Flying Blue American Express

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 2 jul 2014.

  1. cvr

    cvr Blue Tier

    Berichten:
    124
    Leuk Bevonden:
    61
    Trofeepunten:
    28
    Ik zit in hetzelfde schuitje, einde kwalificatieperiode FB Plat is 30 april en ik ga eindigen rond de 280XP. Platfor2 is ook welkom dus ik wil een nieuwe kaart aanvragen, liefst natuurlijk met de bonus XP actie.

    Iemand enig idee hoelang het duurt alvorens de XP's worden bijgeschreven? Moet natuurlijk wel in april gebeuren...
     
  2. JdV030

    JdV030 Blue Tier

    Berichten:
    403
    Leuk Bevonden:
    490
    Trofeepunten:
    63
    Voor 199 euro of zo kun je een Air France kortingspas kopen waar je 20 xp en een paar duizend fb bij krijgt. Dan kun je als je volgend jaar xp te kort komt altijd nog een amex er bij nemen.
     
    FlyingFonz vindt dit leuk.
  3. cvr

    cvr Blue Tier

    Berichten:
    124
    Leuk Bevonden:
    61
    Trofeepunten:
    28
    Klopt echter de FB Plat van mijn vrouw eindigt op 31 mei en zij gaat niet kwalificeren (140 XP's op dit moment). Vandaar de wens voor Platfor2...
     
  4. JdV030

    JdV030 Blue Tier

    Berichten:
    403
    Leuk Bevonden:
    490
    Trofeepunten:
    63
    Aha. In mijn ervaring worden de xp redelijk snel bijgeschreven. Begin april aanvragen zou moeten lukken.
     
    FlyingFonz en cvr vinden dit leuk.
  5. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.648
    Leuk Bevonden:
    3.314
    Trofeepunten:
    508
    De XP's worden meestal binnen een week van het ontvangen van de kaart bijgeschreven.
     
  6. Menno

    Menno Silver Member

    Berichten:
    566
    Leuk Bevonden:
    459
    Trofeepunten:
    63
    Na de post van @Jasonkennedys in het reguliere AMEX forum ook even voor de Flying Blue AMEX kaart gekeken, en ook hier is het feest :cool:.

    Gold: 18.000 Miles voor de aanvrager na minimale spend
    Platinum: 36.000 Miles voor de aanvrager na minimale spend

    Degene van wie je het linkje gebruikt krijgt 60k Miles, dus een win-win situatie.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 apr 2024
    Joe vindt dit leuk.
  7. redeye

    redeye Newbie

    Berichten:
    59
    Leuk Bevonden:
    14
    Trofeepunten:
    8
    @Menno Het is zelfs nog beter. Als je je aanmeldt met een referral voor FB Gold dan krijg je 24.000 miles.


    Hebben jullie ook gezien dat de voorwaarden aangepast zijn? Er staat nu onder andere in dat:
    1. het verboden is om jezelf uit te nodigen met je eigen referral
    2. Je een beperkt aantal referrals per 30 dagen hebt.
    3. dat je je referrallink niet mag promoten aan het grote publiek (dmv blogsites etc.)
     
  8. Menno

    Menno Silver Member

    Berichten:
    566
    Leuk Bevonden:
    459
    Trofeepunten:
    63
    De 24.000 miles gelden voor de reguliere Gold Amex, ik zie bij de FB Gold Amex 18.000 Miles staan.

    Interessante toevoegingen aan de voorwaarden inderdaad. Het beperkt aantal was vanwege het jaarlijkse maximum al een beetje van toepassing, en jezelf refereren werkte toch al niet? Het stukje U mag deze aanbieding niet verkopen of promoten via betaalde advertentiekanalen of aan het grote publiek (d.w.z. op openbare blogsites, zoekmachines of in gesponsorde advertenties) lijkt hier bij InsideFlyer mooi opgelost te zijn door de handtekeningen alleen na inlog te tonen. Ik heb ook vaak bij Marktplaats advertenties gezien waar mensen linkjes delen. Maar zou deze regel er zijn omdat commerciële uitingen via blogs van de actie door AMEX op een andere manier uitbetaald worden? (€ ipv Miles)
     
  9. redeye

    redeye Newbie

    Berichten:
    59
    Leuk Bevonden:
    14
    Trofeepunten:
    8
    In de voorwaarden van de referral staat ook bij FB gold 24.000 miles.

    Ik weet het niet, maar het viel me op dat de voorwaarden waren veranderd.
     
    Menno vindt dit leuk.
  10. Menno

    Menno Silver Member

    Berichten:
    566
    Leuk Bevonden:
    459
    Trofeepunten:
    63
    Op de referral pagina worden idd 24K Miles beloofd bij Gold, op de aanvraag pagina staat 18K Miles in de voorwaarden. Wat het ook is, voor 11K vlieg je al retour naar veel Europese plaatsen met de huidige promo rewards (+ cash belasting)
     
    redeye vindt dit leuk.
  11. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.726
    Leuk Bevonden:
    1.958
    Trofeepunten:
    648
    Hoe kan je jezelf uitnodigen? Je bent immers al kaarthouder…
     
    FlyBlue vindt dit leuk.
  12. redeye

    redeye Newbie

    Berichten:
    59
    Leuk Bevonden:
    14
    Trofeepunten:
    8
    Je kunt wel anderen uitnodigen met je referral die binnen de laatste 12 maanden reeds een kaart hebben gehad. Voor deze aanvragen krijg je toch de referralbonus.

