Flying Blue American Express

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 2 jul 2014.

1. Wes

Wes Blue Tier

Leuk Bevonden:
    87
    Trofeepunten:
    128
    Hey, jij hebt de afgelopen keer al een referral gekregen!

2. BOJ

BOJ Newbie

Leuk Bevonden:
    5
    Trofeepunten:
    3
    Bedankt voor de snelle reacties! Ik heb invite gebruikt :)

Wes en high_class vinden dit leuk.
  3. Bartholomeus

Bartholomeus Blue Tier

Leuk Bevonden:
    54
    Trofeepunten:
    28
    Vandaag geprobeerd m'n FB Amex silver op te zeggen, maar (nog) niet gelukt.
    Na het aanhoren van m'n redenen (lage acceptatie, hoge bijdrage invergelijking met bank MC) hebben ze nu aanbieden van korting op bijdrage (-€50) en 3 maanden 1.8 miles sparen of 10,000 punten en 3 maanden 1.8 miles sparen gedaan.... Nu toch wel aan het twijfelen, welke optie lijkt jullie het beste om te nemen?

4. Wes

Wes Blue Tier

Leuk Bevonden:
    87
    Trofeepunten:
    128
    Op zeker 10K miles pakken.

5. FlyRicky

FlyRicky Silver Member

Leuk Bevonden:
    434
    Trofeepunten:
    63
    Tenzij jij een magische manier hebt gevonden om voor 50 euro 10.000 miles te kunnen verdienen, zijn de miles meer waard :).

Bartholomeus vindt dit leuk.
  6. MartinR

MartinR Silver Tier

Leuk Bevonden:
    135
    Trofeepunten:
    268
    De kaart die mijn collega heeft geregeld via mijn link is bevestigd door AMEX. Hoelang duurt het meestal voordat het op je account bijgeschreven wordt?

7. Bartholomeus

Bartholomeus Blue Tier

Leuk Bevonden:
    54
    Trofeepunten:
    28
    Hahah nee helaas die magische manier nog niet gevonden; nog wel even geprobeerd om €50 korting + 1.8 miles + 10.0000 te krijgen maar dat ging hem niet worden, dus idd toch maar niet opgezegd en snel de 10.000 miles gepakt.

8. jongesander

jongesander Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Mijn ervaring is gelijktijdig met het posten van je reguliere "uitgaven" miles. Na acceptatie de eerstvolgende keer.

MartinR vindt dit leuk.
  9. Vind de service van Amex eerlijk gezegd wel tegenvallen (misschien delen jullie de ervaringen ) .
    Heb twee weken geleden geprobeerd twee vliegtickets te kopen goed voor 1200 euro werd deze geweigerd. Met mijn MC van ING maar betaald . Kreeg ik vorige week een brief jaa we doen een onderzoek we willen je salaris en bankasfschrift van afgelopen 3maanden zien zo niet dan houden we de kaart geblokkeerd. Heb me kaart ook opgezegd want vind dit wel heel sneu. Weet niet wat jullie vinden/denken hierover. Enigzins snap ik het wel maar denk ook van dits wel heel overdreven aangezien ik wel direct betaal

10. Melchior

Melchior Blue Tier Premium Member

Leuk Bevonden:
    111
    Trofeepunten:
    43
    Hoe lang heb je de kaart al, is je betalingsgeschiedenis 100%, geef je normaal niet zoveel uit met de kaart? Zijn allemaal factoren die meespelen. Als je opeens meer gebruik gaat maken van de kaart kan het zijn dat ze om die gegevens vragen inderdaad. Vind dat niet zo heel vreemd eerlijk gezegd.

11. Mee eens echter ben ik twee maanden lid, heb mijn platinum MC bij ING met een hoog limiet en betaal t ook altid netjes dus qua BKR gegevens sta ik goed in. Heb de kaary al twee maanden en gaf de eerste maand 1100 uit ongeveer .
    Snap ook wel het een en ander maar vind het zelf beetje te. Vorig jaar toen ik mijn MC bij ING aanvroeg deed ik de eerste week een grote betaling en die werd niet geblokkeerd. Dus denk dat het maar per leverancier verschilt.

