Flying Blue American Express

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 2 jul 2014.

  1. RuudHier

    RuudHier Blue Tier

    Berichten:
    187
    Leuk Bevonden:
    76
    Trofeepunten:
    28
    @redeye dan bel je dus telkens om op te zeggen maar doe je het toch niet?

    Ik vraag me af of ze daar aantekeningen van maken in je dossier eigenlijk ;)
     
    Laatst bewerkt: 17 mei 2024
  2. MilesHunter

    MilesHunter Blue Tier

    Berichten:
    141
    Leuk Bevonden:
    317
    Trofeepunten:
    63
    Ik heb alle FB kaarten afgelopen jaren wel gehad en enkele jaren ook flink wat spend (30-50k is voor mij best veel) maar nooit upgrade voorstel gekregen en ik maakte in de praktijk nauwelijks gebruik van de overige voordelen. Aanvankelijk aangeschaft voor de 60XP jaarlijkse bonus maar die heb ik ook niet meer nodig. Dan wordt het toch best wel duur vind ik.

    Dus heb vorig jaar gedowngrade naar instapkaart en gebruik hem eigenlijk alleen nog in VS omdat AMEX kaart in de VS overal geaccepteerd wordt (waar ik regelmatig naar toe ga en nodig heb voor autohuur, hotel reservering en betalen in restaurants).

    In NL en rest van Europa betaal ik tegenwoordig steeds meer met Apple pay / telefoon omdat AMEX acceptatie in Europa nog steeds erg laag is (is mijn ervaring).

    Alleen als je optimaal gebruik kan maken van de voordelen is het mogelijk interessant, maar ik denk eigenlijk dat lang niet iedereen al die voordelen benut. Afijn, tot zover mijn mening hierover..
     
  3. laapsaap

    laapsaap Newbie

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    12
    Trofeepunten:
    3
    Ben ik de enige die de nieuwe platinum kaart afschuwelijk lelijk en ontzettend cheap uitziet? wil bijna daarvoor overstappen naar reguliere amex. Jaarlijkse spent 70-80k
     
    theflyingrobman, Ruut en Dan1 vinden dit leuk.
  4. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    630
    Leuk Bevonden:
    463
    Trofeepunten:
    63
    Helemaal mee eens! Er staat niet eens Platinum op. Hoe zag de vorige eruit dan?
     
  5. Menno

    Menno Silver Member

    Berichten:
    566
    Leuk Bevonden:
    460
    Trofeepunten:
    63
    Op de vorige stond ook geen platinum geschreven. Heb zelf de vorige; de nieuwe gold kaart gezien maar vind m ook niet meer sjiek. Dus mee eens!
     
  6. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    630
    Leuk Bevonden:
    463
    Trofeepunten:
    63
    Ze hadden er van mij best Platinum op mogen zetten ;) Het is een armoedig ding voor ‘de meest premium kaart van FB’. Overigens is mijn nieuwe Amex Corporate Card ook zo’n zielloos plastic ding geworden. Zonder reliëfletters. Jammer!
     
  7. Menno

    Menno Silver Member

    Berichten:
    566
    Leuk Bevonden:
    460
    Trofeepunten:
    63
    In m’n Secrid scheelt het wel weer een plekje om geen reliëfcijfers- en letters te hebben. Maar ouderwets als ik af en toe ben, vind ik het ook beter om ze wel te hebben. Hoort er toch een beetje bij ;-).
     
    Hailstorm en Dan1 vinden dit leuk.
  8. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    630
    Leuk Bevonden:
    463
    Trofeepunten:
    63
    Ik schreef letters, bedoelde natuurlijk cijfers ;)

    Mijn (echte ;) ) Amex platinum blijft juist niet zitten in mijn Secrid. valt eruit als ik de pashouder stop. Anderzijds: kan ik de pas er wel uitschieten als ik heel hard op het schuifje druk :D
     
  9. Brangeri

    Brangeri Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    388
    Leuk Bevonden:
    254
    Trofeepunten:
    63
    Ik weet niet welke variant je hebt maar ik heb hem in het flapje eromheen. Ook handig voor NFC betalingen.
     
  10. Durk

    Durk Blue Tier

    Berichten:
    116
    Leuk Bevonden:
    117
    Trofeepunten:
    43
    Mijn amex plat kaart zit in de Secrid pashouder, geen problemen mee met in- of uithalen, en blijft ook keurig zitten
     
  11. NisshinMaru

    NisshinMaru Blue Tier

    Berichten:
    147
    Leuk Bevonden:
    143
    Trofeepunten:
    43
    "Vanaf 17 augustus wordt American Express niet langer geaccepteerd op eBay"

     
  12. Bento

    Bento Newbie

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    8
    Trofeepunten:
    8
    Iemand wel eens een FB Amex ge-upgrade naar een "normale" AMEX? Ik wil mijn FB Gold omzetten in een AMEX Platinum kaart. Er is/was een upgrade actie dat je 60.000 of 75.000 punten kreeg bij een upgrade zag ik onlangs ook.

