Flying Blue American Express

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 2 jul 2014.

1. jpfr

jpfr Blue Tier

Leuk Bevonden:
    114
    Trofeepunten:
    43
    Afgelopen jaar in mijn eerste jaar als AMEX FB gold kaarthouder 30K euro met de kaart uitgegeven. Onlangs is de kaart met een jaar stilzwijgend verlengd. Na de verhalen hier gelezen te hebben over 20K gratis FB miles baal ik er een beetje van dat ik dit ook niet heb gedaan...

2. thomassmit

thomassmit Silver Tier

Leuk Bevonden:
    513
    Trofeepunten:
    348
    Dat is precies hoe het werkt. Je betaald altijd 12 maanden vooruit, dus mocht je nu opzeggen dan krijg je 11 maanden gerestitueerd.

De truck is nu om ze op te bellen en aan te geven dat je bijvoorbeeld de acceptatie erg minimaal vind of je erg teleurgesteld bent in de service (weet niet of je claims had lopen oid.). Dan komen ze vaak met een aanbod op basis van je betaalgedrag van afgelopen jaar.

3. ITZ

ITZ Newbie

Leuk Bevonden:
    20
    Trofeepunten:
    8
    Dat is interessant om te lezen. Mag ik vragen wat er zou gebeuren met de bonus die je krijgt en de QF's als je na een maand weer opzegt? Anders gezegd: stel dat ik nu een AMEX gold card heb en besluit om deze te upgraden naar plat. Ik ontvang dan 4 extra QF en waarschijnlijk een bonus. Na een periode van 2 maanden zou ik terug kunnen gaan naar gold met behoud van deze bonus?

Dit is misschien al een keer besproken hier maar ik kon het niet terug vinden.

4. jpfr

jpfr Blue Tier

Leuk Bevonden:
    114
    Trofeepunten:
    43
    Ik zie bij veel mensen op dit forum drie verschillende referal links voor AMEX FB silver, gold en platinum onder hun naam staan.

Ik vroeg me af hoe jullie hier aan zijn gekomen? Ik wil dergelijke links ook graag op mijn blog plaatsen. Kun je ze zelf fixen of dient de AMEX klantenservice je hier mee te helpen? En als iemand er lig via wordt, dien je dan zelf nog wat te doen of verloopt het allemaal automatisch?

5. high_class

high_class Silver Member Captains

Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    je bijv kan de referral naar je zelf mailen en dan gewoon de link in je handtekening plakken

6. ErikBenjamin

ErikBenjamin Silver Member

Leuk Bevonden:
    584
    Trofeepunten:
    348
    Verwacht hier geen wereldwonderen hoor :)

7. jpfr

jpfr Blue Tier

Leuk Bevonden:
    114
    Trofeepunten:
    43
    Voor mij ook de 20.000 miles en 3 maanden dubbele punten. Beetje karig.

8. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Hoezo karig, het is de gebruikelijke aanbieding.

9. jpfr

jpfr Blue Tier

Leuk Bevonden:
    114
    Trofeepunten:
    43
    Inderdaad, je zegt het zelf al; voor de gebruikelijke gebruiker (die gemiddeld misschien hoogstens 10K met de kaart spendeert). Als je meer spendeert mag je toch ook wel een beter aanbod verwachten.

10. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Ik zeg niet de gebruikelijke gebruiker, maar de gebruikelijke aanbieding. De actieve leden op dit forum zijn veelal vliegenthousiasten en zakelijke vliegers. Deze leden geven veel geld uit aan vliegen en overnachtingen en zullen een hoog uitgavenpatroon hebben op hun creditcard. Bij velen kun je in de handtekening de status bij de diverse programma's zien en die status komt niet gratis.

Arjan69 en jvz vinden dit leuk.
  11. high_class

Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    Ach als je bedenkt dat wij geen enkele offer kregen op een kaart waar (zakelijk) flink meer dan 100k mee was besteed, dan zit je nog goed... :D

12. MarcoK

MarcoK Blue Tier

Leuk Bevonden:
    334
    Trofeepunten:
    63
    Dan doen jullie toch iets verkeerd ;)

Ik heb toevallig gisteren contact opgenomen met AMEX vanwege de povere acceptatie in landen die ik de afgelopen maanden heb bezocht en vanwege dit topic.

Zelf heb ik inmiddels iets meer dan 3 maanden een Platinum kaart (geüpgraded in de actie periode: € 456,- fee en 20k Miles), na 9 maanden In het bezit te zijn geweest van de AMEX FB Gold kaart.

Het afgelopen half jaar is mijn gemiddelde maandelijkse spend 10K+. Voor mij was het upgraden naar Platinum dus een bewuste en logische keuze.

Na een paar kritische opmerkingen, met name over de fee - waarbij ik van mening was dat ze genoeg aan mij verdienen vanwege m'n spend - kreeg ik € 50,- extra korting per jaar aangeboden op de fee. Deze afgewezen waarna ze met 20K Miles over de brug kwamen.

Uiteraard heb ik dit wel geaccepteerd. De Miles zullen aan het einde van deze maand naar mijn FB account overgeboekt worden.

Laatst bewerkt: 4 okt 2016
  13. high_class

Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    Ik ging voor fee waiver. Misschien te hoog ingezet maar in het buitenland is dit aan de orde van de dag :D

MarcoK vindt dit leuk.
  14. high_class

Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    Toch net een kleine overwinning: na veel proberen eindelijk een plek waar ik contactloos heb kunnen betalen met de FB Amex. De Ako op schiphol :'-D

15. kevinvdwal

kevinvdwal Silver Tier

Leuk Bevonden:
    230
    Trofeepunten:
    268
    Laatst bij mij ook gelukt voor een broodje bij de Mac in NL en een restaurant op CDG.

16. appie

appie Blue Tier

Leuk Bevonden:
    61
    Trofeepunten:
    28
    Als ik mijn FB AMEX Gold upgrade naar platinum (nu Gold bijna 1 jaar in bezit), kan ik dan 2 maanden na upgrade naar platinum de kaart cancellen? Of zit ik na een upgrade met bonus-miles en QF er ook echt 1 jaar aan vast?

17. WHM

WHM Blue Tier

Leuk Bevonden:
    342
    Trofeepunten:
    63
    Je kunt na je upgrade van AMEX FB gold naar AMEX FB Platinum je lidmaatschap opzeggen.
    Maar waarom wil je opzeggen na je upgrade??
    btw de resterende maanden van je betaalde lidmaatschap wordt gerestitueerd.

Wat wil je met deze actie bereiken?

18. Robert.J

Robert.J Blue Tier

Leuk Bevonden:
    148
    Trofeepunten:
    43
    waarschijnlijk gaat het hem om de extra segmenten.

19. WHM

WHM Blue Tier

Leuk Bevonden:
    342
    Trofeepunten:
    63
    ik meld hem graag aan voor de AMEX FB Platinum....
    hij 25k aan punten en ik ook :D

20. TravelTheWorld195

TravelTheWorld195 Silver Member

Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Dat geintje gaat niet op in dit geval. De referral is alleen geldig voor nieuwe kaarthouders.

Flying doc en jongesander vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina