Flying Blue American Express

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 2 jul 2014.

1. TravelTheWorld195

TravelTheWorld195 Silver Member

Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    @jongesander als het goed is, heb ik de voucher nog thuis liggen! Als ik zondag terug kom van vakantie, dan zal ik gelijk even zoeken. Ik heb geen flauw idee hoe het werkt, dus naar gelang zal ik de voucher per post naar je versturen of de code aan je doorsturen..:)

jongesander vindt dit leuk.
  2. FlyRicky

FlyRicky Silver Member

Leuk Bevonden:
    434
    Trofeepunten:
    63
    Ik heb de voucher hier in mijn handen: als je naar hertz.com/alcplatinum2015 gaat staat er onderaan in de voorwaarden box volgens mij alles wat je nodig hebt om te boeken, helaas is een van de voorwaarden inderdaad dat je de fysieke voucher moet laten zien ten tijde van ophalen.

Anyway, mocht je aan al deze voorwaarden voldoen kan je het of zonder voucher proberen (hangt een beetje af van waar je heen gaat of ze moeilijk doen, in de US kijken ze echt nergens naar lijkt het altijd), die van @BWempe regelen of je mag de mijne hebben :).

3. TravelTheWorld195

TravelTheWorld195 Silver Member

Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Ik meen me te herinneren dat de huur ook moet betalen met de AMEX. Ik weet niet of het uitmaakt met welk 'nummer' je betaalt, maar @FlyRicky heeft een FB AMEX platinum, en ik heb de voucher gekregen bij m'n Silver AMEX; maakt dat nog uit?
    Wellicht zie ik nu beren op jou weg, @jongesander ;)

4. jongesander

jongesander Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Volgens mij ga ik niet aan de voorwaarden voldoen! Gaat maar om een dag huur (op een klaarblijkelijk nogal prijzige locatie, 90 euro voor een Fiesta). Ik reken er eerst maar op dat die voucher geen soelaas biedt. Bedankt voor jullie respons in ieder geval!

5. high_class

high_class Silver Member Captains

Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    Waarom huur je niet via sunnycars? veel goedkoper vaak zelfs met die kortingscode etc (die werken vaak niet eens en soms is de prijs hoger dan zonder!!)

6. jongesander

jongesander Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Bedankt, geprobeerd maar ook hier 103 euro voor amper een dag. Locatie is gewoon duur (Vaasa Finland).

7. high_class

high_class Silver Member Captains

Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    ja wel inclusief verzekering etc. dit komt er bij avis hertz etc nog boven op en uit mijn ervaring is dat altijd duurder. Als je het risico neemt en zonder verzekering rijdt dan zou ik daar wel op besparen :D

8. FlyRicky

FlyRicky Silver Member

Leuk Bevonden:
    434
    Trofeepunten:
    63
    Ik heb deze voucher ontvangen bij m'n FlyingBlue Platinum kaart, niet m'n Amex platinum kaart, en aangezien er wordt ook geen enkele vermelding gemaakt van AMEX denk ik dat je inderdaad hele grote AMEX beertjes ziet :).

Je kunt deze actie wel maar één keer per FB nummer gebruiken.

9. Screamhouse

Screamhouse Newbie

Leuk Bevonden:
    16
    Trofeepunten:
    3
    helaas, vandaag werd er 170 eur lidmaatschap van mijn gold card afgeschreven......maandag maar even bellen en anders meteen opzeggen :(

10. FlyRicky

FlyRicky Silver Member

Leuk Bevonden:
    434
    Trofeepunten:
    63
    Maakt niet zo heel veel uit, lidmaatschapsgeld betaal je vooruit dus als je opzegt zou je na rato een refund krijgen (ik gok 170-(170/12) en betaal je maar 1 maand).

11. Egbert1970

Egbert1970 Newbie

Leuk Bevonden:
    10
    Trofeepunten:
    8
    Dus je hebt hem nu een jaar en zegt hem op, wanneer do je hem dan weer, en is het dan weer een jaar gratis, maar eigenlijk belangrijker, krijg je dan ook weer Miles kado.

12. FlyRicky

FlyRicky Silver Member

Leuk Bevonden:
    434
    Trofeepunten:
    63
    Officieel zou je na 6 maanden weer een kaart aan mogen vragen om eligible te zijn voor de sign up bonus. Maar zoals bijvoorbeeld hier al werd aangegeven wordt dit wel risky'er dan eerst, en loop je het risico om geen bonus miles te krijgen, of erger, weigering van de kaart of uitsluiting bij AMEX.

high_class vindt dit leuk.
  13. Screamhouse

Screamhouse Newbie

Leuk Bevonden:
    16
    Trofeepunten:
    3
    Ik heb ook maar 10.000 miles gekregen, dacht dat dit 12500 of 15000 zou moeten zijn.
    Morgen maar eens bellen en anders zeg ik hem weer op (alhoewel het wel makkelijk miles verdienen was)

UPDATE: 170 eur wordt teruggestort en de 5000 miles komen volgende maand.

Laatst bewerkt: 8 feb 2016
    Egbert1970 vindt dit leuk.
  14. Edwin

Edwin Newbie

Leuk Bevonden:
    37
    Trofeepunten:
    18
    Over Hertz-vouchers waarbij je geld terug krijgt, dat kan alleen als je ter plaatse betaald, niet als je vooruit met AMEX betaald. Staat niet op de voucher.

Gelukkig was Hertz achteraf zo aardig om alsnog de 30 EUR terug te boeken.

15. MartinR

MartinR Silver Tier

Leuk Bevonden:
    135
    Trofeepunten:
    268
    Afgelopen week pas echt gebruik gemaakt van mijn FB AMEX Gold op mijn reis naar Zweden. Normaal gesproken had ik locale valuta gepind, maar was nu niet nodig. Vanaf de start van mijn reis to zelfs het betalen van Long Parking op Schiphol.

Ideaal!

TheoS vindt dit leuk.
  16. Egbert1970

Egbert1970 Newbie

Leuk Bevonden:
    10
    Trofeepunten:
    8
    Ik heb sinds december een fb amex silver. Als ik upgrade naar volg, krijg ik dan nog iets?
    Ik ben idd zo stom geweest silver te nemen ipv goud met een jaar gratis.
    Wie weet of het handig s nu een jaar goud te doen?

17. Flying doc

Flying doc Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.777
    Trofeepunten:
    523
    Als het je qua bestedings-punten niet zoveel uitmaakt zou ik of helemaal opzeggen en het na een half jaartje proberen of optie 2 aanhouden en 1 maand na je jaarbijdrage overstappen naar goud en zo 6 segmenenten voor ongeveer 28€ nemen. (170 kaartbijdrage x1/6 jaar)

18. Maarten_22

Maarten_22 Silver Tier

Leuk Bevonden:
    202
    Trofeepunten:
    268
    Als ik mijn silver upgrade naar gold, krijg je dan direct de 4 segmenten en betaal je direct de jaarbijdrage? Ik heb de silver kaart pas net 2 maanden.

19. searcher

searcher Blue Tier

Leuk Bevonden:
    37
    Trofeepunten:
    28
    Kun je binnen 1 jaar naast de FB Gold card ook nog de gratis FB Silver card met 7500 miles nemen ?
    Miles sprokkelen ;)

20. Egbert1970

Egbert1970 Newbie

Leuk Bevonden:
    10
    Trofeepunten:
    8
    Ik snap het allemaal niet meer. Maar dit is wat ik gevonden heb her en der.

Ik heb nu sinds december '15 fb amex silver 2500 Miles. Als ik nu naar goud ga krijg ik niets van Miles (ook niet het verschiltussen 12.500 en wat ik gehad heb) maar enkel een jaar gratis goud.

Als ik opzeg en over een half jaar lid word krijg ik misschien geen Miles/gratis vanwege misbruik. Misschien zelfs geen kaart.

Dat laatste snap ik wel, dat ik het verschil niet krijg dat snap ik niet.

Het gaat mij niet om segmenten, ik vlieg te weinig voor gold.

Het enige voordeel voor mij is nu naar goud gaan, dan heb ik 0,2 Miles per euro meer. Over 11 maanden opzeggen en dan een halfjaar wachten hier iemand treffen en 12k Miles hopen te krijgen en weer gratis. Wat een gedoe.

Flying doc vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina