Flying Blue American Express

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 2 jul 2014.

  1. NisshinMaru

    NisshinMaru Blue Tier

    Berichten:
    147
    Leuk Bevonden:
    143
    Trofeepunten:
    43
    Check. Toch intressant want ik kreeg de maand ervoor ook mijn jaarlijkse 60xp bijgeschreven voordat ik de downgrade deed. Dus dat zijn 120xp's in 2 maanden tijd.
     
    westi vindt dit leuk.
  2. DuckDuck

    DuckDuck Blue Tier

    Berichten:
    306
    Leuk Bevonden:
    284
    Trofeepunten:
    63
    ik dacht dat je het eerste jaar geen XPs krijgt en pas in het tweede jaar weer? Is al een tijd geleden maar volgens mij was dat bij mij zo.
     
  3. Gill35

    Gill35 Newbie

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    16
    Trofeepunten:
    3
    Vraagje: binnenkort heb ik Accor Diamond en mag ik een Accor Platinum membership kado doen. Is er iemand die zijn Flying Blue Platinum wil delen in ruil voor Accor Platinum? Als dit mogelijk is natuurlijk.
     
  4. cvr

    cvr Blue Tier

    Berichten:
    124
    Leuk Bevonden:
    61
    Trofeepunten:
    28
    Ik heb naast mijn gewone plat FB plat genomen voor de XP'S. Heb echter geen 2 kaarten nodig.

    Downgraden naar Gold en dan na een tijdje weer terug zoals hierboven geschreven of FB plat annuleren (wanneer mag dat) en volgend jaar weer aanmelden, wat is het beste?
     
  5. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.620
    Leuk Bevonden:
    2.455
    Trofeepunten:
    583
    Ik zou opzeggen, paar maandjes wachten, gold nemen (30XP) (kun je mooi miles mee harken) en die na 6 maanden upgraden naar platinum (60XP en wellicht weer miles).
     
    cvr vindt dit leuk.
  6. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.200
    Leuk Bevonden:
    1.054
    Trofeepunten:
    223
    Goed plan.
    Koos zelf binnen een jaar weer Gold en kreeg onverwacht toch de miles waar ik niet vanuit ging.
    De 30XP daar ging ik wel vanuit, en kreeg die ook. Die truuk kan je vermoedelijk ook toepassen bij platinum.
     
    cvr en lloydje33 vinden dit leuk.
  7. cvr

    cvr Blue Tier

    Berichten:
    124
    Leuk Bevonden:
    61
    Trofeepunten:
    28
    Dank je, weet je toevallig na hoeveel tijd je kunt opzeggen?
     
  8. theflyingrobman

    theflyingrobman Blue Tier

    Berichten:
    289
    Leuk Bevonden:
    540
    Trofeepunten:
    123
    Ik dacht hetzelfde, maar helaas kan je als Accor Diamond member enkel de Gold status van kado geven.
     
    Gill35 vindt dit leuk.
  9. Gill35

    Gill35 Newbie

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    16
    Trofeepunten:
    3
    Oh wat jammer. Hebben ze dat veranderd?
     
  10. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.620
    Leuk Bevonden:
    2.455
    Trofeepunten:
    583
    Opzeggen kan direct met de wettelijke termijn van 1 maand in achtneming. Kan hier op de site.
     
  11. kprr

    kprr Newbie

    Berichten:
    21
    Leuk Bevonden:
    34
    Trofeepunten:
    13
    Ik heb in Februari mijn kaart van Gold naar Platinum geüpgrade en wacht nu op de bonus van 55k miles. Ik heb (ruim) voldaan aan de minimum spend, iemand enig idee wanneer ik die miles kan verwachten? En kan ik daarna (straffeloos) weer downgraden naar Gold?
     
  12. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.425
    Leuk Bevonden:
    3.381
    Trofeepunten:
    483
    Punten worden ca. 6 maanden na de upgrade bijgeschreven. Het staat je daarna vrij om te downgraden conform de voorwaarden.
     