12. Melchior

Melchior Blue Tier Premium Member

Leuk Bevonden:
    111
    Trofeepunten:
    43
    Het verschilt zeker per leverancier. Nu wist de ING waarschijnlijk ook al veel meer van je omdat je daar wellicht ook bankiert? Dus dan weten ze je financiële situatie natuurlijk al.
    Ik snap je frustratie overigens wel hoor. Is ook vervelend en wellicht raar. Bij mij is ook weleens een betaling geweigerd; zat toen ook boven de door AMEX vastgestelde limiet voor mij bleek na een telefoontje. Ben nu een aantal jaren gebruiker en nooit meer problemen. Maar ik probeer dan ook zoveel mogelijk met AMEX te betalen.

13. jongesander

jongesander Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    ING MC Platinum heeft een "vaste" limiet. Bij AMEX is er sprake van een dynamische limiet. Hoe meer je uitgeeft (en terugbetaald), hoe hoger je limiet uiteindelijk wordt.

Het is inderdaad wel een redelijk beperkt bedrag trouwens waarvoor je nu een weigering kreeg. Kan het zijn dat de eerste maand nog niet afgerekend was (bijvoorbeeld omdat de incassodatum nog niet geweest was) en men daarom nog geen betalingshistorie heeft?

14. Aan de telefoon werd mij verteld dat ze de betaling te hoog vonden omdat je aan het begin standaard een bedrag van 750 (FB Gold) hebt en dit later opbouwt nou was ik daar al de eerste maand over heen en omdat ik dat weer wilde doen willen ze graag meer info van me zien. Dat ik al betaald had maakte niks uit volgens de telefoonmedewerker. Vind het een handige kaart eerlijk gezegd maar er zitten wel wat maren aan, en een ervan is dat niet word gecommuniceerd hoeveel je de eerste maanden mag uitgeven. Bij mijn MC weet de ING alleen wat er binnen en naar buiten gaat via mijn rekening, geen salarisstroken of dergelijke denk dat het ook wat makkelijker is voor iNG om dan een kaart te verstrekken. Persoonlijk zou ik Amex ook graag met een bank zien samenwerken maar goed dat is voor een ander topic denk ik :)

15. Ja het is ook vooral het vervelende deel, maar ook het vage doorgeven wat je startlimiet is (en opbouwt).

16. Denzi

Denzi Silver Tier

Leuk Bevonden:
    309
    Trofeepunten:
    288
    Ik heb dit probleem nooit gehad om eerlijk te zijn. Als ik weet dat ik grote betalingen moet gaan doen wil ik wel van te voren bellen om het aan te geven. Dat helpt altijd wel

17. Maarten_22

Maarten_22 Silver Tier

Leuk Bevonden:
    202
    Trofeepunten:
    268
    Kon zonder problemen de 1e maand €10.000 uitgeven met de FB gold kaart.

18. Ready2Board

Ready2Board Silver Member Premium Member

Leuk Bevonden:
    725
    Trofeepunten:
    348
    Wat versta je onder een grote uitgave?

19. Denzi

Denzi Silver Tier

Leuk Bevonden:
    309
    Trofeepunten:
    288
    Bijvoorbeeld als een gemiddelde maanduitgave 6000 is en je besluit om datzelfde bedrag in 1x ook uit te geven

20. FlyRicky

FlyRicky Silver Member

Leuk Bevonden:
    434
    Trofeepunten:
    63
    Bel je hier echt altijd vooraf over? Ik heb echt nog nooit gebeld dat ik 'veel' wil uit gaan geven, en heb ook nog nooit een transactie geweigerd terug gekregen.

Deel Deze Pagina