Flying Blue American Express

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 2 jul 2014.

1. MarcoK

MarcoK Blue Tier

Leuk Bevonden:
    334
    Trofeepunten:
    63
    Eind vorige week mijn goldkaart geüpgraded naar Platinum, door gebruik te maken van de upgrade aanbieding. Zojuist de nieuwe kaart al in de brievenbus ontvangen!

Kilian vindt dit leuk.
  2. Kilian

Kilian Silver Member

Leuk Bevonden:
    409
    Trofeepunten:
    308
  3. Ready2Board

Ready2Board Silver Member Premium Member

Leuk Bevonden:
    725
    Trofeepunten:
    348
    Wat was die aanbieding? Niks ontvangen.

4. MarcoK

MarcoK Blue Tier

Leuk Bevonden:
    334
    Trofeepunten:
    63
    € 144 korting op de jaarbijdrage + 20.000 bonus Miles. Staat op de AMEX site.

Overigens had ik een aantal maanden geleden telefonisch al een keer 20.000 Miles aangeboden gekregen als ik mijn kaart zou gaan upgraden. Ik heb toen aangegeven dat ik hierop terug zou komen.

Voordat ik de kaart online geüpgraded had, heb ik dus eerst gebeld. Na een korte aarzeling van de medewerker krijg ik nu ook nog deze 20.000 Miles er bij.

DutchFrequentFlyer en Ready2Board vinden dit leuk.
  5. Hoi allen,
    Ik kreeg vorige week een aanbod om te upgraden naar Platinum ( de medewerker heeft me overgehaald omdat dit veel meer voordelen bied). Maar ik vraag me af heb ik nu en een Gold en Platinum of is het bij het activeren van Platinum dat mijn Gold automatisch stopt. Ben benieuwd hoe de lifestyle services zal zijn, want ze vertelde me namelijk dat je ook voor grote evenementen aan tickets kan komen via deze service. Verder krijg ik op mijn huidige 10k miles en 4 vluchten 8 vluchten en 20k miles erbij werd me verteld.

En geen priority pass erbij voor lounge access klopt dat?
    Ben een FF er van RAM maar met deze kaart kan ik KL/AF gaan gebruiken voor mijn vluchten

6. Melchior

Melchior Blue Tier Premium Member

Leuk Bevonden:
    111
    Trofeepunten:
    43
    Hij staat nogsteeds op de site van AMEX maar inderdaad wel met als einddatum de 13e.
    Ik kon helaas geen gebruik maken omdat mijn Goldcard de 28e van deze maand pas een half jaar 'oud' is. Ga hem dus eind van de maand telefonisch eens proberen te upgraden en uiteraard pushen op de actie.

7. FlyRicky

FlyRicky Silver Member

Leuk Bevonden:
    434
    Trofeepunten:
    63
    Als je gold kaart is 'geupgrade' naar een platinum kaart heb je daar een omkijken meer naar, wat neem ik aan het geval is (I.e. je hebt geen losse nieuwe aanvraag voor een platinum kaart gedaan).

De priority pass is alleen bij de vanilla (dus niet FlyingBlue) platinum kaart te krijgen.

Als je geen frequente SkyTeam/FlyingBlue reiziger bent, heeft het dan wel zin om de FB AMEX te nemen? Kun je dan niet beter voor de vanilla kaart gaan en je AMEX reward points omwisselen naar een FF naar keuze?

8. Ja en nee de FF van RAM werkt niet samen met Amex of iets dergelijks de punten zijn wel inzetbaar op code shared vluchten met IB of QR mits via RAM boekt(en bij twee of drie bedrijven in marokko zelf heel mager dus nog). Waarom ik vo FB koos was meer met het oog op reizen binnen de EU met KL te vliegen. Over 6 maanden ga ik zeker erbij zitten en kijken of de normale kaart het wel of niet waard is. Vind het verder wel jammer dat de eerste maand je limiet 700 is ( moet eerst mijn "bewijs van inkomen" sturen als ik dit nu al hoger wil hebben of anders gewoon opbouwen en dan stijg je vanzelf). Wel te begrijpen natuurlijk (geen salarischeck bij aanvraag )

9. EHTX

EHTX Newbie

Leuk Bevonden:
    39
    Trofeepunten:
    18
    Twijfel sterk of ik de Gold card aan moet houden - vorig jaar 'gratis' aangemeld om 4 QFs te behalen voor FB Gold en het sparen van Miles met (zakelijke) uitgaven.

