Flying Blue American Express

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 2 jul 2014.

  1. Escape

    Escape Blue Tier

    Berichten:
    116
    Leuk Bevonden:
    37
    Trofeepunten:
    28
    Ik weet niet zeker als je de 80k miles kado krijgt gezien je al een reguliere Amex kaart hebt, goed als iemand dit kan bevestigen zodat je het weet voor je de beslissing neemt. Komt ook met een spent van 4k binnen. 3 maanden ofzo.
     
  2. Gin_klm

    Gin_klm Newbie

    Berichten:
    40
    Leuk Bevonden:
    18
    Trofeepunten:
    8
    Iemand toevallig al de miles gekregen van de upgrade actie van februari?

    Actie was toen 55k miles voor de upgrade naar platinum. Miles zouden eind juli toegekend worden, maar hier nog niks binnen.
     
  3. Mikkel93

    Mikkel93 Newbie

    Berichten:
    71
    Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    8
    Hi, ik heb beide kaarten dus kan je vragen wel beantwoorden.

    1. De welkomstbonus voor jou is inderdaad 30k miles voor Gold en 80k miles foor platinum. Officieel ontvang je geen miles omdat je al een amex hebt, maar ik heb in hetzelfde scenario gezeten en ontving tóch (tegen mijn verwachting in) miles als welkomstbonus. Wel meer forumleden hebben dat gehad. Denk toch dat dat niet altijd goed wordt bijgehouden.
    2. De platinum is naar mijn eigen inzien de hoogste welkomstbonus ooit. De gold is prima, niet heel uitzonderlijk, maar de maandelijkse kosten zijn dan ook lager. Overigengs moet je wel respectievelijk 2.5k of 4k spenden voor de gold en platinum in de eerste 3 maanden volgens mij.
    3. Naar mijn weten krijg je geen miles bij downgrade. Als je nu voor gold gaat ontvang je 30k miles, de laatste upgrade bonus van gold naar platinum was 55k. Dat komt ongeveer neer op dezelfde 80k als dat je nu bij platinum krijgt. Wel is het zo dat, stel je krijgt geen welkomstbonus omdat je al een reguliere plat hebt, je wel daarna een upgradebonus kan krijgen als je van gold naar platinum gaat (dat heb ik laatst zelf nog gedaan voor 40k miles). Dus in die zin spreid je het risico een beetje uit; stel je krijgt die 30k niet dan kan je daarna nog wel op gaan voor de upgrade bonus die je wel krijgt als je daarna naar FB platinum gaat.
    4. Hangt er vanaf. Als je nu met gold begint maar in je volgende cycle die 60 xp van platinum goed kan gebruiken, is dat een logischere volgorde denk ik. Als je nu die 60k xp kan gebruiken kan je beter direct voor platinum gaan. Het klopt dat gold aanvragen en daarna naar platinum gaan niet meer kan dit jaar.
     
  4. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.434
    Leuk Bevonden:
    3.389
    Trofeepunten:
    483
    Helemaal eens met de antwoorden van @Mikkel93. Ten aanzien van punt drie lijkt het er wel op dat de upgrade bonus de aanmeldbonus lijkt te volgen. In die zin een redelijke verwachting dat je met de upgrade actie straks 60/80 kunt pakken.
     
    FlyingFonz vindt dit leuk.
  5. Stijnplatinum

    Stijnplatinum Newbie

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    6
    Trofeepunten:
    3
    nee, ik helaas ook nog niet
     
  6. Gin_klm

    Gin_klm Newbie

    Berichten:
    40
    Leuk Bevonden:
    18
    Trofeepunten:
    8
    Heb ondertussen gebeld en ze hebben een paar weken vertraging opgelopen met het uitdelen van de punten
     
  7. DuckDuck

    DuckDuck Blue Tier

    Berichten:
    312
    Leuk Bevonden:
    285
    Trofeepunten:
    63
    Volgens mij krijg je bij het eerste jaar van de downgrade geen XPs.
     
  8. theflyingrobman

    theflyingrobman Blue Tier

    Berichten:
    289
    Leuk Bevonden:
    541
    Trofeepunten:
    123
    Ik kom net bij toeval achter een undocumented feature :eek: Amex betalingen aan Transavia komen ook in aanmerking voor gespreide betalingen én krijgen ook de extra miles toegekend zoals bij AF/KL betalingen.
     
    Hailstorm, lloydje33, FlyingFonz en 5 anderen vinden dit leuk.
  9. kprr

    kprr Newbie

    Berichten:
    22
    Leuk Bevonden:
    34
    Trofeepunten:
    13
    Ik heb ook gebeld en ze melden dat het in de derde of vierde week van augustus dit keer ècht wordt bijgeschreven. Ik zei dat ik ze begin september wel weer terug zou bellen. Het is dat ik de 60XP wel kon gebruiken en de bonus wel een leuk aantal punten is, maar anders had ik allang afscheid van ze genomen.
     
