Flying Blue American Express

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 2 jul 2014.

1. Arjan69

Arjan69 Silver Member

Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    Ja das waar, een Noor vindt al gauw iets duur merkte ik :D. En volgens mij is FB daar niet echt hot, binnen de platform-vliegers misschien

2. Bjorn

Bjorn Silver Member

Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
  3. Wes

Wes Blue Tier

Leuk Bevonden:
    87
    Trofeepunten:
    128
    Dat is niet zo gek als je de prijzen in dat land ziet, alhoewel de salarissen er ook wel weer naar zijn. On topic maar weer.

4. appie

appie Blue Tier

Leuk Bevonden:
    61
    Trofeepunten:
    28
    Ik ben nieuw hier en heb net een AMEX FB Gold aangevraagd. Worden de QF nu in december bijgeschreven en vervallen ze weer in januari? Of komen ze er pas bij na je eerste uitgaven?

Verder vroeg ik me af hoe snel je de Gold kaart weer kunt opzeggen en je QF kunt houden (zodat je later weer Gold of platinum kunt aanvragen). Wil kijken of ik dit jaar FB gold status kan halen...

MartijnBudding vindt dit leuk.
  5. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Welkom op het forum. De QF worden bijgeschreven op de datum dat de kaartbijdrage wordt afgeschreven. Ik hoop voor je dat het in januari gebeurt, want de QF vervallen aan het eind van het kalenderjaar.

appie vindt dit leuk.
  6. appie

appie Blue Tier

Leuk Bevonden:
    61
    Trofeepunten:
    28
    Gisteren de kaart binnen gekregen. Nu maar hopen dat de 4 QF in januari bijgeschreven worden en niet nog net in december.

Als ik dan in januari upgrade naar een FB AMEX platinum, krijg ik dan 8QF erbij?

7. AndréFB

AndréFB Newbie

Leuk Bevonden:
    51
    Trofeepunten:
    18
    Het is mijn ervaring dat de QFs snel worden bijgeschreven...

Je kunt pas upgraden naar AMEX Platinum na 6 maanden. En dan krijg je inderdaad 8 extra QFs bijgeschreven.

FB020 vindt dit leuk.
  8. Youri

Youri Newbie

Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Bij mij werden de QFs binnen 3 weken na ontvangst van de kaart bijgeschreven. Volgens mij kun je wel de Platinum-kaart aanvragen naast de Gold-kaart.

9. FB020

FB020 Newbie

Leuk Bevonden:
    14
    Trofeepunten:
    18
    Kans is groot dat de QF flights in december worden bijgeschreven, maar upgraden naar Platinum kan niet binnen 6 maanden.

appie vindt dit leuk.
  10. appie

appie Blue Tier

Leuk Bevonden:
    61
    Trofeepunten:
    28
    Tja, das jammer, had ik dus eigenlijk even moeten wachten. Nou ja, het zij zo.

Ik heb volgend jaar iig 8QF door vliegen zelf, dus met de platinum kom ik wel aan FB silver, maar had gehoopt met enige trucage op FB Gold te komen.

Dus als iemand nog briljante adviezen heeft hoor ik het graag, anders wordt het FB silver

11. Robert.J

Robert.J Blue Tier

Leuk Bevonden:
    148
    Trofeepunten:
    43
    Trucage om QF te halen zijn er verder niet echt. Dan zal je meer moeten gaan vliegen. :)

Flying doc en FB020 vinden dit leuk.
  12. appie

appie Blue Tier

Leuk Bevonden:
    61
    Trofeepunten:
    28
    Haha, ja dat is natuurlijk de meest logische oplossing ;)

Ik vroeg me alleen nog af of het mogelijk is om meerdere AMEX FB kaarten naast elkaar te hebben (Silver, Gold, Platinum). Eventueel een Platinum van de zaak op eigen naam, en een Gold voor persoonlijk?

Of is dit te creatief...?

13. AndréFB

AndréFB Newbie

Leuk Bevonden:
    51
    Trofeepunten:
    18
  14. Robert.J

Robert.J Blue Tier

Leuk Bevonden:
    148
    Trofeepunten:
    43
    Volgens de American Express klanten service kan maar 1 Amex kaart of klantnummer gekoppeld zijn aan een FB nummer. Had eerst silver en toen een gold erbij genomen en dat was nogal een gedoe om dat allemaal in orde te krijgen.

Je zou hem wel kunnen upgraden naar een platinum halverwege het jaar. Dan heb je 4+8 QF in 1 jaar. Maar ik denk dat er soms goedkopere oplossingen zijn dan die 8 QF voor 600 euro.

15. FB020

FB020 Newbie

Leuk Bevonden:
    14
    Trofeepunten:
    18
    Een 2e kaart lukt soms maar wordt in het merendeel van de gevallen geweigerd heb ik uit meerdere posts hier ( en eigen ervaring geweigerd)

Robert.J vindt dit leuk.
  16. Robert.J

Robert.J Blue Tier

Leuk Bevonden:
    148
    Trofeepunten:
    43
    Ik heb dus een tweede kaart kunnen aanvragen deze zomer.

Had eerst silver, toen een gouden aangevraagd aangezien ik nog geen 6 maanden zilver had en derhalve niet kon upgraden. Maar wel een nieuwe kon aanvragen volgens de klantenservice.

Leg mij maar uit wat het verschil is maar blijkbaar werkt het zo, kreeg dus wel de gouden alleen het koppelen van m'n FB account was vervolgens een drama!

17. high_class

high_class Silver Member Captains

Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    Hoe zit het met het ontwijken van de cc toeslag via KLM.com, kan je je fb amex kopellen aan paypal (geen toeslag) of loop je dan de level miles mis?

18. Fripsmaster

Fripsmaster Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.356
    Trofeepunten:
    558
    Deze manier is uitgesloten. Doe maar een dummy boeking, dan zie je wat ik bedoel.

Als ik via AF boek, hoef ik vaak die 10 euro reserveringskosten niet te betalen, wel de 7,50 euro cc kosten.

19. Screamhouse

Screamhouse Newbie

Leuk Bevonden:
    16
    Trofeepunten:
    3
    Iemand een referral link voor een gold card? Wil hem in 2016 aanvragen (als het gaat naast een AM green card). Volgend jaar een poging wagen om platinum te worden obv 60 QF. Alle beetjes helpen daarbij....

20. Jan van Putten

Jan van Putten Silver Member

Leuk Bevonden:
    565
    Trofeepunten:
    368
    Heb je een pm gestuurd!

Deel Deze Pagina