Wat QFs betreft kan ik die mogelijk dit jaar weer goed gebruiken, maar indien nodig zou een segment run ook volstaan (< 40 EUR segment moet lukken).

Wat Miles betreft heeft dat sparen zeker geen windeieren gelegd, maar heb eveneens een Corporate AMEX waar ik met 30 EUR bij betaling Miles mee kan gaan sparen.

Alternatief is downgraden naar Silver en daar mee verder. Ziet iemand sterke pros/cons van de verschillende scenarios?

10. Denzi

Denzi Silver Tier

Leuk Bevonden:
    309
    Trofeepunten:
    288
    Met de Corporate Amex miles spaar je de AMEX miles, 1 AMEX mile is 0,8 FB mile. Je kan voor jezelf het verschil wel uitrekenen neem ik aan. Ook krijg je meer miles op KLM spend. Bij de reguliere AMEX hebt je dit niet.

Silver geeft in principe minder miles en daarnaast een mogelijk nadeel dat je minder kaarten mag.

11. EHTX

EHTX Newbie

Leuk Bevonden:
    39
    Trofeepunten:
    18
    Thanks, Denzi. Zeker valide punten. Het is even de vraag hoelang het feest van zelf zakelijke vluchten en hotels boeken stand houdt, maar wat Miles betreft is het vooralsnog een goudmijn.

Het valt mij nu ook op dat AF/KLM spent zelfs 1,5 Level Miles / EUR oplevert bij Gold, maar niets bij Silver. In theorie interessante manier om status te behouden, alhoewel 45k EUR spent aan vluchten op zichzelf al Gold zou moeten betekenen.

12. Robert.J

Robert.J Blue Tier

Leuk Bevonden:
    148
    Trofeepunten:
    43
    Wellicht dat je dan PLAT kunt behalen door de vluchten en uitgaven gezamenlijk.

13. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Voor uitgaven krijg je geen level miles.

14. Basjep

Basjep Silver Member

Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Wel voor uitgaven bij KLM/AF met een gold of plat card

15. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Dat is waar Basjep, maar dat zijn de enige uitgaven die level miles opleveren. Ander uitgaven geven alleen award miles.

16. Robert.J

Robert.J Blue Tier

Leuk Bevonden:
    148
    Trofeepunten:
    43
    Maar die uitgaven bedoelde ik ook, de uitgaven op vluchten tezamen met zijn levelmiles van de vluchten kunnen wellicht plat opleveren.

17. BOJ

BOJ Newbie

Leuk Bevonden:
    5
    Trofeepunten:
    3
    Ik ben aan het overwegen om een Gold kaart te nemen. Ik las dat je met referral van een member niet de signup kosten hoeft te betalen klopt dit?

Arjan69 vindt dit leuk.
  18. high_class

high_class Silver Member Captains

Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    di
    dit klopt. normaal is het 170 euro per jaar. met de referral het eerste jaar gratis, laat maar weten als je een uitnodiging nodig hebt

19. Flying doc

Flying doc Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.777
    Trofeepunten:
    523
    Dat klopt BOJ, plus de andere voordelen. Als je op de link in mijn handtekening klinkt vind je hier meer over.

20. Wes

Wes Blue Tier

Leuk Bevonden:
    87
    Trofeepunten:
    128
    Dat klopt, maar volgens mij zonder referral ook hoor. Als je interesse hebt, kun je op onderstaande link klikken.

Deel Deze Pagina