Flying Blue American Express

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 2 jul 2014.

1. thomassmit

thomassmit Silver Tier

Leuk Bevonden:
    513
    Trofeepunten:
    348
    Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik zou ze even bellen. De ledenservice is erg behulpzaam.

Daarnaast zijn er zijn forumleden die een aanbod hebben gehad van 20k FB Miles voor een jaar extra omdat ze op wilde zeggen en ze door hun uitgaven patroon een goede klant van AMEX waren.

2. Denzi

Denzi Silver Tier

Leuk Bevonden:
    309
    Trofeepunten:
    288
    Yes,

Ik kreeg een aanbod van €75 euro korting op de kaart en 3 maanden dubbele miles.

Deze maand voor het eerst verdubbeld: 6489 Miles erbij.

3. delamar

delamar Newbie

Leuk Bevonden:
    13
    Trofeepunten:
    3
    Ik heb zelf de vorige keer online opgezegd, ik moest uiteindelijk nog wel opbellen omdat ik een creditbedrag op mijn rekening had staan en ze wilden weten of dat gewoon gestort moest worden (tja wat anders?...). Het was even zoeken naar de pagina om de kaart op te zeggen, maar op pagina 2 van de meest gestelde vragen staat dit:

Hoe kan ik mijn American Express kaart opzeggen?

Wilt u uw American Express kaart opzeggen? Bel dan de Ledenservice op het telefoonnummer dat op de achterkant van uw American Express kaart vermeld staat. Onze medewerkers staan voor u klaar. Online opzeggen is ook mogelijk. Log hiervoor in op 'Online Services' en kies voor 'Uw Account instellen', gevolgd door 'Uw kaart opzeggen'. U kunt via dit online formulier alleen uw volledige en in Nederland actieve account opzeggen. Opzeggen van alleen een 'extra kaart' is mogelijk via de Ledenservice. Opzeggen van een Corporate Card is ook alleen mogelijk via de Ledenservice.

directe link naar de pagina: https://www316.americanexpress.com/...o?cuid=cancelcard_nl_NL&evtsrc=link&evttype=0

4. Pedro1989

Pedro1989 Blue Tier Premium Member

Leuk Bevonden:
    120
    Trofeepunten:
    33
    Ik heb in augustus vorig jaar een AMEX FB Gold aangevraagd. Ik wil nu eigenlijk downgraden naar een Silver card, aangezien ik 170 Euro per jaar teveel vind.
    Maak ik aanspraak op de gratis FB Miles als ik de AMEX FB Gold Card volledig opzeg en dan een nieuwe AMEX FB Silver Card aanvraag. In de Actievoorwaarden staat alleen dat je geen aanspraak maakt op het Welkomstcadeau.

5. Maarten_22

Maarten_22 Silver Tier

Leuk Bevonden:
    202
    Trofeepunten:
    268
    Er moet minimaal 6 maanden zitten tussen opzeggen en de nieuwe aanvraag. Bij downgraden betaal je de kosten van de nieuwe kaart(silver is €75) en krijg je geen bonus miles.

6. Didier13

Didier13 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.059
    Trofeepunten:
    428
    Vandaag weer eens gebeld met amex, mijn jaar zat er bijna op. Uiteraard kun je per maand opzeggen maar Ik doe het voorkomen of ik weer een jaar lid wil blijven van de club maar dat ik daar wel voor beloont wil worden. Er volgt dan een geanimeerd gesprek met voors en tegens. Mijn argumenten gebruiksgemak vooral in buitenland in Nederland altijd tweede kaart nodig blablablabla. Dan de vraag wat kunnen we doen zodat u blijft. Kort en krachtig graag veel punten want daar gaat het tenslotte om bij mij. De vervolgvraag is wat doet u als we die niet bieden. Reactie punten overhevelen naar flyingblue en dan een tweede kaart van VISA/mastercard nemen. Verzoek om even in de wacht gezet te worden. Vervolg gesprek meneer we waarderen het erg dat u wilt blijven blablablabla ik mag u 1 maand dubbele punten bieden. Reactie van mij dat is een beetje karig, ben net op vakantie geweest en heb geen grote uitgaven in het verschiet. Nou dan maken we er 3 maanden van zegt Mw. Reactie: nou ik vond jullie vorig jaar royaler, ik wordt hier niet zo blij van. Mw. Wat kunnen we bieden zodat u wel blijft. Ik nou zoiets als vorig.jaar 10.000 punten en 3 mnd dubbele punten. Reactie: is goed meneer maar dan blijft u toch wel zeker 20 jaar bij ons met een vette lach. Kortom weer punten in de pocket dankzij een leuk gesprek met deze medewerkster. Ik moest er nu wel redelijk voor babbelen, ze geven ze nog steeds niet weg. Amex weet dat ze nog steeds een slechte acceptatie hebben in Nederland, je krijgt ook steeds te horen dat ze hier hard aan werken.