    Nu bel ik net met AMEX Nederland, krijg ik een Amerikaanse mevrouw aan de lijn die mij verteld dat je geen FB Amex kan upgraden en alleen een nieuwe aanvraag kan doen. Omdat ik dan al klant ben, krijg ik geen bonus punten.

    Maar online kan ik gewoon mijn kaart upgraden. Alleen zie ik dan weer niets over bonus punten, dus dat heb ik nog niet doorgezet.

    Inmiddels wel 5 keer gebeld maar ik kan totaal niemand van de Nederlandse klantenservice aan de lijn krijgen. Misschien de auto-incasso eens stoppen, dan bellen ze vanzelf wel...

    Iemand?
     
    Laatst bewerkt: 6 jun 2024
  13. Gin_klm

    Gin_klm Newbie

    Berichten:
    40
    Leuk Bevonden:
    18
    Trofeepunten:
    8
    De upgrade actie zou inderdaad gelden als je van de normale gold naar een platinum upgrade.
    Ik heb ook een keer gevraagd of het mogelijk is om van de FB naar een normale AMEX te gaan, maar aangezien dit wordt gezien als 2 verschillende producten is dit niet mogelijk voor zover ik weet. Enige optie is inderdaad een nieuwe aanvraag doen.
    Wellicht eerst voor de gold gaan en bij een nieuwe upgrade actie de platinum pakken.

    Als je een amerikaans sprekende aan de lijn krijgt kun je altijd vragen of ze je doorverbinden naar een Nederlandse medewerk(st)er. Dit is nooit een probleem en binnen enkele seconden heb je iemand aan de lijn.

    Iemand een idee of je direct kunt upgraden van de gold naar de platinum zodra er een actie is? Normaal moet je minimaal 6 maanden klant zijn om gebruik te kunnen maken van een upgrade offer. Ik ben langer dan 6 maanden klant, maar dan wel met een FB Amex. Gaan diezelfde 6 maanden weer in als ik een normale amex gold erbij pak?
     
    Bento vindt dit leuk.
  14. Bento

    Bento Newbie

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    8
    Trofeepunten:
    8
    Mocht ik een Nederlands persoon aan de lijn weten te krijgen zeg ik de FB kaart wel gewoon op. Volgens mij hebben de normale AMEX kaarten nu ook geen sign-up bonus.
     
  15. theflyingrobman

    theflyingrobman Blue Tier

    Berichten:
    289
    Leuk Bevonden:
    541
    Trofeepunten:
    123
    Bizar dat de rechtstreekse mogelijkheid gaat verdwijnen, gelukkig kan je nog wel blijven betalen met Amex via PayPal :)
     
  16. Mikkel93

    Mikkel93 Newbie

    Berichten:
    71
    Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    8
    Als je upgrade van FB Gold naar FB Platinum, krijg je direct 60 xp bijgeschreven ongeacht wanneer je de laatste 30 xp hebt ontvangen.
    Als je na een halfjaar downgrade naar FB Gold, wanneer krijg je dan weer die 30 xp? Is dat wanneer je die 60 xp kreeg bijgeschreven, of duurt het dan weer een jaar?
     
  17. SvnKngs

    SvnKngs Silver Member

    Berichten:
    670
    Leuk Bevonden:
    845
    Trofeepunten:
    348
    Bij een downgrade krijg je pas een jaar na de downgrade weer de XPs horende bij je nieuwe kaart.
     
  18. NisshinMaru

    NisshinMaru Blue Tier

    Berichten:
    147
    Leuk Bevonden:
    143
    Trofeepunten:
    43
    Dit klopt dus niet. Ik heb mijn kaart ge-downgrade in april van Plat. naar Gold. 3 weken later kreeg ik een bericht in de app dat ik weer kon upgraden naar Platinum FB. Binnen 3 dagen had ik de nieuwe kaart, 60 XP's bijgeschreven en de bonus van 60K miles voor gekwalificeerd.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  19. SvnKngs

    SvnKngs Silver Member

    Berichten:
    670
    Leuk Bevonden:
    845
    Trofeepunten:
    348
    Maar dat is dus wezenlijk anders, want dan upgrade je weer ná een downgrade. Je krijgt dus de XP horende bij de upgrade. Bij een downgrade krijg die het eerste jaar dus niet.
     
  20. Mikkel93

    Mikkel93 Newbie

    Berichten:
    71
    Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    8
    Dank voor je antwoord. Heb het even nagelezen en lijkt inderdaad ook zo in de voorwaarden te staan.

    Wel raar, want in lijn met jullie andere posts zou je dan kunnen downgraden, dan zou het vanaf dan een jaar duren voordat je 30 xp krijgt. Maar als je dan na 6 maanden weer upgrade, krijg je direct 60 xp. Zou niet verwachten dat daar een verschil tussen zit.
     

Deel Deze Pagina