Flying Blue American Express

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 2 jul 2014.

1. Ralphmeister

Ralphmeister Newbie

Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Heb zondag de FB gold kaart online aangevraagd. Iemand enig idee op wat voor termijn ik deze kan verwachten?

2. Kilian

Kilian Silver Member

Leuk Bevonden:
    409
    Trofeepunten:
    308
    Meestal tussen de 7 en 14 werkdagen, maar je kan altijd even contact opnemen na een aantal werkdagen

3. tjappie

tjappie Blue Tier

Leuk Bevonden:
    104
    Trofeepunten:
    43
    hey guys,

mijn FB Amex Gold verloopt volgende maand en ik heb net Amex gebeld. Heb aangegeven dat ik vanwege de povere acceptatie de kaart wil cancellen. Ze hebben mij het volgende geboden:
    1) € 50 credit + 3 maanden dubbele punten
    2) 10.000 FB miles + 3 maanden dubbele punten

Ik had gehoopt dat ze 20.000 punten zouden bieden maar helaas. Eerlijk gezegd vind ik het beide pover. Ik heb ook daarom niks besloten omdat ik het misschien later nog eens wil proberen met een andere medewerker. Wellicht gaat dit niks helpen (aangezien ze notities maken).

Wat vinden jullie?

4. Wes

Wes Blue Tier

Leuk Bevonden:
    87
    Trofeepunten:
    128
    Zie paar posts hierboven, ik heb een aanbod van 20K miles en 3 maanden dubbele punten gehad. Apart dat ze jou dat niet aanbieden. Zou misschien afhankelijk zijn van spend op de kaart?

5. tjappie

tjappie Blue Tier

Leuk Bevonden:
    104
    Trofeepunten:
    43

Ik heb denk ik tussen 8k-10k uitgegeven met mijn FB Amex Gold de afgelopen 11 maanden. Ik twijfel of ik het aanbod moet aannemen vooral omdat je met een referral nu 15.000 punten krijgt. Hun aanbod ligt er nu eenmaal maar heb je tricks hoe ik ze wellicht toch zover krijg? Of moet ik gewoon de 10.000 aannemen en €170 betalen ?

6. Wes

Wes Blue Tier

Leuk Bevonden:
    87
    Trofeepunten:
    128
    Heb je aangegeven dat een 'kennis' 20k + 3 maanden kreeg? Zou het nog eens proberen.

7. tjappie

tjappie Blue Tier

Leuk Bevonden:
    104
    Trofeepunten:
    43

Ik heb nogmaals geprobeerd om meer dan 10k aan punten eruit te halen. Helaas ging dat niet. Heb toch maar de 10k + 3maanden dubbele punten geaccepteerd aangezien ik de 4QF nodig heb. Wellicht dat ik later de kaart opzeg en een half jaar wacht om een nieuwe FB Amex aan te vragen.

8. MartinR

MartinR Silver Tier

Leuk Bevonden:
    135
    Trofeepunten:
    268
    Inderdaad, mooi weer wat punten erbij

jongesander vindt dit leuk.
  9. FB020

FB020 Newbie

Leuk Bevonden:
    14
    Trofeepunten:
    18
    Alleen hebben ze de voorwaarden aangepast voor de referal en moet je nu 12 maanden wachten :(

10. Denzi

Denzi Silver Tier

Leuk Bevonden:
    309
    Trofeepunten:
    288
    Ik had helemaal geen punten, maar 75 euro korting. Vind ik persoonlijk een betere deal.

11. appie

appie Blue Tier

Leuk Bevonden:
    61
    Trofeepunten:
    28
    Hoever voor het einde van het 1e jaar bellen jullie met AMEX?

En wat is jullie plan van aanpak: "Ik twijfel of ik wel door wil met AMEX, wat kunnen jullie mij bieden....?"

12. Maarten_22

Maarten_22 Silver Tier

Leuk Bevonden:
    202
    Trofeepunten:
    268
    Belde de laatste maand, zei dat ik twijfelde om op te zeggen. Toen kwamen ze vanzelf met een voorstel.

13. marc

marc Newbie

Leuk Bevonden:
    19
    Trofeepunten:
    3
    Ik heb een vraag waarmee jullie mij waarschijnlijk wel mee kunnen helpen.

Omdat ik zelf nog geen 18 ben wil ik graag dat mijn pa de american express flying blue gold kaart aanvraagt.
    Als er dan eerst €100 euro mee wordt uitgegeven en daarna €750 verdien ik 5000 + 10000=15.000 fb miles.

Klopt en kan het dan dat ik de kaart daarna gewoon opzeg, geen €170 per jaar betaal en 15.000 fb miles opstrijk.

14. Kilian

Kilian Silver Member

Leuk Bevonden:
    409
    Trofeepunten:
    308
    De miles zullen overgeschreven worden op het Flying Blue account van je vader. Je kunt vervolgens wel vragen of hij jou toevoegt als (gratis) extra kaarthouder waardoor je de miles gratis kunt overschrijven naar jouw account (ik weet alleen niet of een extra kaarthouder onder de 18 is toegestaan ;)). Je kunt de kaart in het eerste jaar weer opzeggen.

marc vindt dit leuk.
  15. caliform

caliform Newbie

Leuk Bevonden:
    38
    Trofeepunten:
    18
    Net een Platinum FB kaart aangevraagd, en nu pas deze thread gezien. Oh well, jammer :(

jongesander vindt dit leuk.
  16. FlyRicky

FlyRicky Silver Member

Leuk Bevonden:
    434
    Trofeepunten:
    63
    Als je het echt pas net hebt aangevraagd kan je ze altijd bellen en vragen of ze de aanvraag kunnen annuleren, aangezien je de verkeerde link hebt gebruik. Is voor AMEX geen probleem denk ik en heeft geen invloed op je historie als je er zelf om vraagt :).

caliform vindt dit leuk.
  17. caliform

caliform Newbie

Leuk Bevonden:
    38
    Trofeepunten:
    18
    Ik zal het ze vragen, ik ben reeds goedgekeurd (kaart nog niet in de bus).

18. caliform

caliform Newbie

Leuk Bevonden:
    38
    Trofeepunten:
    18
    Een beetje een unieke vraag: ik vlieg veel in de VS (want daar woon ik, heh), hoe kan ik Delta vluchten boeken en ze via KLM betalen om level miles te garanderen met mijn aankoop?

19. Kilian

Kilian Silver Member

Leuk Bevonden:
    409
    Trofeepunten:
    308
    Kun je niet gewoon op KLM.nl je Delta vlucht boeken?

high_class vindt dit leuk.
  20. caliform

caliform Newbie

Leuk Bevonden:
    38
    Trofeepunten:
    18
    Nee, KLM laat helaas geen vluchten zien van bijv. SFO-BOS.

Deel Deze Pagina