Flying Blue American Express

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 2 jul 2014.

1. FB020

FB020 Newbie

Leuk Bevonden:
    14
    Trofeepunten:
    18
    Die worden dan weer in mindering gebracht bij je Amex kaart en kan je dus een negatief saldo krijgen. Heb dat trucje ook een keer gedaan, dacht zo mijn status nog snel veilig te stellen maar helaas.

2. Arjan69

Arjan69 Silver Member

Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    Je bedoelt dat je een negatief saldo FB level miles krijgt op je AMEX card?

3. FB020

FB020 Newbie

Leuk Bevonden:
    14
    Trofeepunten:
    18
    Yup, als je betaling (in dit geval de boeking van ticket) gecrediteerd wordt dan worden de eventueel award/level miles ook in mindering gebracht. Als deze al zijn overgemaakt naar je FB account dan kom je dus in de min te staan op je amex kaart.

Arjan69 vindt dit leuk.
  4. appie

appie Blue Tier

Leuk Bevonden:
    61
    Trofeepunten:
    28
    Dus alleen nuttig net voor het eind van het jaar voor laatste Miles naar nieuwe status?

5. FB020

FB020 Newbie

Leuk Bevonden:
    14
    Trofeepunten:
    18
    Nee want dat wordt gewoon teniet gedaan, ik heb dat ook een keer geprobeerd en alles wordt weer terug geboekt en moest toen nog halsoverkop een trip boeken om status te behouden. Dacht het ook te doen met een WBC ticket en die dan te annuleren maar dat trucje hadden ze snel door :(. (Hetzelfde overigens met upgraden entry>silver>gold>platinum, Is 1 jaar gelukt maar dat bleek mazzel en kreeg daarna een waarschuwing (schriftelijk) , met kans op uitsluiting bij amex)

6. Arjan69

Arjan69 Silver Member

Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    Goed om te weten, dat laatste was mijn plan voor dit jaar...

7. FlyRicky

FlyRicky Silver Member

Leuk Bevonden:
    434
    Trofeepunten:
    63
    Puur uit interesse: waar was de waarschuwing precies voor? Je doet toch niets in strijd met de algemene voorwaarden wanneer je je kaart upgrade...?

8. Fripsmaster

Fripsmaster Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.356
    Trofeepunten:
    558
    Ik zat zojuist even te snuffelen op de AMEX site. Zie ik dat als je de Platinum AMEX aanvraagt en je bent FB Plat, dat je partner ook alle FB Plat voordelen krijgt. Dat betekent dat mijn partner van Ivory zo naar Platinum kan! Dit is erg interessant omdat we samen nog wat KL vluchten gaan maken, zowel binnen Europa als er buiten, wat zou betekenen dat haar miles een ontzettende boost krijgen. Om nog maar te spreken over de EC upgrades.

Zijn er mensen die dit gedaan hebben? Zo ja, wat zijn jullie ervaringen?

9. Wes

Wes Blue Tier

Leuk Bevonden:
    87
    Trofeepunten:
    128
    Niet gedaan, maar geldt dit ook voor Gold? Waar heb je dit vandaan, ik kan het zo snel niet vinden.

10. Fripsmaster

Fripsmaster Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.356
    Trofeepunten:
    558
    Geldt niet voor Gold, anders had ik het allang gedaan.:D

Staat op de website van AMEX Flying Blue Platinum onder het kopje "Zorgeloos reizen" en dan"Platinum for 2".

11. Egbert1970

Egbert1970 Newbie

Leuk Bevonden:
    10
    Trofeepunten:
    8
    Ik heb net het forum zitten doorspitten hier, maar ik heb geen "gratis" creatieve oplossingen gevonden om je gebruik met FB AMEX te boosten. Anders als geld uitgeven. Klopt dat ?

12. Arjan69

Arjan69 Silver Member

Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    Je bedoelt om je Flying Blue Miles of status te boosten?
    Het enige waar ik dan op kom:
    • Het eerste jaar gratis Gold, waarmee je dus gratis 4 QF's verdient en een welkomst bonus aan Miles.
    • Als je toch uitgaven doet, zoals vluchten of reizen boeken, tanken of boodschappen doen, doe dat dan met je FB AMEX Card. Die kosten maak je immers al en bijkomende kosten zijn er niet. Tenminste, als ze niks rekenen voor het afrekenen met een Card.
    • Als je online spullen koopt, doe dat dan via de webshops waarmee je Flying Blue punten spaart. De webshops staan genoemd op de FB site. Ik heb daar al flink mee verdiend.
    Zodra het 1e jaar voorbij is ga je idd kosten maken met de jaarbijdrage.

13. Krabnov

Krabnov Silver Tier

Leuk Bevonden:
    798
    Trofeepunten:
    348
    Ja dat klopt. Afgezien van een enkele winkel die bij het retourneren van een (met Amex betaalde) aankoop het geld cash teruggeeft, maar ik denk dat het geen mooi idee is om daar een sport van te maken.