  10. Dennisfr1993

    Dennisfr1993 Newbie

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    8
    Trofeepunten:
    3
    Hopelijk is dit standaard zo maakt het boeken bij Transavia iets aantrekkelijker. Zeker nu je ook punten en XP spaart met een light ticket
     
  11. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.434
    Leuk Bevonden:
    3.389
    Trofeepunten:
    483
    Upgrade bonus is terug. Platinum Classic kaart 100/K punten. FB Amex 70/K miles. In beide gevallen 5/K min. spend.
     
    ppt, FlyingFonz en Menno vinden dit leuk.
  12. SanHor

    SanHor Blue Tier

    Berichten:
    113
    Leuk Bevonden:
    152
    Trofeepunten:
    43
    Vandaag gebeld voor een verlengingsaanbod FB Gold.

    In beide gevallen te woord gestaan door een Engels sprekende dame.

    Eerste aanbod dubbele miles voor 3 maanden.
    Opgehangen, opnieuw gebeld.
    5000miles en dubbele miles drie maanden.

    Aangegeven dat ik dit te karig vind. Kreeg als advies om half september terug te bellen. Twee weken voordat mn lidmaatschapsbijdrage afgeschreven gaat worden.

    Iemand recent ervaringen?
     
  13. THino

    THino Newbie

    Berichten:
    17
    Leuk Bevonden:
    6
    Trofeepunten:
    3
    Ik kreeg m ook in de mail, prima deal wmb.

    Vroeg me af hoe het zit met Xps:
    In januari heb ik 60xp gehad voor platinum
    Anniversary. In February gedowngrade maar Gold.
    Als ik nu upgrade, wanneer krijg ik dan de 60xp?
    - snel na upgraden?
    - in January weer?
    - in augustus 2025?
     
  14. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.649
    Leuk Bevonden:
    3.314
    Trofeepunten:
    508
    Het hangt er ook vanaf wat je uitgeeft met de kaart, er lijkt een patroon in te zitten namelijk. Vanaf ongeveer €30/K per jaar, dat 50/K punten een optie is.
     
    SanHor vindt dit leuk.
  15. Gin_klm

    Gin_klm Newbie

    Berichten:
    40
    Leuk Bevonden:
    18
    Trofeepunten:
    8
    Vandaag de 55k miles ontvangen van de upgrade actie van februari.

    Tevens was het jaar lidmaatschap om dus gebeld voor een retention offer. Geen aanbod, spend boven de €30k. Kaart geannuleerd
     
    Ambtenaruh, SanHor, Rutger en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  16. Brangeri

    Brangeri Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    388
    Leuk Bevonden:
    254
    Trofeepunten:
    63
    Net ook weer van FB Platinum naar FB Silver gegaan, geen retentie aanbod ontvangen ondanks dat ik er bijna een ton per jaar doorheen jaag. Ondanks dat je kiest voor Nederlands wordt je doorgeschakeld naar de Engelse lijn, vrij irritant. Niet omdat ik het Engels niet machtig ben maar voornamelijk omdat ik het vaak een roulette is hoe goed de verbinding is naar waar ook ter wereld ze nu weer een blik klantenservice open hebben getrokken.
     
  17. FlyingBlob

    FlyingBlob Blue Tier

    Berichten:
    345
    Leuk Bevonden:
    576
    Trofeepunten:
    123
    Ik zit er aan te denken om mijn American Express Gold Card in te ruilen voor een AmEx Flying Blue Gold card. Misschien een domme vraag, maar kan ik mijn huidige puntenaantal overzetten van AmEx naar AmEx FB of is dat niet mogelijk? Ik erger me namelijk aan de 20% die AmEx van mijn punten afhaalt als ik ze nu overboek naar Flying Blue.
     
  18. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.206
    Leuk Bevonden:
    1.056
    Trofeepunten:
    223
    Voor zover ik weet kan dat niet.

    Zelf overweeg ik om t.z.t. m'n reguliere Platinum om te zetten naar FB platinum.
    Om te voorkomen dat ik m'n punten kwijtraak neem ik er dan maar een Blue card bij.
     
  19. Brangeri

    Brangeri Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    388
    Leuk Bevonden:
    254
    Trofeepunten:
    63
    Nee. Hou er wel rekening mee dat je ook een paar dingen verliest zoals PP, prime korting en dining credit.
     
  20. FlyingBlob

    FlyingBlob Blue Tier

    Berichten:
    345
    Leuk Bevonden:
    576
    Trofeepunten:
    123
    Oke bedankt voor jullie antwoorden. Jammer dat het niet mogelijk is.
    Amazon Prime korting gebruik ik niet meer sinds de prijsverhoging van 2,99 naar 4,99 en AmEx niet meeging met de vergoeding daarvoor. Priority Pass heb ik nog maar 2x gebruikt sinds 2022. 1x in New York toen ik nog geen Flying Blue gold of platinum was, en 1x in Kaapstad omdat AFKL daar vreemd genoeg geen loungetoegang meer biedt. Dining Credit is inderdaad jammer, maar je bespaart 42 euro per jaar met AmEx FB Gold (dus bijna een halve dining credit) en je krijgt er 30 XP per jaar voor terug, wat in verhouding meer waard is. Dus op zich best een goede deal.
     

Deel Deze Pagina