Flying Blue American Express

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 2 jul 2014.

1. Maarten_22

Maarten_22 Silver Tier

Leuk Bevonden:
    202
    Trofeepunten:
    268
    De kaart heb ik ontvangen, echter heb ik niet de bonus QF's ontvangen... Nog maar een keer naar Amex bellen.

2. Screamhouse

Screamhouse Newbie

Leuk Bevonden:
    16
    Trofeepunten:
    3
    Heb de kaart nu ook, nog geen QF's

3. AndréFB

AndréFB Newbie

Leuk Bevonden:
    51
    Trofeepunten:
    18
    Even nagezocht: de kaart ontving ik begin november, de QF's begin december.

4. Egbert1970

Egbert1970 Newbie

Leuk Bevonden:
    10
    Trofeepunten:
    8
    Nu even voor de zekerheid wat navragen.
    1-Als ik het goed lees mag ik met de fb amex gratis Miles overmaken tussen het account van mij en mijn dochter. Zelfde adres.

2-Als ik aan onbekenden een oproep zou doen hun bijna verlopen Miles aan mij te doneren. En eventueel hun onkosten vergoed...mag dat of is dat op het randje. Ik weet überhaupt niet of dat voordelig is.

5. Kilian

Kilian Silver Member

Leuk Bevonden:
    409
    Trofeepunten:
    308
    Punt 1 klopt, je kunt je dochter een extra kaart geven. Punt 2 durf ik niet te zeggen ;)

6. Goldfly

Goldfly Silver Member

Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Vragen mag volgens mij altijd. Alleen denk ik niet dat de mensen in de rij staan hun punten aan je te doneren. Het is alleen erg duur. 3 euro per 250 miles. Met 10.000 miles kan je je eerste vlucht kopen. zou dus 120 euro zijn als je iemand vind die 10.000 miles aan je wil doneren. dan heb je een enkele reis exc. belastingen voor een vlucht die je als retour waarschijnlijk voor 99-149 euro kan kopen. lijkt me alleen interessant als je bijvoorbeeld 1000 miles mist om een vlucht te boeken, en iemand wil je die geven.

Flying doc vindt dit leuk.
  7. Arjan69

Arjan69 Silver Member

Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    Hebben jullie ook de mail gehad van Flying Blue over de tijdelijke actie om voor FB American Express te introduceren? Tot 1 maart 2016 krijgen degene die introduceert en de aanvrager extra FB Award Miles.

8. Bjorn

Bjorn Silver Member

Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Ja, vanmiddag ontvangen. Nu nog mensen vinden haha

Arjan69 vindt dit leuk.
  9. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Ja, ik heb die mail ook gisteren ontvangen.

10. Egbert1970

Egbert1970 Newbie

Leuk Bevonden:
    10
    Trofeepunten:
    8
    hier hetzelfde, mooie actie maar wie kun je nog strikken

11. appie

appie Blue Tier

Leuk Bevonden:
    61
    Trofeepunten:
    28
    Vandaag 2e FB AMEX Gold gekregen, op zakelijke rekening. :) Gelukt dus.

Nu kijken of ik de 12.500 miles krijg en of ze, net als bij mijn 1e FB AMEX Gold ook nog een keer de Level miles er als bonus bijgeven. Was vorige keer wel zo...

12. Screamhouse

Screamhouse Newbie

Leuk Bevonden:
    16
    Trofeepunten:
    3
    En de 4 QFs zijn binnen!

AndréFB vindt dit leuk.
  13. FB020

FB020 Newbie

Leuk Bevonden:
    14
    Trofeepunten:
    18
    Ze zijn vrij om iemand te weigeren (dit staat los van de algemene voorwaarden) en in mijn geval kreeg ik te horen dat het bij herhaling upgraden , cancelen en weer aanvragen geen gewenst gedrag is. Dus telkens gebruik maken van introductie aanbod en of up/downgraden kan consequenties hebben. Hoewel het geen leuk nieuws is , was het wel een redelijk gesprek met amex en ik kan ook niet ontkennen dat ik het ze niet kwalijk kan nemen net zoals jvz hierboven aangeeft (en de medewerkster gaf ook aan dat alles geregistreerd wordt en bij herhaling worden mensen gewoonweg uitgesloten voor nieuwe aanvragen). Ik hou me dus maar even koest :).

14. FlyRicky

FlyRicky Silver Member

Leuk Bevonden:
    434
    Trofeepunten:
    63
    Got it, ik kan het me ook volledig voorstellen van AMEX en neem het ze niet kwalijk. Persoonlijk geef ik te veel uit met m'n Plat kaart en loop ik voor m'n idee te veel extra miles mis door weer een paar maanden te downgraden naar Gold, maar het is in ieder geval goed om te weten dat ze on to 'us' zijn :).

FB020 vindt dit leuk.
  15. appie

appie Blue Tier

Leuk Bevonden:
    61
    Trofeepunten:
    28
    Inderdaadg een goede waarschuwing om voorzichtig te zijn.

Ik stel de vraag toch nog een keer, omdat ik het idee heb dat ik de enige ben die deze situatie heeft gehad.

Bij het bijschrijven van mijn aanmeld-bonus-miles van mijn FB AMEX Gold kreeg ik niet alleen 10.000 award miles, maar ook 10.000 level miles bijgeschreven.

Meer mensen met deze ervaring? of een gelukstreffer...?

16. AndréFB

AndréFB Newbie

Leuk Bevonden:
    51
    Trofeepunten:
    18
    Was bij mij niet het geval! En is ook niet wat toegezegd wordt...

17. Egbert1970

Egbert1970 Newbie

Leuk Bevonden:
    10
    Trofeepunten:
    8
    Hoi, sinds kort een amex en ik zie nu een betere aanbieding voorbijkomen. Helaas mag ik daar niet bij ondergebracht worden.

Nu staat op de site dat als je een nieuwe klant aandraagt je een bonus krijgt van 15.000 Miles. Is dat een super aanbieding, en kan ik dan mijn vrouw aandragen voor een eigen kaart edit jammer lees in de voorwaarden net dat ze geen extra kaarthouder mag zijn

Blijft de vraag
    kennen jullie acties waarbij die 15k verbleekt?

Laatst bewerkt: 21 jan 2016
  18. Bjorn

Bjorn Silver Member

Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    De 15k bonus miles is op dit moment de enige actie die zo veel miles bied.
    Ik kreeg enkele dagen geleden deze link in de mail.

https://www.americanexpress.com/netherlands/mgm/bonus-campaignfb/index.html

19. Egbert1970

Egbert1970 Newbie

Leuk Bevonden:
    10
    Trofeepunten:
    8
    Hoe benaderen jullie vrienden om lid te worden van amex flying blue. Ik heb geen vrienden (die vliegen).

Wat zijn voor hun de risico's als ze zo'n kaart nemen. Ze worden getoetst krijgen een kaart...ik mijn Miles en ze zeggen hem op. Is het werkelijk zo simpel. Geen kosten voor hun in deze aktie immers eerste jaar gratis. Worden ze gestalked door amex waarom ze zo snel opzeggen?

20. Bjorn

Bjorn Silver Member

Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Ik heb hier ook een vraag over. Stel ik laat mijn ouders lid worden (gratis 1e jaar + miles). En ze beëindigen voor het einde van het jaar weer de kaart, dan kost hun toch niks?

Deel Deze Pagina