Flying Blue American Express

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 2 jul 2014.

1. Menno

Menno Silver Member

Leuk Bevonden:
    474
    Trofeepunten:
    63
    Hier klopt ook de datum niet zoals al eerder werd opgemerkt maar is wel het spend verschil te zien.
    IMG_2476.png

Gin_klm vindt dit leuk.
  2. Gin_klm

Gin_klm Newbie

Leuk Bevonden:
    31
    Trofeepunten:
    18
    Iemand al meer info over de foutmelding? Zodra mensen via mijn link op 'kaart aanvragen' duwen krijgen ze een 'error while processing'.
    Meer mensen hier last van?

3. Menno

Menno Silver Member

Leuk Bevonden:
    474
    Trofeepunten:
    63
    Bij mij hebben ze het ook eerder niet gedaan, maar linkjes doen het nu wel weer.
    Bij anderen ook opgelost?

4. Gin_klm

Gin_klm Newbie

Leuk Bevonden:
    31
    Trofeepunten:
    18
    De link werkt en ze kunnen een kaart kiezen. Maar zodra ze op aanvragen duwen verschijnt de error pas

5. Menno

Menno Silver Member

Leuk Bevonden:
    474
    Trofeepunten:
    63
    Ah, zo ver had ik niet doorgeklikt… Hopelijk snel opgelost inderdaad!

Laatst bewerkt: 8 jul 2024
  6. Escape

Escape Blue Tier

Leuk Bevonden:
    37
    Trofeepunten:
    28
    Ik heb hetzelfde, en heb Amex meerdere malen hierover benaderd, heb nu te horen gekregen dat de 55k miles eind juli worden overgemaakt, ben benieuwd.

Gin_klm vindt dit leuk.
  7. cvr

cvr Blue Tier

Leuk Bevonden:
    63
    Trofeepunten:
    28
    Met de verhoging voor de Partner kaart moet ik tzt toch maar eens heel goed mijn strategie mbt de diverse kaarten gaan overwegen. Ik heb de "gewone" Plat met name voor Privium en de verzekeringen en de FB Plat voor de XP's en Platfor2. Ik kwalificeer elk jaar makkelijk voor Gold maar niet voor Plat, FB Plat helpt me dan naar Plat. Dat dining gebeuren zegt me niet zoveel, is ieder jaar weer een moetje.

Voor die ~1500 Euro per jaar (Plat + FB Plat + 2x partnercard) kan ik ook andere leuke dingen doen zonder al te veel in te teren op de voordelen.

Ruut en Menno vinden dit leuk.
  8. Gin_klm

Gin_klm Newbie

Leuk Bevonden:
    31
    Trofeepunten:
    18
    De link met de referrals zou weer moeten werken!

Menno vindt dit leuk.
  9. Menno

Menno Silver Member

Leuk Bevonden:
    474
    Trofeepunten:
    63
    Thanks voor de update :). Gecheckt voor beide kaarten en ook hier opgelost!

10. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.063
    Trofeepunten:
    223
    Reguliere gold nemen met Privium ernaast?
    Die verzekeringen heb je al met je FB platinum...

Zat er zelf aan te denken, als ik straks een paar maanden niet vlieg, mijn reguliere Platinum op te zeggen en m'n FB gold te upgraden voor een XP boost. En hierna weer terug naar de oude situatie...
    Misschien tussendoor de Blue card nemen om m'n rewardpunten veilig te stellen.

cvr en Menno vinden dit leuk.
  11. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.392
    Trofeepunten:
    508
    Weet iemand wat de huidige upgradebonus is van de Amex FB Gold naar Amex FB Platinum? Met de megabonussen voor nieuwe klanten, zou het mooi zijn als Amex weer eens interesse toont in bestaande klanten.

12. FritsJ

FritsJ Newbie

Leuk Bevonden:
    24
    Trofeepunten:
    8
    Ik zie nu geen upgrade actie meer. Laatste actie (van FB Gold naar FB Platinum) eindigde 31 mei 2024 (was 60.000 miles)

arjen05 vindt dit leuk.
  13. Menno

Menno Silver Member

Leuk Bevonden:
    474
    Trofeepunten:
    63
    Ik zie nu dat de actieperiode met een week verlengd is :).
    Mogelijk door de technische problemen aan het begin van deze actie.