FlyRicky, thomassmit, Wes en 2 anderen vinden dit leuk.
  7. Arjan69

Arjan69 Silver Member

Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    In januari van basic naar silver en in maart van silver naar gold gegaan. Niks vernomen over termijnen..

8. Hoi allemaal,

Ik ben ook vrij nieuw hier en heb afgelopen week een FB Gold aangevraagd.
    Alleen is er heel veel voor mij onduidelijk, en hoop dat jullie mij hier duidelijkheid kunnen geven.
    1. Ik heb bij de aanvraag alleen mijn salaris opgegeven maar hoefde dit nooit aan te tonen (iets wat bij ICS standaard moet). Word dit in een later stadium nog gedaan of heeft Amex zoiets van het zal wel zolang ie maar betaalt(nou ben ik en (deeltijd)student en werk ik en krijg ik in totaal 40k vinkte ook anders aan bij salaris maar ben hier wel benieuwd naar)?
    2. Maandag belde ik met ledenservice over mijn aanvraag en die vertelde me dat ie is goedgekeurd en ik de kaart binnen 5-7 werkdagen thuis krijg. nou is mijn vraag gebeurt dit na de 1 cent incasso of niet? En hoe word de kaart gestuurd (in een doos als pakketje/ of aangetekend)?
    3. Hoe word het bestedingslimiet bepaalt(los van dat er geen limiet op staat las ik wel dat ze op je uitgavepatroon letten)?

Alvast bedankt

PS: belde gisteren de Ledenservice tot 3x maar kreeg steeds te horen dat het druk was en voor minder belangrijke dingen ik beter later terug kon bellen

9. high_class

high_class Silver Member Captains

Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    Hallo @yous ,

1. Dit wordt niet gecheckt door American Express.
    2. Zoals de meeste kaarten komt deze in een ongemarkeerde brief door de brievenbus.
    3. Officieel is er geen limiet, onofficieel wel. De limiet wordt verhoogd naarmate jij een goede betaal geschiedenis hebt. Dat wil zeggen als jij 3 maanden lang je limiet van 2000 euro per maand netjes betaald, deze in maand 4 wordt opgehoogd. Je kan dus nog niet gelijk een auto met je kaart kopen.

10. Bedankt voor je uitleg!
    Ik hoef er geen auto mee te kopen haha, ga deze kaart voornamelijk voor vliegtickets (vind de gespreid betalen op KL vluchten erg handig)gebruiken en eventuele online aankopen(koop vaak bij Zalando en kan er nog wat aan verdienen ook). Heb namelijk ook een MasterCard en die word net wat vaker geaccepteerd in het buitenland.
    Maar het houd dus in dat je eerste maanden een standaard bedrag krijgt (soort proeftijd).
    Is dat standaard 2000 of verschilt dat per salaris etc?

11. high_class

high_class Silver Member Captains

Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    het is altijd een beetje vaag hoeveel het is, maar je kan het versneld ophogen door elke uitgave die je doet, gelijk te betalen (door geld op de kaart te storten). Dit is namelijk een charge card en geen credit card. De charge card MOET je elke maand aflossen. Zo niet wordt de kaart geblokkeerd en gaat je maandelijkse limiet omlaag. Beste is om even met amex te bellen over welk limiet je hebt

12. Dat is geen issue in een keer terugbetalen doe ik nu ook met de MC, ben je dr namelijk ook snel vanaf . Heb je bij Amex 1 maand of 21 dagen om je factuur te betalen? Ga ze vanmiddag nog bellen bedankt!