14. Screamhouse

Screamhouse Newbie

Leuk Bevonden:
    16
    Trofeepunten:
    3
    Ik heb iig de eerste 2 werkdagen overleefd :). Nu zal ik morgen wel afgewezen worden, nadat ik dit post.

15. Daan

Daan Blue Tier

Leuk Bevonden:
    91
    Trofeepunten:
    128
    Ik heb (via een referal) de FB Amex gold kaart opnieuw aangevraagd. In de eerste dagen zat ik al aan mijn spend om 10k + 5k bonus miles te krijgen. Na bijna 2 maanden nog geen bonusmiles bijgeschreven te hebben gekregen toch maar eens Amex gebeld, nu blijkt dat omdat ik in het verleden al een kaart heb gehad, ik geen recht meer zou hebben op de bonusmiles. Er zaten 8 maanden tussen de vervaldatum oude kaart en aanvraag nieuwe. Uit het forum en mijn contact met amex bij opzeggen is me duidelijk gemaakt dat dit 6 maanden moest zijn.

Mijn vriending (die me gerefert heeft) heeft al na 4 dagen de 10k miles bijgeschreven gekregen!

Nu een klacht ingediend en ze gaan het onderzoeken. Uit niets van de communicatie blijkt dat ik er geen recht op zou hebben en mijn referer krijgt keurig 10k miles voor het aanbrengen van een nieuwe klant.

Iemand al zo'n zelfde ervaring?

16. jvz

jvz Blue Tier

Leuk Bevonden:
    146
    Trofeepunten:
    43
    Ja helaas... Ik heb onlangs de kaart (FB AMEX Gold) een jaar gratis aangevraagd, na een half jaar geen kaart te hebben gehad. Heb ook de bonusmiles niet ontvangen. Sterker nog: ik sta meteen bijna 14000 miles negatief op mijn eerste afschrift. Gebeld met Amex voor een verklaring: het heeft iets te maken met onterecht verkregen miles op eerdere kaarten, ik zoek het even voor u op. Toen kwam hij erachter dat ik al jaren de ene na de andere kaart heb (en steeds weer opzeg), en hij zei dat het daar iets mee te maken had. Het werd niet concreet gemaakt. Ik heb in elk geval nooit transacties achteraf ongedaan gemaakt of tickets geannuleerd ofzo.

Dus nu gebruik ik mijn amex nauwelijks, sta ik nog steeds 10K punten in de min en ga ik m binnenkort maar opzeggen. Dit is niet motiverend. Jammer. Maar op zich natuurlijk begrijpelijk dat American Express niet in onze trucjes meegaat. Ik kan het ze niet kwalijk nemen. Hierover een uitgebreide discussie met hen voeren over de regels is denk ik niet zinvol.

Laatst bewerkt: 8 jan 2016
    Daan vindt dit leuk.
  17. Michiel

Michiel Newbie

Leuk Bevonden:
    76
    Trofeepunten:
    18
    Mijn 4 QF's (van de Amex FB Gold card) zijn dit jaar nog niet bijgeschreven op mijn FB account. Wanneer worden deze over het algemeen bijgeschreven ? Kan me herinneren dat ze er vorig jaar meteen op stonden..

18. jvz

jvz Blue Tier

Leuk Bevonden:
    146
    Trofeepunten:
    43
    Ik heb het idee dat deze vraag hier al een paar keer eerder aan bod is gekomen. De QF's worden niet per 1 januari bijgeschreven, maar op het moment dat je de jaarlijkse kaartbijdrage betaalt. Op je kaart staat de maand waarin dit het geval is.

Flying doc vindt dit leuk.
  19. Michiel

Michiel Newbie

Leuk Bevonden:
    76
    Trofeepunten:
    18
  20. Maarten

Maarten Newbie

Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Hi Allemaal,

Sinds kort bezig om via amex extra miles te verdienen.
    Ik heb nu een jaar lang gratis de FB gold card en ik was van plan om deze te upgraden naar platinum en dan deze na een paar maanden weer op te zeggen.
    Weet iemand hoe lang je platinum moet blijven? wanneer krijg je de 20k upgrade miles?
    En wat is de opzegtermijn?

Trouwens ik had me bij amex aangemeld via een link waarbij 10k miles bonus werd beloofd na 100 euro spend in de 1e maand en nog een extra 5k miles bonus na min 750 euro spend binnen 3 maanden. Toen ik ze belde om het te controleren zei de aardige mevrouw aan de lijn dat die manier van aanmelden niet maar bestond maar de link per ongeluk nog actief was. Mijn gold card bleek helemaal niet 1e jaar gratis, dit gaan ze corrigeren met een creditering en ik krijg de 10k bonus miles. Maar van die 5k extra bonus miles wist ze helemaal niets en was ook niets meer van terug te vinden.

Al met al geen beste 1e indruk van amex, al die verschillende promoties maken het er niet duidelijker op voor de klant en amex zelf blijkt wel.

Deel Deze Pagina