Flying Blue American Express

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 2 jul 2014.

1. jongesander

jongesander Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Tja dat is altijd lastig inschatten. Ik weet wel dat toen ik mijn silver card aangevraagd heb, er minder miles werden weggegeven (ook voor gold).

Ik vind het nu een goeie deal. Vooral als je het weet te combineren met een referal heb je vrij snel 25/K miles te pakken.

2. Basjep

Basjep Silver Member

Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Hi Wes
    Bij die balie kunnen ze je 15k bonus geven dacht ik. Dit zijn ook de miles die je via een referral via bijvoorbeeld mijn persoonlijke link ook krijgt. (In het kader van transparantie maak ik je erop attent dat ik ook miles verdien als je via die link je kaart aanvraagt.)

Aan de telefoon kreeg ik destijds echt een matig aanbod en moest ik zelfs in eerste instantie nog betalen voor de kaart.

3. Wes

Wes Blue Tier

Leuk Bevonden:
    87
    Trofeepunten:
    128
    Sander geeft aan 25K, via jouw referral is het 15K. Zit er gradatie in de verschillende referrals?

4. Flying doc

Flying doc Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.777
    Trofeepunten:
    523
    Waarschijnlijk een andere kaart. 25K voor de platinum en 15K voor de gold. Zoiets is standaard. Het is een mooi maar standaard aanbod.

Basjep vindt dit leuk.
  5. Basjep

Basjep Silver Member

Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Uit zijn post begrijp ik dat hij een referal combineert met de gewone sign-up. Dat kan helaas niet.

Zoals @Flying doc al aangeeft krijg je wel een stuk meer voor een plat kaart.

6. Arjan69

Arjan69 Silver Member

Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    Hoi Wes!

Leuk je hier te treffen op het forum.

Een aardige aanbieding. Een gratis kaart voor een jaar en 12.500 punten. Best wat value voor geen entree kosten. Ik heb deze zelf vorig jaar ook aangeschaft. Inmiddels ben ik over gegaan op Platinum.

Mocht je nog eens 2.500 punten meer willen dan kan ik je een refer link sturen. Ik heb je een PM gestuurd.

Grt,
    Arjan

7. high_class

high_class Silver Member Captains

Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    :'-D

Basjep vindt dit leuk.
  8. Wes

Wes Blue Tier

Leuk Bevonden:
    87
    Trofeepunten:
    128
    Ik merk het al, wat het beste voor mij is, is ook meteen het beste voor jullie. :)

Ik kijk er vanmiddag even naar. als er nog meer gegadigden zijn met een mooi aanbod, DM me even.

Arjan69 vindt dit leuk.
  9. Basjep

Basjep Silver Member

Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Creditcard referals leven hier inderdaad behoorlijk:p

10. Wes

Wes Blue Tier

Leuk Bevonden:
    87
    Trofeepunten:
    128
    Ik heb 'm aangevraagd! Dank voor alle reacties, ik heb me voor even erg belangrijk gevoeld. :)

rezag, Basjep, Arjan69 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  11. Fripsmaster

Fripsmaster Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.356
    Trofeepunten:
    558
    Handig! Ik heb hem gedownload, werkt prima!

FB020 vindt dit leuk.
  12. high_class

high_class Silver Member Captains

Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    Wie heeft hier verstand van de FB AMEX Plat verzekering? We hebben een gevalletje gebroken iphone scherm, aangekocht door met de Amex.

13. Arjan69

Arjan69 Silver Member

Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    Hier de link naar de betreffende verzekering: https://www.americanexpress.com/nl/content/flying-blue/platinum-card.html

Ik lees iets van: "Als uw aankoop binnen 240 dagen na aanschaf wordt gestolen of per ongeluk beschadigd raakt, dan vergoeden wij u de kosten voor vervanging of reparatie
    tot een maximum van € 2.500 per gebeurtenis tot een maximum van twee claims per periode van 12 maanden."
    Verder geen ervaring mee...

high_class vindt dit leuk.
  14. SVDH

SVDH Blue Tier

Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    Ik ben wel eens wat verloren (iPad mini) en via die verzekering alles terug terug gekregen, min 100 EUR eigen risico.

high_class vindt dit leuk.
  15. TravelTheWorld195

TravelTheWorld195 Silver Member

Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Iphone scherm laten reparen kost €110 bij Apple, dus dan ga je er wel een dikke €10 op vooruit, @high_class :D:confused:

high_class en Arjan69 vinden dit leuk.
  16. Denzi

Denzi Silver Tier

Leuk Bevonden:
    309
    Trofeepunten:
    288
    Hey allemaal.

Ik heb een FB Gold kaart. Nou hoorde ik van iemand dat als je een tijdje veel spend heb (momenteel €5000+ per maand) dat je de AMEX service kan bellen en korting kan vragen. Nou heb ik mijn kaart geupgrade van silver naar gold enkele maanden geleden.
    Wanneer zou het een goed moment zijn om hierover te bellen? En heeft iemand ervaring met een upgrade naar platinum waar je bijvoorbeeld het gold tarief betaald (i.v.m. spend)?

Alle tips zijn welkom :)

gr

17. Robert.J

Robert.J Blue Tier

Leuk Bevonden:
    148
    Trofeepunten:
    43
    Ben bang dat je voor platinum meer moet uitgeven op jaar basis om echt in aanmerking te komen van een korting.

18. FB020

FB020 Newbie

Leuk Bevonden:
    14
    Trofeepunten:
    18
    Lijkt me sterk dat je korting krijgt obv spend. Althans niet eerder iets van gehoord/ gelezen. Alleen als je wil opzeggen en ze willen je behouden willen ze nog wel eens miles geven of korting op je fee. En Klm platinum voor gold fee..dat is vrees ik een droom

19. Ipponmaster

Ipponmaster Blue Tier

Leuk Bevonden:
    149
    Trofeepunten:
    43
    Het eerste jaar de plat fee waiven doen ze zeker ook niet aan?

20. FB020

FB020 Newbie

Leuk Bevonden:
    14
    Trofeepunten:
    18
    Nog nooit gezien, alleen de KLM Silver of KLM Gold wordt eerste jaar gratis aangeboden. Zelf via een referral is de KLM Platinum niet gratis dus dat zegt genoeg denk ik.

Ipponmaster vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina