Flying Blue American Express

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 2 jul 2014.

1. Flying doc

Flying doc Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.777
    Trofeepunten:
    523
    Zoiets staat op je online account. Bij mij is het de 15e als afkappunt en dan wordt het de 21+max5 dagen alter afgeschreven.

2. Ottorockit

Ottorockit Blue Tier

Leuk Bevonden:
    89
    Trofeepunten:
    28
    Bij mij weer 5-de en dan 8ste afgeschreven.

Lekker random lijkt het wel per client.

3. RobertFB

RobertFB Silver Member

Leuk Bevonden:
    447
    Trofeepunten:
    63
    Ja, kennelijk verschillend - bij mij is het ook afschrijven op de 21e + 5 dagen

4. Daan3

Daan3 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.723
    Trofeepunten:
    523
    zal dan wisselend zijn, bij ons de 14e een overzicht en op 19/20 wordt het afgeschreven.

5. Warakia

Warakia Newbie

Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Ik heb nu een aantal keer het 2de kaart / dubbel flying blue punten genoemd zien worden, maar het is me nog niet helemaal duidelijk.

M'n moeder heeft recent een AmEx Silver kaart aangevraagd toen ze op Schiphol werd aangesproken, hierbij zou ze 10.000 Flying Blue miles krijgen. Helaas is ze toen verkeerd voorgelicht, want de verkoper heeft haar stellig wijsgemaakt dat ze deze punten op m'n Flying Blue account kon overzetten, wat dus (vooralsnog) niet kan.

Nu kan je bij een AmEx Silver gratis tot 2 extra kaarten aanvragen, kan zij een kaart op mijn naam aanvragen (maar die wel aan haar rekening gekoppeld is, want ik voldoe niet aan de inkomenseis), waarna ik ook de 10.000 punten bonus krijg, en wij onderling Flying Blue miles kunnen uitwisselen?

6. TravelTheWorld195

TravelTheWorld195 Silver Member

Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Hi @Warakia,
    Je kan ten alle tijden (mits je 18 jaar oud bent) een medekaarthouder aanmelden. Deze kan dan met zijn AMEX betalen, waarna het van de hoofdrekening wordt afgeschreven.
    Flying Blue miles kan je overboeken van het account van de hoofdkaarthouder naar het account van de medekaarthouder, via 'Share and Fly'. Dat kan je telefonisch/per email/ via social media regelen, direct bij KLM.

7. Warakia

Warakia Newbie

Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Ah ok, en krijgen dan zowel ik als m'n moeder allebei 10.000 punten, voor een totaal van 20.000 punten, of gaat die vlieger niet op?

8. TravelTheWorld195

Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Nee helaas, was het maar zo'n feest;) Voor de kaartaanvraag gelden de bonussen/fee waives, het aanvragen van een mede kaarthouder levert niets extra's op.

9. Wilcoleone

Wilcoleone Blue Tier

Leuk Bevonden:
    185
    Trofeepunten:
    43
    Ik heb AMEX enige tijd geleden gebeld en gevraagd om de afschrijving aan te passen naar een datum die mij uitkwam en dat was geen probleem dus ik neem aan dat dit ook zou moeten lukken bij jullie indien nodig/gewenst.

Flying doc vindt dit leuk.
  10. Flying doc

Flying doc Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.777
    Trofeepunten:
    523
  11. Flying doc

Flying doc Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.777
    Trofeepunten:
    523
    Als ik de voorwaarden van de FB amex op ticketspy lees mag je die aanvragen als je al gewoon kaarthouder bent. Klopt dit? Een gratis extra kaart ter waarde van 12500 miles voor 750 euro in drie maanden lijkt me een heel goed idee.

Laatst bewerkt: 22 sep 2015
  12. FB020

FB020 Newbie

Leuk Bevonden:
    14
    Trofeepunten:
    18
    Kan alleen bij reguliere offer, niet via de referal aanbieding. Daar is het altijd dat je minimaal 6 maanden geen kaarthouder mag zijn geweest. Dat zijn de reguliere voorwaarden voor introduceren van een nieuw lid.

13. Daan3

Daan3 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.723
    Trofeepunten:
    523
    Brutale vraag, ben de Hertz 30 eu voucher van Amex gold kaart in verhuizing kwijt geraakt. Zal je zien, heb nu net een huurauto nodig. Is er iemand die de voucher nog heeft en niet gaat gebruiken? Ik hou me aanbevolen :)

14. HaikoW

HaikoW Silver Tier

Leuk Bevonden:
    260
    Trofeepunten:
    288
    Wanneer je met de Amex helpdesk belt kunnen ze aanpassen welke datum het bedrag afgeschreven wordt. Er zijn geloof ik 4 or 5 verschillende data (voor de FB Platinum dan) waar je uit kunt kiezen. Het is wel zo dat als je een andere datum kiest dan je nu hebt, je ook een nieuwe kaart opgestuurd krijgt.

15. tjappie

tjappie Blue Tier

Leuk Bevonden:
    104
    Trofeepunten:
    43
    @FlyRicky thanks voor de link. Iets nieuws volgens mij. Ik kan tijdelijk 15.000 punten cadeau krijgen.Is volgens mij een tijdelijke actie. Zie de tekst hieronder op de site van American Express:

" Ontvang 10.000 Award Miles indien u minimaal € 100,- besteedt in de eerste maand na goedkeuring van uw aanvraag en 5.000 extra Award Miles indien u minimaal € 750,- besteedt in de eerste 3 maanden na goedkeuring van de aanvraag.1"

Ik wachte de komende dagen maar eens af op het welkomspakket.

Thanks!

FlyRicky vindt dit leuk.
  16. FlyRicky

FlyRicky Silver Member

Leuk Bevonden:
    434
    Trofeepunten:
    63
    Het 5.000 Miles na 750 euro in de eerste 3 maanden is denk ik inderdaad nieuw. Top en jij ook bedankt!

17. Maarten_22

Maarten_22 Silver Tier

Leuk Bevonden:
    202
    Trofeepunten:
    268
    Krijg ik de 1.5 extra award en level punten van mijn FB AMEX gold card alleen als ik direct bij KLM/Air France boek, of ook bij bijvoorbeeld vliegtickets.nl?

18. TravelTheWorld195

Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Deze krijg je alleen als je rechtstreeks boekt.
    Bedenk wel dat deze miles niet 'extra' zijn, maar dat je in totaal 1,5 award-/levelmile per € krijgt. Uit je woorden begrijp ik niet helemaal of je bedoelt 'extra bovenop de miles die je krijgt door daadwerkelijk te vliegen' of 'extra bovenop de normale 1,0 award mile per €'.:)

Laatst bewerkt: 29 sep 2015
  19. Maarten_22

Maarten_22 Silver Tier

Leuk Bevonden:
    202
    Trofeepunten:
    268
    Bedankt voor je snelle reactie, ik bedoel extra bovenop de miles die je krijgt door de gevlogen afstand.

TravelTheWorld195 vindt dit leuk.
  20. Barend

Barend Blue Tier

Leuk Bevonden:
    71
    Trofeepunten:
    128
    Ik zie net dat ik eigenlijk het verkeerde topic heb gebruikt;
    Ik heb gisteren AmEx gebeld omdat ik volgende maand mijn FB Gold Card een jaar heb, en ik de 170,- euro p/j eigenlijk teveel vind. Nu de deal gesloten dat als ik die 170,- euro wel betaal ik 20000 award miles cadeau krijg. Prima deal lijkt me.
    Afgelopen jaar de kaart vrij veel gebruikt, denk dat ik rond de 12000,- euro ermee heb uitgegeven.

Deel Deze Pagina