Screenshot 2024-07-16 at 10.46.52.png

Wilmade vindt dit leuk.
  14. Christian

Christian Administrator Captains

Leuk Bevonden:
    416
    Trofeepunten:
    63
    Hoi allemaal, ook hier even ter herinnering: het plaatsen van een referral link als reactie op dit forum is niet toegestaan. Neutraal gebruik in een handtekening mag nog wel, maar niet met aangepaste opmaak. Ik reken op ieders begrip en medewerking zodat we deze opzet kunnen houden.

Sandor en arjen05 vinden dit leuk.
  15. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.392
    Trofeepunten:
    508
    De mensen die er als de kippen bij waren op het forum toen de referrals weer interessant werden, lijken elk topic op het forum te bezoeken en ook te reageren, zolang ze maar niet posten onder dit bericht. Dan lijkt het alsof ze dit echt niet gelezen hebben sinds maandagochtend.

westi, lloydje33, FlyingFonz en 5 anderen vinden dit leuk.
  16. Gin_klm

Gin_klm Newbie

Leuk Bevonden:
    31
    Trofeepunten:
    18
    Goedemorgen,

Volgende maand ben ik van plan het belletje te plegen voor een retention offer.
    Nu lees ik dat een goed offer voor de normale amex plat rond de 50k punten is. Hoe zit dit voor de amex FB plat? Moet ik hier ook gaan voor de 50k punten om de kaart aan te houden?

Hoor graag jullie ervaringen!

17. SanderDekker

SanderDekker Newbie

Leuk Bevonden:
    86
    Trofeepunten:
    18
    Be
    Ik heb het een half jaar geleden geprobeerd en toen lukte niets (FB Plat met 45K spend) en ga het in augustus weer proberen en zal mijn ervaring delen.

18. SanderDekker

SanderDekker Newbie

Leuk Bevonden:
    86
    Trofeepunten:
    18
    Een aantal vragen ivm mijn komende poging om wat extra miles te scoren. Elke bruikbare tip is welkom!

Downgrade

1. Platinum for 2
    - als ik mijn FB Plat omzet naar FB Gold, per wanneer vervalt de Pf2? Is dat gelijk of per eind van de kwalificatieperiode?
    2. Downgrade Plat naar Gold
    - als ik FB plat omzet naar FB Gold per Aug 2024, en in Jan 2025 (na mijn kwalificatieperiode waarbij ik 30XP krijg) upgrade, krijg ik dan na de upgrade weer 60K?

Aanmelden vriend

1. Als ik een goede vriend aanmeld voor FB Gold krijg ik 80K miles (als het voor 6 aug is); moet deze vriend nog voor een bepaalde tijd lid blijven en aankopen doen of is die beperking er niet?

Dank!

19. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.392
    Trofeepunten:
    508
    Goedemorgen! Ik kan mijn ervaring delen wat betreft de downgrades. Officieel heb je nergens recht op, maar toen ik ooit mijn kaart opzegde, had mijn partner platinum nog status tot het einde van de kwalificatieperiode, wat in mijn geval langer was dan de periode dat ik de kaart had. Op die kwalificatiedatum (waar dus geen 300 XP op de teller stonden), zijn alle XP gereset naar 0 en veranderde de status naar gold voor nog een jaar.

SanderDekker en FlyingFonz vinden dit leuk.
  20. JSME

JSME Newbie

Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    3
    Hi all,
    Paar vragen aan jullie;

Ik zit er aan te denken om deze week nog naast mijn reguliere kaart ook een FB kaart te nemen.

1. Nu zie ik online 5000 miles voor FB gold en 10.000 voor FB platinum. Klopt het dat de welkomstbonussen voor introduces nu 30k om 80k zijn voor zowel mij als de gene die mij uitnodigt? Zoja, wie heeft er nog een linkje?

2. En, is dit een beetje een goede deal geld/miles verhouding? Kost me nml. wel 6m tot 12m extra kaartbijdrage. Ik vlieg niet vaak meer sinds kort, hooguit 2 retourtjes per jaar binnen europa.

3. Hoe kan ik de meeste Miles/XP eruit halen binnen 1j? Kan ik beter eerst de fb plat nemen en dan downgraden na 6m naar de fb gold (krijg je bij een downgrade ook Miles trouwens?) ? Of net andersom en starten met fb gold en na 6m upgraden naar fb plat?

4. Volgens mij wordt de XP gereset op 1-1-2025 als ik me niet vergis, dus ik zou nu we in juli leven nooit in 1 kalenderjaar jaar de XP van zowel gold als daarna naar plat kunnen krijgen. Als mijn lezing klopt gaat het dan eigenlijk alleen om de miles in mijn geval. Wat denken jullie?

Deel Deze Pagina