    Wie weet kon je ook jezelf uitnodigen en de referralbonus ontvangen. Heb ik geen ervaring mee, maar misschien iemand anders die dat kan bevestigen/ontkrachten?
     
  13. Joe

    Joe Newbie

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    9
    Trofeepunten:
    3
    Bedankt voor de tips allen.

    @Menno -- Als ik inlog op mijn FB *Gold*, is de getoonde referral bonus voor zowel nieuwe Plat als Gold 30K (niet 60K). Wellicht is 60K voor Plat houders? Als iemand dat bevestigt overweg ik eerst een upgrade. Maar lukt dat voor Apr 30 ..? Ik lees verhalen over traagheid. Jullie meningen welkom.

    @redeye -- Ik volg dit topic al een tijdje maar lees nu voor het eerst dat "binnen de laatste 12 maanden" ook werkt voor referral? Want regel 1 in de voorwaarden is tegenovergesteld. Kun je er iets meer over zeggen svp.?
     
    redeye vindt dit leuk.
  14. redeye

    redeye Newbie

    Berichten:
    59
    Leuk Bevonden:
    14
    Trofeepunten:
    8
    @Joe Ik wist dit ook niet tot februari dit jaar. Ik was ook sceptisch, maar iemand vertelde dat hij wel vaker dan eens per 12 maanden zijn vrouw als referral aanbracht voor de miles.
    Ik heb dit uitgetest met een familielid dat 10 maanden daarvoor zijn kaart had opgezegd en ik ontving ook de miles.

    Misschien dat de aanvrager niet in aanmerking komt voor een welkomstbonus (vanwege aanvraag binnen 12 maanden), maar degene die de referrallink heeft verstrekt, ontvangt wel de miles.
     
    Joe vindt dit leuk.
  15. Menno

    Menno Silver Member

    Berichten:
    566
    Leuk Bevonden:
    459
    Trofeepunten:
    63
    Dat klopt inderdaad.
    Ik heb de algemene voorwaarden erbij gepakt en de PLAT aangepast naar GOLD in de link. Dan zie je dat FB Gold die introduceert 30K ontvangt, en FB Plat 60K.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 apr 2024
    Joe vindt dit leuk.
  16. Gin_klm

    Gin_klm Newbie

    Berichten:
    40
    Leuk Bevonden:
    18
    Trofeepunten:
    8
    Iemand ervaring met hoeveel punten je nu daadwerkelijk kunt verdienen tijdens de huidige april actie met het uitnodigen van anderen via de referral link?

    In de voorwaarden staat dat je jaarlijks maar 175.000 punten kunt verdienen met het uitnodigen van anderen. Aangezien de bonus 60k miles bedraagt (voor de FB platinum amex) heeft het voor jezelf weinig nut om meer dan 3 mensen uit te nodigen? Of is het wel degelijk mogelijk om meer punten te ontvangen?

    Thanks!
     
  17. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.555
    Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Het was lange tijd 175.000. Nu staat er bij Amex:

    Verdien nog meer bonuspunten en geef uw puntensaldo een boost.
    U kunt tot 500.000 bonuspunten per kalenderjaar verdienen bij iedere goedgekeurde aanvraag.
     
    Ruut vindt dit leuk.
  18. Gin_klm

    Gin_klm Newbie

    Berichten:
    40
    Leuk Bevonden:
    18
    Trofeepunten:
    8
    Dank voor je reactie!

    Dat staat er inderdaad zodra je de voorwaarden opent, echter in het 'introduceer een vriend' scherm zelf zie ik staan dat je maar 175.000 punten kunt krijgen voor het uitnodigen van vrienden.
    Nogal verwarrend als je het mij vraagt.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  19. redeye

    redeye Newbie

    Berichten:
    59
    Leuk Bevonden:
    14
    Trofeepunten:
    8
    Het is inderdaad verwarrend, maar het correcte aantal te verdienen miles met referrals is 500.000 per jaar.
     
  20. redeye

    redeye Newbie

    Berichten:
    59
    Leuk Bevonden:
    14
    Trofeepunten:
    8
    Ik heb 14 maanden een Amex FB Platinum kaart en heb al meerdere keren gebeld voor een retentie aanbod met elke keer enkele weken er tussen.
    De medewerkers aan de telefoon blijven zeggen dat het systeem zegt dat ik niet in aanmerking kom voor een retentie aanbod, maar ze kunnen niet zien waarom niet.

    Hoe kan dit nou? Meer dan een jaar de kaart en tussen de 25k en 30k spend.
     

Deel Deze Pagina