Flying Blue American Express

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 2 jul 2014.

1. Arjan69

Arjan69 Silver Member

Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    Met 'kon' bedoel je KPN?
    Ik heb geen ervaring met KPN. Bel hun klantenservice eens, meestal gratis vanaf je eigen toestel. En laat dan hier weten of het mogelijk is, ook interessant voor andere forumleden.

jongesander vindt dit leuk.
  2. Egbert1970

Egbert1970 Newbie

Leuk Bevonden:
    10
    Trofeepunten:
    8
    Inderdaad kon is kpn stomme spellingscontrole, of zit die o echt te dicht bij de p ;-)

Ik zak ze eens bellen maar wist uberhaupt niet dat het kon. Hoe werkt dat dan, ipv incasso van je banknummer laat je incasso via je amex doen?

3. jongesander

jongesander Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Klopt inderdaad. Net zoals bijvoorbeeld bij Expertflyer.

4. Egbert1970

Egbert1970 Newbie

Leuk Bevonden:
    10
    Trofeepunten:
    8
    Expert flyer ken ik niet, wat is dat dan?

5. jongesander

Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Je kunt hier informatie vinden over Expertflyer.

6. naruto

naruto Newbie

Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    3
    ok en hoeveel rente betaal je als je je AMEX kaart gebruik? niets toch? alleen geld opnemen kost geld toch?

7. Flying doc

Flying doc Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.777
    Trofeepunten:
    523
    Indien je dezelfde maand terug betaald kost het uitgeven op deze kaart niets inderdaad en lever je alleen Miles op. Een zogenaamde chargecard.

8. Denzi

Denzi Silver Tier

Leuk Bevonden:
    309
    Trofeepunten:
    288
    Ik had perongeluk afgelopen maand maar de helft overgemaakt. Toen kreeg ik een boetebedrag dat 2.5% van het nog uitstaande bedrag was.

Overigens 1 telefoontje naar AMEX en ze hadden de boete kwijtgescholden.

Flying doc vindt dit leuk.
  9. naruto

naruto Newbie

Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    3
    Ok ik heb vandaag American Express gebeld voor de onderstaande vragen (ik had het idee dat ik meer wist dan hun maar dat terzijde):

1) Bij american express kan je twee soorten punten verzamelen: de klassieke punten en flying blue punten. Je kan of de een of de ander sparen. Wil je deze punten overzetten dan moet er een nieuwe kaart aangevraagd worden.

2) Welkoms bonussen is alleen voor mensen die nooit een American Express kaart hebben gehad. Dus bestaande klanten krijgen geen welkoms bonus meer

3) op de website staat dat de gold kaart niet gratis is. Ik had begrepen dat wanneer je via een referral link aanvraagd dat het wel gratis is. Klopt dit? En daarnaast moet je ipv 100 euro 1000 euro besteden om die extra punten te verdienen. Geld dit ook voor diegene die de referral link heeft gegeven? moet hij of zei ook 1000 euro besteden? en is de aanvrager en referral link gever afhankelijk van elkaar om die extra punten te kunnen verdienen?

Het is jammer dat ik geen Chase Sapphire kaart kan aanvragen maar AMEX gold is denk ik een goede vervanger voor nederlanders :)

10. Denzi

Denzi Silver Tier

Leuk Bevonden:
    309
    Trofeepunten:
    288
    1. Je haalt het door elkaar denk ik. Je hebt de AMEX kaart en de FB AMEX kaart. De FB spaart FB Miles, de AMEX spaart volgens hun eigen programma. Het is mogelijk om de AMEX Reward punten over te zetten naar je FB account (AMEX opbellen en vragen), de conversie hiervoor is 1 AMEX reward mile = 0,8 FB Mile. Voor zover ik weet is het hiervoor niet nodig om een nieuwe kaart

2. Dit klopt, volgens mij zijn er ook mensen die hun kaart na 6 maanden opzeggen en over 6 maanden weer opnieuw aanvragen voor een welkomst bonus. Dit heb ik zelf nooit gedaan, maar er zijn reacties op het forum die dit wel hebben gedaan. Volgens mij begint AMEX hier steeds strenger op te worden.

3. Dit hangt afhankelijk van de kaart af. Voor FB Silver krijg je 4000 punten na 500€ spend (binnen de eerste 3 maanden). Voor FB Gold en Platinum is het 10 en 25k punten na 1000€ spend (binnen de eerste 3 maanden). De spend uitgave is voor de gene die is gerefferred niet de degene die de referral heeft gegeven. Ik weet zo mijn referral code niet, maar er zijn vast genoeg mensen op het forum die je er zullen mee spammen :).

11. Egbert1970

Egbert1970 Newbie

Leuk Bevonden:
    10
    Trofeepunten:
    8
    Absoluut, en anders spam ik wel ;-). 10k punten zou en verdubbeling zijn voor mij :)

Maar het is gratis via een introductie van iemand anders. Het eerste jaar dan he ;-).

Overigens die 1000 euro in drie maanden is makkelijk te doen. Ik gebruik maar kaart enkel privé en g er al over. Boodschappen jumbo, tanken, vakanties betalen, dominos :) enz.

Laatst bewerkt: 30 mrt 2016
  12. Maarten_22

Maarten_22 Silver Tier

Leuk Bevonden:
    202
    Trofeepunten:
    268
    Volgens de site is de kaart inderdaad nog steeds het 1e jaar gratis via een referral. Beide personen krijgen 10.000 punten(de aanvrager pas na besteding van €1000). Heb je een berichtje gestuurd voor de referral.

13. jongesander

Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Link is onderweg :)

14. Maarten_22

Maarten_22 Silver Tier

Leuk Bevonden:
    202
    Trofeepunten:
    268
    Ik ben al voorzien, mijn bericht was een reactie op Redbul666 maar die heeft zijn bericht verwijderd.

15. JustGoGlobal

JustGoGlobal Newbie

Leuk Bevonden:
    4
    Trofeepunten:
    3
    Ik ben benieuwd of iemand mij met zekerheid kan vertellen binnen hoeveel maanden je na het opzeggen van een kaart weer een nieuwe kaart aan kunt vragen? Ik heb mijn kaart eind januari opgezegd (ivm de jaarlijkse kosten die ik vanaf toen anders moest betalen) en ik wil graag een nieuwe aanvragen. Ik lees hier verschillende dingen over (na 3 maanden of na 6 maanden). Zou het liefst voor de zomer een nieuwe kaart hebben zodat ik hotelkamers tijdens mijn vakantie hiermee kan betalen.

16. Flying doc

Flying doc Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.777
    Trofeepunten:
    523
    Welkom op het forum @JustGoGlobal , de termijn is 6 maanden. Voorbeeld; 1 jan bel je om op te zeggen, 1 feb is je kaart ongeldig en 1 augustus kun je via een referral weer een gratis kaart met bonus aanvragen.

17. JustGoGlobal

JustGoGlobal Newbie

Leuk Bevonden:
    4
    Trofeepunten:
    3
    Jammer! Dan wacht ik geduldig nog even af :).

18. Goldfly

Goldfly Silver Member

Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    AMEX heeft momenteel een aktie dat op referal de aanvrager van een nieuwe kaart naast 10.000 mijlen een JBL flip 3 Bluetooth speaker krijgt met winkelwaarde van ongeveer 100 euro. Uiteraard ook het eerste jaar gratis kaart. Enige voorwaarde is dat je in de eerste maand 250 euro uitgeeft met de kaart, iets wat op zich geen gekke voorwaarde is. alles volledig gratis dus. Mocht iemand interesse hebben, hier is een linkje ;-)

Meer info & aanvragen

Arjan69 vindt dit leuk.
  19. Wes

Wes Blue Tier

Leuk Bevonden:
    87
    Trofeepunten:
    128
    je linkje werkt niet goed. Stuur mij een PM voor een goede link. ;)

Arjan69 vindt dit leuk.
  20. Kilian

Kilian Silver Member

Leuk Bevonden:
    409
    Trofeepunten:
    308
    In dit artikel op de frontpage kun je er ook alles over lezen :)

Deel Deze Pagina