Flying Blue American Express

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 2 jul 2014.

1. Melchior

Melchior Blue Tier Premium Member

Leuk Bevonden:
    111
    Trofeepunten:
    43
    Ik heb 1x gebeld toen ging het om een bedrag van rond de 10k euro. Verder nooit gebeld en nooit een transactie geweigerd.

2. Ipponmaster

Ipponmaster Blue Tier

Leuk Bevonden:
    149
    Trofeepunten:
    43
    Iemand hier nog goede opbel strategieën naar amex voor het "opzeggen" van de goldcard. thank :)

3. FlyRicky

FlyRicky Silver Member

Leuk Bevonden:
    434
    Trofeepunten:
    63
    Wat is je doel? In 1x wat extra miles eruit halen? Een periode dubbele of drie dubbele miles? Of wil je sowieso opzeggen maar wil je er nog een slaatje uit slaan?

Ipponmaster vindt dit leuk.
  4. Ipponmaster

Ipponmaster Blue Tier

Leuk Bevonden:
    149
    Trofeepunten:
    43
    Extra miles! Ik wil de kaart opzich wel behouden. Echter als ik er wat extra miles uit kan halen, dikke prima :)

5. FlyingDutchman

FlyingDutchman Blue Tier

Leuk Bevonden:
    47
    Trofeepunten:
    28
    Omdat je ING platinum kaart een hoge limiet (10.000?) heeft heb je een BRK-registratie. Dit is waarschijnlijk de reden dat je limiet bij AMEX op 700 is gezet.

Ik werd een paar weken geleden overigens gebeld dat ik mijn kaartlimiet had bereikt. Dit was de eerste keer in drie jaar tijd. Ik had ongeveer 25K besteed. Ik vind het een goede service dat men van te voren contact met mij opneemt om dit door te geven.

6. Maarten_22

Maarten_22 Silver Tier

Leuk Bevonden:
    202
    Trofeepunten:
    268
    Ik heb de amex FB gold kaart, zit aan het einde van mijn eerste jaar. Vandaag gebeld en kreeg als aanbieding 3 maanden dubbele punten en €75 korting op de jaarbijdrage of 20.000 fb punten.

Ipponmaster vindt dit leuk.
  7. Ipponmaster

Ipponmaster Blue Tier

Leuk Bevonden:
    149
    Trofeepunten:
    43
  8. tjappie

tjappie Blue Tier

Leuk Bevonden:
    104
    Trofeepunten:
    43
    Agelopen week naar Centerparks geweest met de familie. Alles ter plekke met de FB AMEX card kunnen betalen. De boeking ook al betaald via Paypal. Ter plekke in de restaurants, bar, zwembad, supermarkt echt overal met AMEX kunnen betalen.
    Dat was een flinke meevaller. Dat komt niet veel voor :)

Wes vindt dit leuk.
  9. Wes

Wes Blue Tier

Leuk Bevonden:
    87
    Trofeepunten:
    128
    Gebeld met Amex: 3 opties:

- Upgrade naar Platinum, jaarbijdrage blijft staan, 30K miles
    - Gold blijven: jaarbijdrage blijft staan, € 50,- krediet op de kaart en 3 maanden dubbele punten
    - Gold blijven: jaarbijdrage blijft staan + 20K miles en 3 maanden dubbele punten

Optie 3 gekozen natuurlijk

Ook gevraagd naar het krediet, dit lag boven de 20K.

10. Wilcoleone

Wilcoleone Blue Tier

Leuk Bevonden:
    185
    Trofeepunten:
    43
    Heeft iemand al ervaring met het upgraden van AMEX FB Gold naar Platinum waarbij je de 50.000 punten van de huidige actie krijgt/hebt gekregen? Indien ik die 50K punten krijg overweeg ik te upgraden nl.

11. Maarten_22

Maarten_22 Silver Tier

Leuk Bevonden:
    202
    Trofeepunten:
    268
    Staat ergens dat het ook geldt bij upgraden?

12. Wilcoleone

Wilcoleone Blue Tier

Leuk Bevonden:
    185
    Trofeepunten:
    43
    Ik zie het nergens staan helaas.

13. thomassmit

thomassmit Silver Tier

Leuk Bevonden:
    513
    Trofeepunten:
    348
    Zoals ik AMEX ken zal dit niet het geval zijn. Dit soort acties zijn om nieuwe leden te werven, maar als je het zeker wilt weten kan je altijd de ledenservice bellen. Zou zomaar kunnen dat ze uitzonderingen maken als je een hoge spend hebt.

Als je ze gesproken hebt zijn we allemaal in dit topic wel benieuwd naar de uitkomst denk ik :)

14. Flying doc

Flying doc Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.777
    Trofeepunten:
    523
    Net gebeld voor een downgrade. Helaas geen enkel aanbod. Misschien ben ik te goed geworden in het goedkoop reizen...

Carel1, Jan van Putten en Wes vinden dit leuk.
  15. Wilcoleone

Wilcoleone Blue Tier

Leuk Bevonden:
    185
    Trofeepunten:
    43
    Zojuist gebeld met AMEX, zij weten helemaal niets van een actie van 50.000 miles bij AMEX FB Platinum. Ik heb gezegd dat ik het ergens had gezien en een foto had gemaakt met mijn telefoon en dat ik het zou uitzoeken en erop terug zou komen en ze dus niets verteld over dat ik het op Insideflyer had gezien. Ik heb het zelf niet gevonden op de site van AMEX. Nu heb ik Kilian gevraagd waar hij het vandaan heeft. Daarna kan ik altijd terug bellen.

16. Kilian

Kilian Silver Member

Leuk Bevonden:
    409
    Trofeepunten:
    308
    Hi Wilco,

De actie kun je hier vinden op de website van American Express. Amex heeft aan mij bevestigd dat deze actie gewoon loopt en dat de normale American Express Platinum ook mee doet voor deze actie. De andere reguliere kaarten van Amex doen niet mee, maar de Silver/Gold Flying Blue kaarten wel. Deze actie is wel alleen geldig voor nieuwe kaartleden en niet voor een upgrade.

Wilcoleone vindt dit leuk.
  17. RobertFB

RobertFB Silver Member

Leuk Bevonden:
    447
    Trofeepunten:
    63
    Misschien is de verwarring ontstaan omdat je 20.000 miles ontvangt bij aanvraag, en de extra 30.000 miles pas ontvangt als je de eerste drie maanden 1.000 euro hebt uitgegeven.
    Wie deze (of een andere Amex) kaart wilt aanvragen, kan altijd een PM naar mij sturen

18. Laurens

Laurens Newbie

Leuk Bevonden:
    41
    Trofeepunten:
    18
    Ik heb bij mijn twee upgrades (green-gold, gold-plat) altijd automatisch extra reward miles gekregen. Naar Platinum was het vorig jaar 25.000 MR.

19. ErikBenjamin

ErikBenjamin Silver Member

Leuk Bevonden:
    584
    Trofeepunten:
    348
    Zou het telefonisch upgraden van een zilverkaart naar gold wat punten opleveren?

20. Wes

Wes Blue Tier

Leuk Bevonden:
    87
    Trofeepunten:
    128
    Ik zou zeggen, ga minimaal voor 20k punten!

Deel Deze Pagina