13. Oke, top.
    Word de kaart overigens opgestuurd na de 1 cent verificatie of is het na goedkeuring gewoon kaart maken en opsturen(want telefonisch zei ze dat dat niet uitmaakt)?

14. thomassmit

thomassmit Silver Tier

Leuk Bevonden:
    513
    Trofeepunten:
    348
    Je kan de datum van de maandelijkse incasso laten aanpassen als je contact opneemt met de ledenservice. Hij stond na mijn aanvraag op de 21e, maar had het liever later op de maand ivm met het storten van salaris. 1 telefoontje en dit was geregeld.

15. ThomasB

ThomasB Newbie

Leuk Bevonden:
    6
    Trofeepunten:
    3
    Hoi Allemaal,

Ik wil een FB AMEX Gold card aanvragen, heeft iemand een doorverwijs code voor mij? Klopt het dat ik dan 10.000 punten bovenop de 10K singing bonus krijg?

16. Flying doc

Flying doc Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.777
    Trofeepunten:
    523
    Gestuurd. Het is helaas geen dubbel dip.

Wes vindt dit leuk.
  17. ThomasB

ThomasB Newbie

Leuk Bevonden:
    6
    Trofeepunten:
    3
    Ah oke, maar wat zijn dan de perks voor mij?

18. Flying doc

Flying doc Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.777
    Trofeepunten:
    523
    Flying Blue - American Express Gold Card is nu gratis tov de silver normaal.
    JBL bluetooth speaker + 10.000 Award Miles + 4 segmenten na besteding van 250 euro. Normaal is dit 10K bij 1000 euro besteed in de eerste 3 maanden.
    Kaartvoordelen in het kort;
    • U spaart 1 Award Mile per euro. Bij uitgaven bij KLM, AIR FRANCE of Hertz is dit nog meer: 1,5 Award Mile per euro.
    • Als u uw vliegticket rechtstreeks bij KLM en AIR FRANCE met de kaart betaalt, dan spaart u naast de Level Miles die u op uw vlucht verdient, ook nog eens 1,5 Level Mile per euro.
    • U ontvangt ieder jaar vier extra kwalificerende vluchten zonder dat u daarvoor hoeft te vliegen. Dit helpt u om uw Flying Blue niveau te behouden of om eerder een upgrade te krijgen.
    • U, uw gezin en extra kaarthouders hebben recht op de aanvullende reis- en annuleringsverzekering, indien u de reis of verblijf betaald heeft met de kaart. U kunt terugvallen op een breed aantal dekkingen, waaronder medische hulp, tandheelkundige noodbehandelingen en annuleren van uw reis. Ook diefstal, verlies of beschadiging van uw persoonlijke eigendommen, geld en reisdocumenten zijn gedekt.
    • Betaal uw KLM en AIR FRANCE-boekingen in 3 gelijke maandelijkse opeenvolgende termijnen. Zonder rentekosten.
    • U kunt 2 extra Gold Cards zonder extra kosten aanvragen voor meerderjarige familieleden of vrienden.
    In je privebericht staat je link maar je kunt ook klikken op de link in mijn handtekening. Punten voor jou en voor mij.

19. ThomasB

ThomasB Newbie

Leuk Bevonden:
    6
    Trofeepunten:
    3
    Thanks, heb hem aangevraagd op jouw link, ga zodra ik hem binnen heb gelijk een wat tickets naar Amerika boeken. Kan ik ook bij Booking.com betalen met AMEX? dan kan ik namelijk dubbel miles binnen halen (Booking.com is ook partner bij KLM FB)

Flying doc vindt dit leuk.
  20. Flying doc

Flying doc Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.777
    Trofeepunten:
    523
    Thanks! Uiteraard kun je ermee bij booking.com betalen. De vraag alleen is of het veel voordeliger is tov direct bij de airline en er dan ook 1,5 level mile per euro op te verdienen plus de gratis gespreide betaling. Als je gaat voor awardmiles dan is het vaak wel interessant ja om het via een 3rd partner te doen.

Laatst bewerkt: 3 jul 2016
    Wes vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina