Flying Blue American Express

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 2 jul 2014.

  1. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    plus meer segmenten. Je jaarsalaris moet natuurlijk wel voldoen :D
     
  2. MarcoK

    MarcoK Blue Tier

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    334
    Trofeepunten:
    63
    Segmenten doen me niet zo veel. Level Miles wel, maar helaas zijn ze daar niet zo gul mee.

    Het komt er op neer dat ik maandelijks gemiddeld 5 tot 6k uitgeef met m'n AMEX. Meer dan de helft van deze uitgaven zijn kosten voor Facebook en Adwords campagnes voor m'n onderneming.

    Voor zover ik nu kan inschatten groeit deze uitgavenpost alleen maar en dus is mijn vraag of upgraden met een jaarlijkse spend van 60k+ uit kan.
     
  3. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Op basis van 60/k zou je er dus 30/K miles op vooruit gaan. Over het algemeen is geaccepteerd hier dat de waarde hiervan 300 euro is. Dat is dus minder dan de extra kosten. Hier laat ik de qf's geheel buiten beschouwing.

    Gelet op de hoge uitgaven, zou ik gewoon eens horen of ze niet 20/k miles kunnen geven voor de overstap. In dat geval zit je sowieso goed.

    Daarnaast is het natuurlijk zo dat de waarde van die 30/K extra miles er ook vanaf hangt hoe effectief je ze besteed.

    Tot slot kan ik me voorstellen dat jij een deel van de kaartkosten fiscaal toebedeeld aan de zaak. Kan ook schelen natuurlijk in je afweging als je de miles voor privé doeleinden gebruikt.
     
    MarcoK en Denzi vinden dit leuk.
  4. MarcoK

    MarcoK Blue Tier

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    334
    Trofeepunten:
    63
    Ik zal inderdaad binnenkort contact met AMEX opnemen om te kijken of ze me een leuke upgradebonus kunnen aanbieden.
     
  5. Egbert1970

    Egbert1970 Newbie

    Berichten:
    90
    Leuk Bevonden:
    10
    Trofeepunten:
    8
    Ha ja ik hoor graag van je. ik heb ook gebeld voor een leuke upgrade. Mijn aanbod was. Het gratis jaar kwijt en geen bonus miles. Op mijn vraag waarom ik dan zou upgraden was het antworod een extra reisverzekering en 20% meer miles. Uhm ....oke dat is geen aanbieding
     
  6. searcher

    searcher Blue Tier

    Berichten:
    126
    Leuk Bevonden:
    37
    Trofeepunten:
    28
    Ik heb mijn kaart met nog een half jaar te gaan opgezegd.
    Amex was not amused , over een half jaar zal ik eens kijken of ik wordt geaccepteerd en vooral of we de bonus miles binnen kunnen harken.

    Wat ik me afvraag als je een award miles boeking doet blijven de resterende miles na de vlucht ook weer 20 mnd geldig ?
     
  7. Bjorn

    Bjorn Silver Member

    Berichten:
    531
    Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Met zowel een AMEX aankoop als een vlucht verleng je je Award Miles. Het lijkt mij logisch als dit ook met een Award Miles boeking is.
     
  8. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Een award vlucht is geen Qf. De geldigheid van je award miles verleng je dmv een QF. Oftewel, nee.
     
  9. Bjorn

    Bjorn Silver Member

    Berichten:
    531
    Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Oh dan heb ik het mis. Dan weet ik het nu ook gelijk. Bedankt
     
  10. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Ik heb zelf ook eens die fout gemaakt en kreeg toen een corrigerende tik van een ander forumlid ;-)
     
  11. naruto

    naruto Newbie

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    3
    Hallo,

    Ik ben redelijk nieuwe met het concept travel hack en heb wat beginners vragen.

    ik wil het liefst een Chase Sapphire kaart aanvragen. volgens mij is dit bijna onmogelijk tenzij je iemand kent in de US en jou tot "authorised user" maakt. De beste optie voor Nederlanders is volgens mij Flying blue American Express kaart.

    1) Op de website van KLM staat het volgende:

    "1 Award Mile per bestede euro bij alle aankopen"

    Bedoelen ze hiermee de bestede euro's bij KLM en Air france? Of voor alles? dus bijvoorbeeld maandelijkse subscriptions voor bijv netflix, spotify etc en online aankopen?

    2) Welke versie raden jullie mij aan? Ik wil de credit card voornamelijk gebruiken om flying blue punten te verzamelen.

    Ik zat zelf te denken aan gold en heb begrepen dat platinum niet de moeite waard is

    3) kan ik na 6+ maanden deze credit card annuleren en na een jaar nog een keer aanvragen om opnieuw de bonus te krijgen? of vragen jullie een ander variant aan om ook bonus hiervoor te krijgen? of werkt dit niet zo?

    4) Hoe kan ik flying blue punten gebruiken? wanneer ik bij klm bijv een ticket bestel kan ik max 8500 punten besteden.

    Ik ben benieuwd naar jullie reacties

    Groetjes

    Benjamin
     
  12. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Hi Benjamin,
    Welkom in het punten wereldje waarin alles draait om trucjes en sparen. De chase is helaas geen optie maar de FB amex wel. Je hebt je al aardig ingelezen merk ik. Om op je vragen antwoord te geven;
    1 je award Miles verdien je op elke euro. Op bestedingen bij AF/KLM verdien je tevens levelmiles voor een elite niveau.
    2 ik zou voor de FB Amex Gold gaan obv een referal. Uiteraard heb ik die voor je. Het grote voordeel is de 10k gratis Miles, 4 segmenten voor je elite status en verzekering.
    3 je kan je kaart op elk moment annuleren en na 6 maanden weer een nieuwe aanvragen. Makkelijker kan je haast niet sparen!
    4 je kan FB Miles op 101 manieren inzetten waarbij je de meeste value for money krijgt bij de promo awards in business class met 50% korting of de exotische bestemmingen zoals Muscat, Djibuti en Kilimanjaro in economy. Je hebt het goede forum gevonden om inspiratie op te doen.
     
