Flying Blue American Express

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 2 jul 2014.

1. Escape

Escape Blue Tier

Leuk Bevonden:
    37
    Trofeepunten:
    28
    Ik zag vandaag iets over een actie (zie onderstaand) maar kan het niet vinden als ik op Amex NL inlog, neem aan dat dit in de VS geldt. Heeft Amex in Nederland soms dit soort acties, ik heb het niet eerder hier gezien.

Score 20% Bonus Miles When You Transfer Amex Membership Rewards to Flying Blue
    Right now, you'll get 20% bonus miles when you transfer Membership Rewards to your Flying Blue account. Typically, you'll 1,000 Flying Blue miles for every 1,000 Membership Rewards points, but for a limited-time, you'll receive 1,200 miles per 1,000 points transferred. This offer will be around until November 10, 2024.
    https://awardwallet.com/blog/flying-blue-transfer-bonus-amex-membership-rewards/

2. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.468
    Trofeepunten:
    583
    Nederland kent dit soort acties niet, dit is inderdaad bij de US Amex. De inwisselrate daar is ook 1:1 en niet 5:4 zoals in NL. upload_2024-10-16_21-49-33.png

3. FlyingBlob

FlyingBlob Blue Tier

Leuk Bevonden:
    624
    Trofeepunten:
    123
    Het blijft zeer irritant dat je in nederland 20% transferkosten betaalt. Terwijl het in andere landen juist zoveel beter is, zoals hierboven al is aangegeven.

Enige reden dat ze dit doen die ik mij kan bedenken is dat anders niemand meer een flying blue american express card zou nemen.

lloydje33 vindt dit leuk.
  4. TGV2

TGV2 Newbie

Leuk Bevonden:
    31
    Trofeepunten:
    18
    Rondje Amerika gedaan en blij dat de acceptie van Amex daar gewoon goed is. Alleen bij tankstations (van de lokale tankboeren) toch nog meegemaakt dat er om zowel een pincode als de befaamde zippcode gevraagd werd.

5. ribruijn

ribruijn Blue Tier

Leuk Bevonden:
    52
    Trofeepunten:
    28
    Ach, 1 van de 4 bekende trucs werkt altijd en dan kan je ook daar je Amex kaart gebruiken.

6. Bijzonderetickets

Bijzonderetickets Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.435
    Trofeepunten:
    483
    Ook voor de FB Amex verhoogde aanmeldbonussen: 30/K voor FB Amex Gold en 50/K voor FB Amex Plat.

Maarten_22 vindt dit leuk.
  7. Maarten_22

Maarten_22 Silver Tier

Leuk Bevonden:
    201
    Trofeepunten:
    268
    Helaas niet zo hoog als de reguliere amex kaarten.

8. FlyingBlob

FlyingBlob Blue Tier

Leuk Bevonden:
    624
    Trofeepunten:
    123
    Heb mijn FB Gold net binnen! Nieuwe iPhone besteld dus gelijk al over de helft van de 2500 euro bestedingsdrempel om de 30.000 miles te verdienen. Komende tijd maar even meer boodschappen doen bij Jumbo ipv AH om daar met mn AmEx te kunnen betalen.

Menno en Ruut vinden dit leuk.
  9. Zr40

Zr40 Newbie Premium Member

Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    8
    Deze aanmeldbonussen zijn zeker niet van toepassing als je als bestaande niet-FB kaarthouder een nieuwe FB kaart aanvraagt?

10. Bijzonderetickets

Leuk Bevonden:
    3.435
    Trofeepunten:
    483
    Meestal krijg je dan gewoon de bonus.

11. Gill35

Gill35 Newbie

Leuk Bevonden:
    18
    Trofeepunten:
    3
    Er zijn weer nieuwe hoge aanmeld bonussen van American Express. Platinum 100.000 en Gold 40.000.

llowboy vindt dit leuk.
  12. llowboy

llowboy Newbie

Leuk Bevonden:
    10
    Trofeepunten:
    3
    Misschien weet iemand dit uit ervaring. Betreft de Loungebox to go die Amex aanbiedt op Schiphol. Bij de voorwaarden wordt vermeld dat je hier geen gebruik van mag maken als “..je er ook voor hebt gekozen om een van de lounges te bezoeken..”

Wordt hiermee het gebruik van de Priority Pass bedoeld? Of ook het gebruik van de Privium pas? Of allebei?

13. Bijzonderetickets

Leuk Bevonden:
    3.435
    Trofeepunten:
    483
    In praktijk alleen Priority Pass. Je Privium bezoeken worden niet bijgehouden door Amex.

llowboy vindt dit leuk.
  14. FlyingBlob

FlyingBlob Blue Tier

Leuk Bevonden:
    624
    Trofeepunten:
    123
    zeker wel! ik heb al twee jaar een gewone amex gold en heb expliciet gevraagd aan ze of ik kans zou maken op de bonus als ik nu een AmEx Flying Blue gold zou aanschaffen en ze gaven aan dat het echt een apart product is. Ik moest me (helaas) ook gewoon aanmelden via de standaard procedure alsof k ook nog geen klant bij hen was. En op de kaart die ik heb ontvangen staat ook “member since 24” terwijl op mijn gewone Gold kaart staat “member since 22”.

weet iemand trouwens wanneer je de XP ontvangt?

15. ribruijn

ribruijn Blue Tier

Leuk Bevonden:
    52
    Trofeepunten:
    28
    Ter info voor iedereen: net gebeld voor het jaarlijkse retention offer voor mijn FB Platinum kaart. Heb de standaard 20.000 Miles en 3 maanden dubbele punten weer gehad - en geaccepteerd. 7 jaar lid, 35K jaarlijkse spend.

16. llowboy

llowboy Newbie

Leuk Bevonden:
    10
    Trofeepunten:
    3
    Dat idee had ik inderdaad ook. Goed, blijft dat het niet netjes is om te doen natuurlijk.

17. FlyingBlob

FlyingBlob Blue Tier

Leuk Bevonden:
    624
    Trofeepunten:
    123
    Mijzelf even antwoord geven: de 30XP zijn bijgeschreven! Ik sta nu op 244 XP en dat houdt in dat ik na mijn komende business class reis naar Athene (via Parijs) uitkom op tenminste 304 XP en dus voor het tweede jaar op rij Platinum ben! Woohoo! :)

arjen05, lloydje33, Ruut en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  18. Menno

Menno Silver Member

Leuk Bevonden:
    474
    Trofeepunten:
    63
    Wohoo, mooi dat het volgende jaar platinum veilig gesteld is! Hoeveel tijd heeft er uiteindelijk tussen gezeten dat je de kaart in de brievenbus kreeg en dat de XP op je account bijgeschreven werden?

19. FlyingBlob

FlyingBlob Blue Tier

Leuk Bevonden:
    624
    Trofeepunten:
    123
    Oh echt heel snel. Ik heb mijn nieuwe kaart 29 oktober voor het eerst gebruikt en het viel mij zaterdag (2 november) op dat die 30 XP waren bijgeschreven. Dus binnen een week na ingebruikname.
    Enige wat mij nog verbaast is dat ik nu bijna 200 euro ermee heb uitgegeven maar pas 49 punten heb gespaard? Het is toch 1 mile per euro, net als met de reguliere amex gold?

20. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.063
    Trofeepunten:
    223
    Misschien staan die overige punten nog "in behandeling"?

Deel Deze Pagina