Flying Blue American Express

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 2 jul 2014.

1. Goldfly

Goldfly Silver Member

Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    het is toch geen jaarcontract...? volgens mij per maand opzegbaar...? of niet? wie weet dit?

2. jongesander

jongesander Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Ik heb deze thread even teruggelezen, en het kan inderdaad!

3. Wes

Wes Blue Tier

Leuk Bevonden:
    87
    Trofeepunten:
    128
    Als het klopt wat Goldfly zegt kun je in theorie dus jaarlijks 2x silver, 2x gold en 2x platinum krijgen voor €300,- (opzegtermijn 3 maanden voor platinum, dus die € 50 lijkt mij ook sterk) en dus 28 QF flights krijgen. 1 keer een return vliegen en je bent dus al FB Gold. Lijkt mij heel sterk.

4. Goldfly

Goldfly Silver Member

Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Ik kan niet teruglezen dat ik dat gezegd heb, en al helemaal niet zo bedoeld.
    Ik heb begin dit jaar een Gold genomen en deze na 3 maanden opgezegd. in augustus herhaald. die heb ik ook weer opgezegd en ben vorige maand geaccepteerd voor Silver. Die ga ik voorlopig houden, tenzij ze op Schiphol iets moois aanbieden, en dat was waar mijn vraag over ging. Er zit geen jaarcontract aan vast, en als ze je accepteren werkt het toch?

5. Wes

Wes Blue Tier

Leuk Bevonden:
    87
    Trofeepunten:
    128
    Waar ik naar refereer is je opmerking dat je meerdere malen per jaar gold had. Als dat zo is, kan silver en platinum waarschijnlijk ook, vandaar mijn conclusie.

6. jongesander

Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Het is denk ik juist goed dat deze discussie er is! Immers, hiermee kunnen we allemaal ons voordeel doen. Het is dan in ieder geval lucratief om "kaartje te wisselen " gedurende het jaar.

En die miles aanbieding die @Goldfly bedoeld, die is er dus wel degelijk (25/K miles). Heeft mij aan het denken gezet in ieder geval, misschien een kwartaaltje Platinum nemen volgend jaar.

7. Goldfly

Goldfly Silver Member

Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    -
    Ik heb dit jaar 2x gold gehad en ben nu silver. Overigens was die 2e gold card niet gratis, maar de Silver wel. 0x platinum, nooit aangevraagd. Misschien volgende jaar bij de eerder genoemde actie en eens een gooi naar Platinum doen :)

8. Youri

Youri Newbie

Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Wanneer worden de QFs normaal gesproken bijgeschreven? Begin januari? Ik heb dit jaar de Gold kaart genomen en heb de QFs + bonusmiles (12.500) na de eerste maand gekregen. Vanwege m'n behoorlijke spend wil ik graag upgraden naar Platinum om zo 1,5 mile/euro te verdienen. 12 QFs zou een mooie bijkomstigheid zijn.

9. bkraan

bkraan Blue Tier

Leuk Bevonden:
    32
    Trofeepunten:
    28
    Op het moment dat je kaart word verlengd, 12 maanden nadat je je kaart hebt ontvangen dus. Je kunt ook je FB Gold houden + FB Platinum kaart nemen tot de 4 QF's van Gold erbij zijn.

10. FlyRicky

FlyRicky Silver Member

Leuk Bevonden:
    434
    Trofeepunten:
    63
    Je QF's worden bijgeschreven in dezelfde maand dat je kaartbijdrage wordt afgeschreven.

11. Arjan69

Arjan69 Silver Member

Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    Hebben jullie ooit al eens iets bijgeschreven gehad vanwege een online referral? Komt dat vaak voor en wat doe je er voor?
    Ik probeer er op een iets kortere termijn een leuk aantal miles mee te verdienen, maar het wil niet zo vlotten ;).

12. jongesander

Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Ondanks het gratis jaar willen de meeste mensen er niet aan. Toch een soort wantrouwen tegenover de cc maatschappijen (of gewoon tegenover mij natuurlijk ;-)). Toch inmiddels al een paar gehad. Het is vrijwel de enige manier om een vlucht in wbc bij elkaar te sparen.

Flying doc vindt dit leuk.
  13. Arjan69

Arjan69 Silver Member

Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    Ja. Het is ook niet echt een onderwerp om bij familie of vrienden in de groep te gooien en naar leden 'gaan hengelen' :) . Zijn die van jou online verkregen of via kennissen/vrienden ?

jongesander vindt dit leuk.
  14. jongesander

Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Familie ;-)

Arjan69 vindt dit leuk.
  15. menzo2003

menzo2003 Newbie

Leuk Bevonden:
    36
    Trofeepunten:
    18
    Net 20.000 miles gekregen bij het verlengen van mijn FB gold card. Ik zit te twijfelen om over een paar maanden ook te downgraden naar silver want die gold is me wel duur vergeleken met wat je meer krijgt.

16. AndréFB

AndréFB Newbie

Leuk Bevonden:
    51
    Trofeepunten:
    18
    Net m'n eerste 10000 award miles ontvangen voor een referral (een collega die graag FB Gold wilde halen dit jaar). Nu kijken of ik er nog een paar lekker kan maken :)

high_class vindt dit leuk.
  17. Arjan69

Arjan69 Silver Member

Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    20.000? voor Gold? Dat is een genereuze deal..

18. high_class

high_class Silver Member Captains

Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
  19. Arjan69

Arjan69 Silver Member

Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    Hebben we idd behandeld tijdens de FTU in Oslo. De Noren vonden het volgens mij duur en je krijgt er weinig voor terug.

20. high_class

high_class Silver Member Captains

Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    20 miles per 10 euro is beter dan wat de gold geeft toch. of vergis ik me nu

Deel Deze Pagina