  13. Optimel

    Optimel Newbie

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    9
    Trofeepunten:
    8
    Hey,
    Ik overweeg FB AMEX kaart te nemen, ik heb al de normale kaart. Is het mogelijk om in aanmerking te komen voor de aanmeldbonus voor FB AMEX? Iemand enig idee?
     
  14. Mikkel93

    Mikkel93 Newbie

    Berichten:
    70
    Leuk Bevonden:
    16
    Trofeepunten:
    8
    Officieel is dat niet zo, maar vaak krijg je toch wel een bonus.
    Ik had zelf eerst de Amex FB Gold en heb me toen aangemeld voor een regular platinum, en toen kreeg ik ook een signup bonus van 20k reward points ondanks dat ik dus al een Amex FB Gold had. Achteraf gezien had ik om die reden gewacht tot een grotere sign-up actie, maar had er geen rekening mee gehouden omdat ik er niet vanuit ging dat ik een sign up bonus ging krijgen.
     
    Optimel vindt dit leuk.
  15. Menno

    Menno Silver Member

    Berichten:
    566
    Leuk Bevonden:
    459
    Trofeepunten:
    63
    Over de 10% cashback actie van AMEX: geldt deze alleen op het vliegticket of ook op de extra opties (SAF/stoel/etc) die tijdens de boeking gekocht zijn?
     
  16. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.200
    Leuk Bevonden:
    1.054
    Trofeepunten:
    223
    Kan ik beamen, naast de reguliere Platinum toch de welkomstbonus voor de FB Gold gekregen.

    Ik ging daar niet vanuit temeer omdat ik mijn vorige FB Gold nog geen 8 maanden ervoor had opgezegd.
     
    Optimel vindt dit leuk.
  17. Optimel

    Optimel Newbie

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    9
    Trofeepunten:
    8
    Kijk mooi :) bedankt voor de reactie. Hebben jullie bij aanmelding wel/niet aangegeven al een AMEX kaart te hebben?
     
  18. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.200
    Leuk Bevonden:
    1.054
    Trofeepunten:
    223
    Weet ik niet meer precies, maar wel dat ik gewoon eerlijk ben geweest want ik ging er al vanuit geen bonus te ontvangen.

    Maar het zou me niet verbazen dat ik heb aangevinkt "nieuwe klant" omdat Amex er vanuit gaat dat het 2 verschillende producten zijn.
    Nou, dan ga ik daar ook vanuit.
     
    Optimel vindt dit leuk.
  19. Gill35

    Gill35 Newbie

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    16
    Trofeepunten:
    3
    Gewoon aangeven dat je nog geen Amex kaart hebt of had. Ik heb zo nu ook een extra Amex FB kaart aangevraagd en ga kijken of ik welkomstbonus kan pakken. En vervolgens wachten op interessante upgrade bonus.
     
    Optimel vindt dit leuk.
  20. Exczored

    Exczored Newbie

    Berichten:
    24
    Leuk Bevonden:
    40
    Trofeepunten:
    13
    In november afgelopen jaar de upgrade gedaan van de FB Gold kaart naar Plat voor 40k Miles. Minimum spend gehaald volgens voorwaarden, Miles bijschrijven kon tot een half jaar duren. In mei contact gehad, "we gaan hiernaar kijken, u voldoet aan alle voorwaarden". Na een week weer contact opgenomen, verzoek zou geëscaleerd worden en 'met de hoogste prioriteit' worden opgepakt en binnen twee dagen worden teruggebeld.

    We schrijven juni en afgelopen maandag weer contact opgenomen, nog steeds niks gehoord. De medewerker aan de lijn kon het ook niet achterhalen waar het misliep en zou handmatig de Miles op mijn account boeken, hier zou ik ook nog over gebeld worden. Vandaag zijn de Miles bijgeschreven en is het dus opgelost, maar ben ik niet teruggebeld.

    Wat een puinhoop.
     

Deel Deze Pagina