' CC's ondersteunen, behalve AMEX :)

9. DutchFrequentFlyer

DutchFrequentFlyer Silver Member

Leuk Bevonden:
    274
    Trofeepunten:
    63
    Ik probeer het aan de lopende band, maar het werkt nergens met AmEx...

10. AndréFB

AndréFB Newbie

Leuk Bevonden:
    51
    Trofeepunten:
    18
    Ik heb het een aantal keren kunnen doen bij Jumbo. Op andere plaatsen heb ik contactloos betalen nog niet geprobeerd.

11. jvz

jvz Blue Tier

Leuk Bevonden:
    146
    Trofeepunten:
    43
    Ik probeerde pas met AMEX in een fotowinkel te betalen: "nee die accepteer ik niet, dat zijn boeven". Man gaf aan dat het hem 8% vd transactie zou kosten. MasterCard wordt er wel geaccepteerd :).

Jumbo contactloos deed het trouwens hier nog niet..

Laatst bewerkt: 3 jun 2016
  12. high_class

Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    American Express tarieven
    Zoals aan het begin van het artikel is aangegeven, ligt het standaard instaptarief van AmEx voor kleine ondernemers op 3% over elke AmEx transactie. Dit tarief is afkomstig van Ayden, de betalingstechnologie-gigant geboren in Amsterdam. Dit is een stuk meer dan het tarief van €0,01 + 1,18% dat gehanteerd wordt door Visa, echter kunnen grotere ondernemingen vaak betere tarieven onderhandelen.

Belangrijk om te weten als kleine ondernemer is dat de aanbieders van mobiele betaalsystemen zoals; iZettle, SumUp en Payleven alle drie American Express accepteren.

Hierbij liggen de tarieven lager dan de gebruikelijke instaptarieven voor kleine ondernemers en kan zodoende een oplossing zijn voor kleinere of startende ondernemers. De AmEx tarieven zijn bij SumUp 1,95%, bij Payleven 2,75% en bij iZettle 2,75% waarbij het omlaag gaat tot 1,5% bij frequenter gebruik.

Voor de complete informatie klikt u op één van de drie aanbieders voor onze volledig review. Of u klikt hier voor een vergelijking tussen de drie aanbieders, om er achter te komen welke aanbieder het beste bij u past.

13. FlyRicky

FlyRicky Silver Member

Leuk Bevonden:
    434
    Trofeepunten:
    63
    Zoals @high_class al aangeeft slaat 8% echt nergens op, dan doet Mr Fotograaf toch echt iets heel ergs verkeerd (of is heel goed in overdrijven) :)

Flying doc vindt dit leuk.
  14. Kilian

Kilian Silver Member

Leuk Bevonden:
    409
    Trofeepunten:
    308
    VVV bonnen zijn wel een dief, die vragen maar liefst 6%

15. MarcoK

MarcoK Blue Tier

Leuk Bevonden:
    334
    Trofeepunten:
    63
    Goedemiddag iedereen,

Allereerst mijn excuses voor mijn inactiviteit de afgelopen periode. Zowel zakelijk als privé (veel reizen) heb ik het erg druk gehad de afgelopen periode waardoor het erbij in is geschoten om actief mee te reageren op dit forum.

Wat betreft mijn upgrade ervaring met FB AMEX Gold naar Platinum:

Ik heb contact opgenomen met AMEX, ze boden mij 20k award miles voor de upgrade. Verder geen creditering van de jaarbijdrage van mijn AMEX Gold of andere tegemoetkoming in de jaarbijdrage van de Platinum.
    Ik heb aangegeven dat ik het aanbod waardeerde maar doch heb ik het aanbod afgewezen omdat ik deze op dit moment niet interessant genoeg vond. Mevrouw van de klantenservice gaf aan dat ze ten tijde van het prolongeren van mijn Gold kaart, opnieuw contact met me op gaat nemen om te kijken of ik t.z.t. (oktober / november 2016) wel interesse heb in de upgrade.

Gezien ik er van uit ga dat ik rond september FB Platinum ben, verwacht ik aan het einde van het jaar wel te upgraden. Mijn vriendin is namelijk FB Silver, met "Platinum for 2" kan zei dan volgend jaar ook gebruik maken van alle SkyTeam Elite Plus voordelen.

16. Bakpapier

Bakpapier Newbie

Leuk Bevonden:
    4
    Trofeepunten:
    3
    Hoi,

Ik ben een student maar ben wel geïnteresseerd in de AMEX kaart. Dat wordt dan sowieso de goedkoopste kaart natuurlijk. Ik heb diverse deals voorbij zien komen waarbij deze het eerste jaar gratis is.
    Momenteel heb ik alleen maar een ICS mastercard via abn amro, met een nogal lage limiet en geen miles sparen of wat dan ook.

Kun je je punten ook omzetten in Avios (one world)? Of kan dat alleen als je een Engelse bankrekening hebt?

17. Wes

Wes Blue Tier

Leuk Bevonden:
    87
    Trofeepunten:
    128
    Hi, je kunt je punten niet omzetten naar One world. Flying Blue is Skyteam. Ik stuur je een berichtje met meer info.

18. Kilian

Kilian Silver Member

Leuk Bevonden:
    409
    Trofeepunten:
    308
    Hi,

Met de normale Amex kan dit wel. Deze kun je omzetten met een 5:4 ratio. Meer informatie daarover kun je vinden op de frontpage.

jongesander vindt dit leuk.
  19. Bakpapier

Bakpapier Newbie

Leuk Bevonden:
    4
    Trofeepunten:
    3
    Als ik het goed begrijp, kun je dus met een normale amex card je miles omzetten tegen een klein verlies, en met een FB amex card kun je je miles 1 op 1 omzetten, maar alléén voor skyteam. Klopt dat?

Dan vind ik de flexibiliteit van een gewone Amex card misschien wel beter.

Aangezien ik het vaakst naar Brazilie ga is alleen AF en KLM een optie als het om skyteam gaat. En die vluchten zijn meestal duurder dan de one-world vluchten (Iberia, BA en TAM). Voordeel is natuurlijk wel dat klm de enige rechtstreekse vlucht is naar Rio vanaf AMS. Maar als het 200 euro duurder is dan is het me dat niet waard. Delta kan ook nog wel maar helemaal via Atlanta vliegen ligt niet erg voor de hand vind ik (wel veel miles dan, haha).
    Miles en More is ook nog een interessant programma voor mij, want Lufthansa vliegt ook naar Brazilië (vorig jaar mee gevlogen) en TAP zit volgens mij ook in die alliance en da's één van mijn favoriete luchtvaartmaatschappijen.

EDIT: http://catalogue.membershiprewards....ype=Travel&categoryName=nl_10b_reizen_airline
    Jup, bij de meeste 5:4. Dat is dus best voordelig. Alleen juist de FB miles zijn in te wisselen tegen een slechtere koers dan de FB amex kaart (5:4) dus als je dat wil moet je echt de FB amex.

Duidelijk :)

Laatst bewerkt: 7 jun 2016
  20. Bakpapier

Bakpapier Newbie

Leuk Bevonden:
    4
    Trofeepunten:
    3
    Overigens jammer dat alleen American Express dit soort opties aanbiedt in Nederland. En met American Express kun je in NL niet eens je boodschappen doen. Wij doen hier sowieso vrijwel niks met credit cards heb ik het idee.
    In Amerika hebben ze het maar makkelijk met tientallen opties voor credit cards die gelinkt zijn aan programma's van diverse airlines.

Deel Deze Pagina