Flying Blue American Express

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 2 jul 2014.

1. Zr40

Zr40 Newbie Premium Member

Leuk Bevonden:
    21
    Trofeepunten:
    8
    En de kaart lag al in de brievenbus. Ook dat ging snel :)

Bij mij niet, de FB kaart heeft hetzelfde jaartal gekregen als de gewone.

2. Menno

Menno Silver Member

Leuk Bevonden:
    489
    Trofeepunten:
    63
    Heb je ze in hetzelfde jaar aangevraagd? :D:p. Of heb je bij het aanmeldformulier aangegeven al klant te zijn?

Ik heb dezelfde ervaring als @FlyingBlob , mijn reguliere heeft '24, de FB '21.

3. Zr40

Leuk Bevonden:
    21
    Trofeepunten:
    8
    Ha, nee hoor, member since 20 :p Inderdaad bij het aanmeldformulier aangegeven al klant te zijn.

4. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    496
    Trofeepunten:
    63
    Mijn Amex Corporate heeft 2019, mijn Amex Platinum 2021. De FB Platinum die ik dit jaar heb aangevraagd heeft ook 2021. En als ik bel voor een retentiebod dan word ik altijd beloond voor mijn loyaliteit sinds 2019 :D

5. Menno

Menno Silver Member

Leuk Bevonden:
    489
    Trofeepunten:
    63
    Kregen jullie @Zr40 en @Dan1 wel de welkomstbonus als jullie aangaven al klant te zijn?

6. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    496
    Trofeepunten:
    63
    Wel de welkomstbonus, niet de korting op de membership fee omdat ik al klant was. Dat mocht niet (nog wel gevraagd).

Menno vindt dit leuk.
  7. Zr40

Leuk Bevonden:
    21
    Trofeepunten:
    8
    Dat weet ik nog niet, ik heb de kaart letterlijk pas een paar minuten geleden uit de brievenbus gehaald. Eerst maar eens €4k besteden voor februari :p Je hoort het nog.

8. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    496
    Trofeepunten:
    63
    Aanvulling: voor mijn Amex Platinum wel de korting op de membership fee gehad, omdat mijn Amex corporate niet onder een huidige kaart viel. Dat lukte helaas niet met mijn Amex FB (ik heb voor de Platinum ook nog een Gold gehad, ook met datum 2021).

9. FlyingBlob

FlyingBlob Blue Tier

Leuk Bevonden:
    641
    Trofeepunten:
    123
    Ik heb Amex gechat en ze gaven aan dat het toekennen van miles iets trager is dan toekennen van Amex punten. Bij Amex punten krijg je ze zodra de betaling definitief is (dus na 3 dagen) en bij Amex Flying Blue kan het nog een dag langer duren. De 175 punten voor de gespendeerde 175 euro staan nu inderdaad netjes op mijn account. Lekker onduidelijk en onlogisch bij Amex.

Dat is wel opvallend, vooral omdat Amex de FB kaart echt ziet als een apart product en ik mij ook moest aanmelden alsof ik nog geen klant was bij Amex (dus alle capriolen zoals ID kaart en bank statement enz.)

Dus voor AmEx FB ben ik een nieuwe klant maar voor gewone AmEx ben ik dus al > 2 jaar member. Uiteindelijk wil ik mijn reguliere amex gaan annuleren en alleen mijn Amex FB Gold behouden. Ik vind (voor mij persoonlijk!) de voordelen van de reguliere amex gold niet langer opwegen tegen de kosten. Ik heb destijds alleen voor deze kaart gekozen omdat ik nog niet zeker wist of ik voor Flying Blue status wilde gaan of misschien voor Miles & More of ze gebruiken voor Hilton of Marriot. Maar na 2 jaar reizen ben ik tot de conclusie gekomen dat ik voor Flying Blue status wil blijven gaan en ik meer heb aan mijn Booking Level 3 status. Daarom heb ik meer aan 30 gratis XP per jaar dan aan een loungebox of een dinerbon.

michiel1 vindt dit leuk.
  10. Zr40

Leuk Bevonden:
    21
    Trofeepunten:
    8
    Ik 'moest' niets, maar ik heb ook niet gebeld of gechat hiervoor. Bij de aanvraag kon ik invullen of dat ik al klant was, en indien ja wat mijn bestaande kaartnummer was en of ik die kaart wilde behouden. Dat heb ik ingevuld. De standaard vragen omtrent inkomen en de ID kaart controle kreeg ik ook, maar bank statement werd niet om gevraagd. In de app en op de website kan ik beide kaarten ook onder hetzelfde account beheren.

11. FlyingBlob

FlyingBlob Blue Tier

Leuk Bevonden:
    641
    Trofeepunten:
    123
    vreemd, ik heb met hen gechat en zij gaven aan dat ik mij moest aanmelden als nieuwe klant. Ondanks dat ik twee kaarten in 1 account kan beheren heb ik dus twee start data gekregen. Zo zie je maar dat je per keer dat je belt/chat een ander antwoord kan krijgen.

12. Felipe

Felipe Newbie

Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    3
    Heeft er al iemand ervaring met het handhaven vanuit Amex van de maximale referral beloning per kalenderjaar? Tot vorige maand was deze nog 500.000 Miles, nu is deze opgehoogd tot 800.000 per kalenderjaar.

Ik heb namelijk een referral bonus van afgelopen augustus nog niet ontvangen. Ik denk dat het komt omdat ik toen al 500.000 Miles van referrals had ontvangen, maar ben er niet zeker van dat dit de reden is. Nu 12 weken later kan ik de Miles alsnog claimen, waarbij nu de maximale bonus opgehoogd is naar 800.000.
    Heeft iemand al iets vergelijkbaars meegemaakt?

13. Zr40

Leuk Bevonden:
    21
    Trofeepunten:
    8
    De XP zijn nu verschenen. Dat duurde precies een week na de mail dat de kaart is verzonden.

Menno en lloydje33 vinden dit leuk.
  14. Zr40

Leuk Bevonden:
    21
    Trofeepunten:
    8
    Hoe werkt dat "Fly Now Pay Later" precies wanneer je ook een reguliere kaart hebt? Zoals anderen eerder al hadden gedeeld in dit topic krijg ik ook de beruchte "De optie gespreid betalen is voor deze kaart (momenteel) niet beschikbaar" melding. Als ik mijn reguliere Amex tijdelijk verwijder uit mijn account dan kom ik wel verder, maar krijg ik alsnog een foutmelding wanneer ik een KLM transactie selecteer.

Dit is vooral uit nieuwsgierigheid, ik heb het niet nodig. Ik houd liever beide kaarten binnen hetzelfde account.

15. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.068
    Trofeepunten:
    223
    Misschien na het verwijderen van de reguliere kaart uitloggen, even wachten en opnieuw inloggen?
    Dat werkte bij mij prima...

16. Zr40

Leuk Bevonden:
    21
    Trofeepunten:
    8
    Zojuist weer geprobeerd, dit keer werkte het wel direct na het verwijderen. Uitloggen of wachten was niet nodig.

Het zou wel handig zijn als het ook via de app geregeld kan worden... :D

17. Felipe

Felipe Newbie

Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    3
    Update: Volgens de Amex medewerker was de maximale bonus nog steeds 500.000 per jaar, echter toch een claim ingediend. Twee dagen later de punten van een oude en een nieuwe referral bijgeboekt gekregen, waarmee ik dit kalenderjaar op 640.000 punten aan referrals zit. Het lijkt er dus op dat de ophoging naar 800.000 echt is doorgevoerd.

18. SvenL

SvenL Newbie

Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    FB AMEX platinum bezitter, maar helaas geen retention offer beschikbaar. Paar keer geprobeerd, maar zonder succes. Downgrade naar gold levert wel extra miles op. Dus we gaan denk ik maar voor een downgrade.
    Is qua kosten ook beter te verantwoorden, want mijn Visa heb ik aan moeten houden. Had laatst via AMEX travel een hotel geboekt en in dat hotel kon ik uiteindelijk alleen met Visa betalen.

19. ribruijn

ribruijn Blue Tier

Leuk Bevonden:
    52
    Trofeepunten:
    28
    Raar. Hoe lang had je de kaart al en wat was je spend? Ik kreeg direct zonder te vragen de gebruikelijke 20.000 Miles en 3 maanden dubbele punten.

20. SvenL

SvenL Newbie

Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Net meer dan 1 jaar met 18k uitgegeven.

Deel Deze Pagina