Flying Blue American Express

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 2 jul 2014.

  1. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    631
    Leuk Bevonden:
    463
    Trofeepunten:
    63
    Bel je op en vraag je om een retentie-aanbod? Of bel je op om te zeggen dat je je kaart opzegt, omdat je ontevreden bent over de waarde/het product en stuur je dan in dat gesprek aan op een retentie-aanbod?
     
  2. redeye

    redeye Newbie

    Berichten:
    59
    Leuk Bevonden:
    14
    Trofeepunten:
    8
    Ik zeg dat ik bel omdat ik erover nadenk om de kaart op te zeggen in verband met lage acceptatie en hoge kaartbijdrage, maar dat ze me dmv een goed retentie aanbod binnen zouden kunnen houden.
     
  3. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    631
    Leuk Bevonden:
    463
    Trofeepunten:
    63
    Oké. Het is mij tot nu toe steeds gelukt om een retentie-aanbod binnen te harken. Wat ik doe, is wel heel stellig zijn in het willen beëindigen van de kaart en niet zeggen dat ik het overweeg of misschien ga doen. Misschien triggert dat het betreffende script, maar dat is puur speculeren.

    In een topic hierover, tijdje terug, waren er echter ook hele wisselende ervaringen te lezen (wel succesvol versus niet succesvol).
     
    redeye vindt dit leuk.
  4. Brangeri

    Brangeri Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    388
    Leuk Bevonden:
    254
    Trofeepunten:
    63
    Ik vrees dat de spend ook wel redelijk aan de lage kant is voor een goed aanbod.
     
  5. redeye

    redeye Newbie

    Berichten:
    59
    Leuk Bevonden:
    14
    Trofeepunten:
    8
    Door dit topic heb ik een ander beeld gekregen dan dat jij schetst @Brangeri . Met een lagere spend kwamen er tot voor kort prima aanbiedingen voorbij.
     
  6. JRRM

    JRRM Blue Tier

    Berichten:
    73
    Leuk Bevonden:
    156
    Trofeepunten:
    33
    Mij is het dit jaar voor het eerst ook niet gelukt om een retentie aanbod te krijgen met de Silver card na meerdere belletjes. Meestal werd de jaarbijdrage wel kwijtgescholden en 3 maanden dubbele punten, maar dit jaar was er niks mogelijk. Kreeg wel de complimenten dat ik de kaart vaak gebruik. Spend ligt ergens rond de 8K per jaar.

    Overigens, werken er nog er nog Nederlandstaligen bij de klantenservice? Hoe vaak ik ook de optie "kies x voor Nederlands" selecteer, altijd word ik doorverbonden naar Verweggistan en in het Engels te woord gestaan.
     
  7. Menno

    Menno Silver Member

    Berichten:
    566
    Leuk Bevonden:
    460
    Trofeepunten:
    63
    In mijn ervaring heeft geen enkele engelstalige medewerker mij ooit een retentieaanbod gedaan, maar kon de Nederlandse tak dat wel. Kaartbijdrage kwijtschelden heeft voor Gold/Platinum de afgelopen jaren niet meer bij mij gewerkt, eerder inderdaad 3 maanden extra Mile + max 10.000 Miles
     
  8. Thom

    Thom Newbie

    Berichten:
    44
    Leuk Bevonden:
    43
    Trofeepunten:
    18
    Ik heb in januari nog een retentieaanbod gehad van een Engelssprekende medewerker.

    20K punten en 3 maanden dubbele punten voor een spend van ~35K op de FB AmEx platinum
     
    michiel1 vindt dit leuk.
  9. michiel1

    michiel1 Blue Tier

    Berichten:
    254
    Leuk Bevonden:
    252
    Trofeepunten:
    63
    Dit aanbod kreeg ik afgelopen december ook met dezelfde kaart
     
  10. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    631
    Leuk Bevonden:
    463
    Trofeepunten:
    63
    Weet of iemand of retentie ook 'horizontaal' werkt?

    Dat wil zeggen: ik bel als Amex Platinum kaarthouder en geef aan dat ik er een FB Amex Platinum kaart bij wil. Kun je dan ook iets erbij kletsen (extra punten, extra XP - al heb ik geen illusies :D of 50% korting op je kaartbijdrage)?

    Oftewel: heeft het zin om te bellen voor een Amex FB kaart als je al een Platinum hebt of zit er niets anders op dan aanvragen volgens het reguliere proces?
     
    Laatst bewerkt: 17 apr 2024
  11. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.932
    Leuk Bevonden:
    3.372
    Trofeepunten:
    508
    Ook retentieaanbod gehad van Engelstalige medewerker. Veel gemakkelijker en veel vriendelijker dan de voorgaande jaren in het Nederlands.
     
    Godenzoon14 vindt dit leuk.
  12. JosEnrafNonius

    JosEnrafNonius Blue Tier

    Berichten:
    166
    Leuk Bevonden:
    164
    Trofeepunten:
    43
    Nou, het is zover...4 maart Platinum aangevraagd (met Pfor2) en vandaag eindelijk voor elkaar. Waar ging het fout ?? Een mooi item voor "trainingsdoeleinden".
    Ik heb dat nog aan American Express aangeboden, maar niet opgepakt.
    Ik heb een verslag van 2 A4 pagina's met alle (mis)stappen..
    Direct ff bij de nooduitgang gaan zitten op mijn vlucht naar Madrid over 1,5 week :)
    Uiteindelijk toch wel blij ! Een kind....
     
    Menno en Ruut vinden dit leuk.
  13. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.649
    Leuk Bevonden:
    3.314
    Trofeepunten:
    508
    Idem hier, Nederlandse medewerker bood 10/K punten, paar weken gewacht en Engelstalige medewerker bood 50/K + 3 maanden 1 punt per euro extra.
     
    Escape, arjen05, lloydje33 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  14. TheRobin

    TheRobin Newbie

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    50
    Trofeepunten:
    18
    Hoe heb je dit aangepakt, simpel aangegeven dat je er over na denkt om op te zeggen?
     
  15. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    811
    Leuk Bevonden:
    444
    Trofeepunten:
    63
    Grappig dat ze je in de Experience app aansporen je link te delen via Facebook of Instagram....
     
  16. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.623
    Leuk Bevonden:
    2.458
    Trofeepunten:
    583
    Upgrade offer is er weer 60.000 miles na besteding van €5000 voor 31 augustus.
     
    Goldman en FlyingFonz vinden dit leuk.
  17. Goldman

    Goldman Newbie

    Berichten:
    16
    Leuk Bevonden:
    8
    Trofeepunten:
    3
    Heeft iemand ervaring met het upgraden van een FB Amex? Paar dagen geleden een aanvraag ingediend om mijn FB Amex Silver te upgraden naar Platinum. Weet iemand hoelang het ongeveer duurt voordat ik de nieuwe kaart in de bus heb?

    Ik heb verder ook nog een reguliere Amex Platinum. Ik neem aan dat ik, ondanks de reguliere Amex Platinum, wel alsnog in aanmerking kom voor de 60k miles FB Amex bonus. Mocht dat niet zo zijn, dan hoor ik dat graag! Ik annuleer dan mijn aanvraag voor de upgrade.
     
  18. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    811
    Leuk Bevonden:
    444
    Trofeepunten:
    63
    Als het goed is, is de nieuwe card binnen twee weken binnen. Je hebt volgens mij gewoon recht op de upgrade bonus, staat nergens dat je maar een Amex card kan upgraden met een bonus. Moet natuurlijk wel de minimum spend halen.
     
  19. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    631
    Leuk Bevonden:
    463
    Trofeepunten:
    63
    Hier een datapuntje Platinum for two aanvragen:

    Aangevraagd voor mijn vrouw en zie dat het vandaag is doorgevoerd. Precies één week + 1 dag geduurd. Het kan dus wel. Netjes! :)
     
    arjen05 en michiel1 vinden dit leuk.
  20. redeye

    redeye Newbie

    Berichten:
    59
    Leuk Bevonden:
    14
    Trofeepunten:
    8
    Na deze post op 15 april nog enkele keren geprobeerd te bellen met zowel de Nederlandse als de Engelse klantenservice. Iedere keer stellig geweest dat ik wilde opzeggen. Wat ik ook deed, ik had volgens hen geen recht op een retentie-aanbod. Jammer!

    Nu toch maar tijd om de kaart te downgraden naar gold en na minimaal 6 maanden weer te upgraden naar platinum als er een mooi upgrade aanbod is.
     

Deel Deze Pagina