Flying Blue American Express

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 2 jul 2014.

1. Bjorn

Bjorn Silver Member

Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123

Als ik het goed bedrijp wil je van Gold -> Platinum -> Gold. Geloof ik hebben meerdere mensen dat gedaan maar werd dat niet echt in dank afgenomen door AMEX haha.

Ik heb laatst ook geüpgrade naar Gold en en kreeg ook niet de beloofde miles die overal op internet opduiken. Ik heb hier ook een melding van gemaakt. Jammer om te zien dat dit nog steeds niet is opgelost.

2. MarcoK

MarcoK Blue Tier

Leuk Bevonden:
    334
    Trofeepunten:
    63
    Naar mijn ervaring let AMEX (logischerwijs) veel op je spend. Zelf ben ik binnen 5 maanden na aanvraag van m'n Silver kaart al gebeld of ik wilde upgraden naar Gold, waarbij er zelfs nog ruimte was om te onderhandelen over mijn bonusmiles voor de upgrade.

Als je puur voor de bonus miles en bonus QF's van Silver naar Gold, naar Platinum en weer terug wilt, zonder een noemenswaardige spend op te bouwen. Dan kan je er vanuit gaan dat AMEX je binnen no-time niet meer serieus neemt.

3. Maarten

Maarten Newbie

Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Ik kan me voorstellen dat amex het niet leuk vind als je maar een 1 of 2 maanden platinum blijft. In de algemene voorwaarden staat echter nergens vermeld dat zoiets niet mag.

4. Maarten_22

Maarten_22 Silver Tier

Leuk Bevonden:
    202
    Trofeepunten:
    268
    Zijn er mensen die succesvol een downgrade van Platinum naar Gold hebben gedaan na 1 of 2 maanden? En dan betaal je dus 1/12e of 1/6e van de platinum fee?

5. Maarten

Maarten Newbie

Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Ik was van plan om de platinum kaart op te zeggen en dan over 6 maanden via een referral opnieuw een jaar free te gold nemen. Of misschien zelfs via een referral van mijn vrouw direct een platinum nemen. Dat zijn dan 50k miles ineens voor ons samen (wel even wat geld uitgeven op die platinum kaart maar dat is geen probleem).

In de voorwaarden staat dat als je opzegt dat je dan naar rato de kaartlidmaatschapsbijdrage
    terug ontvangt. Dus na 2 maanden opzeggen (+1 maand opzegtermijn) kost je 3/12 van 600 euro = 150 euro voor 50k miles is 0,3 cent per mile. Dat is wel een goede deal toch?

6. Screamhouse

Screamhouse Newbie

Leuk Bevonden:
    16
    Trofeepunten:
    3
    Vandaag gebeld en ondanks mijn green card is mijn aanvraag voor de gold card via een referral goedgekeurd en krijg ik de kaart zsm opgestuurd!!!! Nog maar 54 naar platinum vanaf morgen :)

7. Maarten_22

Maarten_22 Silver Tier

Leuk Bevonden:
    202
    Trofeepunten:
    268
    Dat is goed nieuws;)

8. appie

appie Blue Tier

Leuk Bevonden:
    61
    Trofeepunten:
    28
    Ok, nog een vraag. Ook al eerder gesteld, maar blijft een schimmig gebied. Ook de klantenservice van AMEX is er niet heel helder in.

Wat is jullie ervaring met het hebben van 2 FB AMEX kaarten naast elkaar? Ik wil graag zakelijk een FB kaart hebben om geldstromen te kunnen scheiden. Nu begrijp ik dat ik bij referrals geen voordelen krijg, maar kan ik niet gewoon een 'normale' aanvraag doen? Die is nu namelijk ook gratis met 12.500 miles ;)
    De vraag is tevens of de kaarten dan van elkaar zouden moeten verschillen. Bijv Gold prive en platinum zakelijk, of kun je ook Gold-Gold doen?

Benieuwd naar jullie ervaringen

9. AndréFB

AndréFB Newbie

Leuk Bevonden:
    51
    Trofeepunten:
    18
    2 Gold cards kan inderdaad, ik heb er 2 :) (ivm graag bereiken van Gold status)

De eerste aanvraag werd afgewezen. Bij de tweede poging heb ik een ander emailadres en een ander rekeningnummer gebruikt. En die kwam er wel door (overigens zonder tussentijds via emailberichten geinformeerd te worden over de status van de aanvraag).
    De QFs zijn ook netjes bijgeschreven.

10. appie

appie Blue Tier

Leuk Bevonden:
    61
    Trofeepunten:
    28
    Ah, super. Ga ik kijken of die van mij er ook door komt.

En bereiken van Gold status gaat bij jou dan neem ik aan om 2x 4 QF?

11. TravelTheWorld195

TravelTheWorld195 Silver Member

Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    De creditcardtoeslag bij KLM/Air France zal gaan veranderen, per 28 januari 2016! Zie onderstaande statement, wat ik van KLM heb ontvangen.

12. Flying doc

Flying doc Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.777
    Trofeepunten:
    523
    Things are about to change!

Bijgevoegde bestanden:

• image.png
      image.png
      Bestandsgrootte:
      373,4 KB
      Weergaven:
      32
  13. FlyRicky

FlyRicky Silver Member

Leuk Bevonden:
    434
    Trofeepunten:
    63
    Het maximum van 20 euro is hoger dan dat het nu is, toch?

14. FlyRicky

FlyRicky Silver Member

Leuk Bevonden:
    434
    Trofeepunten:
    63
    Ik weet eerlijk gezegd niet of dit met Gold ook kan, maar met mijn plat kaart heb ik een 'gewone' kaart en een 'additional card (AC)'. Staan op hetzelfde AMEX en FB account maar kan ik in de AMEX overzichten apart weergeven en uitgaven per kaart filteren.

Geeft je geen sign up bonus, maar als je geen referral hebt komt 2x Gold subscription fee al een stuk dichter bij bij de jaarlijkse kosten voor plat. Het hangt er vanaf hoeveel je uitgeeft maar wellicht is het interessanter om de extra QF's en bonus miles over al je uitgaven te pakken dmv je huidige kaart naar platinum te upgraden?

15. AndréFB

AndréFB Newbie

Leuk Bevonden:
    51
    Trofeepunten:
    18
    Inderdaad, 2 x 4 QFs.
    In juni stond ik op 12. Toen een Gold card via referral aangevraagd (en dus gratis het eerste jaar).
    In oktober stond de teller op 26. Toen tijdens een actie 'eerste jaar gratis' nogmaals een Gold card aangevraagd, wat in tweede instantie ook lukte.
    Vermoedelijk ga ik een Gold card aanhouden en de andere weer opzeggen voordat de fee wordt geind.

16. appie

appie Blue Tier

Leuk Bevonden:
    61
    Trofeepunten:
    28
    Ik heb idd een gratis Gold via referral (helaas nog net in dec verwerkt en daardoor niet voor dit jaar 4QF gekregen, die komen pas weer in december.

Er loopt nu een niet-referral aanbieding van FB AMEX Gold met het eerste jaar gratis, 12.500miles en uiteraard ook weer 4QF. Deze nu aangevraagd, en altijd de optie om na 11 maanden de boel weer op te zeggen. Dan toch de nodige voordelen gehad.

17. Maarten_22

Maarten_22 Silver Tier

Leuk Bevonden:
    202
    Trofeepunten:
    268
    Zijn dit een normale Gold card en een FB Gold card? Het is mij wel gelukt een 2e FB kaart aan te vragen maar ik heb voor de 2e kaart geen QF's gekregen.

18. AndréFB

AndréFB Newbie

Leuk Bevonden:
    51
    Trofeepunten:
    18
    Dit zijn 2 AMEX FB Gold Cards. Voor beide QFs gekregen (voor de tweede duurde het wel een stukje langer dan bij de eerste).

19. Maarten_22

Maarten_22 Silver Tier

Leuk Bevonden:
    202
    Trofeepunten:
    268
    Mij werd verteld dat dit niet mogelijk is, hoe heb je dit voor elkaar gekregen?:D

20. AndréFB

AndréFB Newbie

Leuk Bevonden:
    51
    Trofeepunten:
    18
    Gewoon proberen... Zoals gezegd, bij de eerste poging was de aanvraag afgewezen.
    Tweede poging ging goed, alleen geen bevestigingsmails oid, ineens kwam er een envelop met een 2e gold card.

Bijgevoegde bestanden:

Deel Deze Pagina