  13. Jan van Putten

    Jan van Putten Silver Member

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    565
    Trofeepunten:
    368
    Hi Benjamin,

    Ik zou kiezen voor de Gold card. Miles spaar je op elke uitgave met de kaart, behalve contante opnames. Het eerste jaar is gratis twv 170€ inclusief reis en annuleringsverzekering. Als je de eerste 3 maand €1000 spendeert krijg je 10k miles! Ik zou de kaart na 11 maanden opzeggen, 6 maanden wachten en opnieuw beginnen :)
     
  14. naruto

    naruto Newbie

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    3
    Hoi Flying Doc,

    dank je wel voor de reactie.

    Ik heb me inderdaad al flink ingelezen :)

    ok dus even voor de duidelijkheid. ik krijg 1 punt voor iedere euro die ik besteed waar dan ook? dus het hoeft niet perse bij KLM of Air france te zijn? Zo ja dan is dit wel heel erg gaaf. Ik heb namelijk iedere maand 500+ euro aan subscriptions :)

    kennelijk zijn er amex membership rewards punten en flying blue punten. Kan ik de amex membership punten omwisselen naar flying blue punten en vice versa?

    "Jaarlijks 4 kwalificerende vluchten, zonder te vliegen"

    Enig idee wat het bovenstaande betekent?


    En zijn er nog voordelen voor mij als ik obv referral een amex kaart aanvraag?

    Ik heb nog een hoop te leren :)
     
  15. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Het klopt dat je een award mile krijgt voor elke euro die je op je kaart uitgeeft en wanneer dit bij AF-KLM is aan bijvoorbeeld tickets of duty free is dit zelfs 1,5 mile per besteedde euro. Je Netflix maar ook boodschappen tellen gewoon mee.

    Er zijn inderdaad twee soorten kaarten; gewone amex kaarten waarbij het spaarsysteem amex Rewards is en flying blue Co-branded amex kaarten waarbij de punten gelijk al FB Miles zijn. Als je er mee wilt sparen kan je het best voor de laatste gaan. Het zijn dus twee verschillende kaarten. Wel kan je amex Rewards over laten schrijven naar flying blue punten in geval van nood.

    Om een elite status bereiken zijn er twee manieren. Of door segmenten te vliegen en met deze kaart krijgt je er 4 voor niets cadeau. Of door het sparen van level Miles wat ruwweg inhoud op basis van besteedde euro's aan vluchten. Hierbij krijg je gemiddeld van Amsterdam naar Londen 188 levelmiles voor een enkeltje in economy terwijl je er 30k nodig hebt voor een beetje voordeel. Veel van ons die niet zakelijk intercontinental vliegen gaan dan ook voor de segmenten wijzen voor het behalen van elite levels.

    Een groot voordeel voor jou is dat je nu de goldcard gratis (normaal 170€ ,1 mile per € en 10k Miles) krijg bij een referal ipv een silvercard (normaal 75€, 0,8 mile per € en 2.5k Miles). Je snijd jezelf aardig in de vingers door het niet te doen. En uiteraard word degene die je de referal heeft gestuurd ook beloont met het aanbrengen van een nieuwe klant. Een win-win situatie.

    Zelf betaal ik met mijn amex bij de jumbo, Accor, bol.com, Shell, Netflix maar ook collegegeld en m'n huur. Op die manier gaat het heel snel.
     
  16. Arjan69

    Arjan69 Silver Member

    Berichten:
    729
    Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    Hey,
    Jumbo, Accor, Bol, Esso, PayPal had ik ook al gevonden. Bijna alle hotels en tankstations wel. Ook Vodafone, maar die zijn overgestapt naar een nieuw klantensysteem en die pakt AMEX momenteel niet, jammer .
    Collegegeld had ik nog niet bij stilgestaan, toevallig bij de NCOI? Dat zou mij ook heel wat meer punten opleveren..
     
  17. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Geen idee, vaak kan je aan de kassa wel met een amex betalen als het online niet lukt. Technisch gezien kan je je belasting op dezelfde manier betalen, gelukkig krijg ik dit jaar alleen maar terug.
     
    Arjan69 vindt dit leuk.
  18. Egbert1970

    Egbert1970 Newbie

    Berichten:
    90
    Leuk Bevonden:
    10
    Trofeepunten:
    8
    Hoe betaal je vodafone via amex. Bij mij gaat dat vi automatische incasso?
     
  19. Arjan69

    Arjan69 Silver Member

    Berichten:
    729
    Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    Gewoon je Card doorgeven aan de klantenservice. Kan bijv ook met MasterCard. Maar zoals ik al aangaf, Vodafone heeft sinds kort een nieuw klantensysteem waar AMEX (nog) niet aan te koppelen is. Jammer..
     
  20. Egbert1970

    Egbert1970 Newbie

    Berichten:
    90
    Leuk Bevonden:
    10
    Trofeepunten:
    8
    Dat las ik dat het (tijdelijk) niet kon. Maar zijn er nog meer mogelijkheden, want dat had ik nooit gedacht dat het zou kunnen bij vodafone.
    Ik heb een internet alles in een bij kon, kan dat ?
     

Deel Deze Pagina