Flying Blue American Express

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 2 jul 2014.

1. ribruijn

ribruijn Blue Tier

Leuk Bevonden:
    52
    Trofeepunten:
    28
    Oh, ok. Ik had 36K spend en 6 jaar de kaart. Dat zal het verschil wel zijn.

2. Bijzonderetickets

Bijzonderetickets Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.520
    Trofeepunten:
    598
    Upgrade bonus beschikbaar: 50/K naar FB Amex Platinum.

lloydje33, Ruut en Menno vinden dit leuk.
  3. RobertFB

RobertFB Silver Member

Leuk Bevonden:
    447
    Trofeepunten:
    63
    Amex "gewoon" platinum upgrade bonus is 100.000 MR = 80.000 Flying Blue miles....

4. Bijzonderetickets

Leuk Bevonden:
    3.520
    Trofeepunten:
    598
    Ja, de vorige keer liep de aanbieding gelijk op (80/K miles). Nu is het voornamelijk interessant voor mensen die XP's nodig hebben.

5. Menno

Menno Silver Member

Leuk Bevonden:
    506
    Trofeepunten:
    123
    Ja, net als de huidige (tot morgen) referral bonus actie ook een slechtere deal voor de FB kaart dan de originele. Vorige keer waren de reguliere en FB kaart wel gelijkgetrokken qua aanmeldbonus.

6. jvad

jvad Newbie

Leuk Bevonden:
    15
    Trofeepunten:
    3
    Onlangs iemand verwezen voor een FB Gold kaart via mijn link. Om wat onduidelijke redenen heeft Amex hem doorverwezen naar een FB Silver kaart om 'ervaring op te bouwen en wellicht later te upgraden'. Persoon voldoet wel gewoon zeer ruimschoots aan de toelatingseisen voor FB Gold.

Enige tijd geleden aan de klantenservice gevraagd of dit betekent dat er ook geen referral bonus wordt gegeven. Is een verzoek voor aangemaakt maar nog geen duidelijkheid, gaven gisteren aan dat het nog even zal duren.

Iemand hier ervaring mee?

7. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    523
    Trofeepunten:
    123
    Ik kijk net in mijn FB Amex app en zie ineens dat ik 50k aan FB Miles heb. Huh? Zoveel heb ik nou ook weer niet uitgeven. Tenzij mijn vrouw mij iets moet vertellen :D

Even in mijn rekeningoverzicht gekeken en daar zie ik dat ik 50k aan bonuspunten heb gekregen, omdat iemand mijn referral link heeft gebruikt! :eek: Mocht deze persoon hier in dit forum zitten en dit bericht lezen: hartelijk dank! :D:cool:

jvad, FlyingFonz, r0n en 5 anderen vinden dit leuk.
  8. kingdied

kingdied Newbie

Leuk Bevonden:
    3
    Trofeepunten:
    3
    iemand nog tips voor amex flying blue plat retention offer?

Ik krijg 10K + 3 maanden double spend als offer, bij een jaarlijkse spend van 150K.
    Denk erover na om de kaart te annuleren, gebruik tegenwoordig Revolut Ultra waarbij je ook de punten krijgt.

9. JdV030

JdV030 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    513
    Trofeepunten:
    123
    Bij 150k spend is dit absurd weinig. Dan zou ik inderdaad ook overwegen op re zeggen.

FlyingBlob vindt dit leuk.
  10. Zr40

Zr40 Newbie Premium Member

Leuk Bevonden:
    25
    Trofeepunten:
    18
    Ik had beloofd hier nog op terug te komen. Het antwoord is ja :D

punten.png

Laatst bewerkt: 8 dec 2024
    lloydje33 vindt dit leuk.
  11. Zr40

Leuk Bevonden:
    25
    Trofeepunten:
    18
    Dat kan het niet zijn, je hebt geen FB Amex link in je signature staan. Of je moet die sindsdien hebben verwijderd...

Gezien de reactie waar ik op reageerde ook jouw naam noemde, heb je misschien net als ik vorige maand de kaart nieuw aangevraagd via een referral? 50k komt overeen met de aanvraag van een FB Amex Platinum kaart in die periode.

Laatst bewerkt: 8 dec 2024
  12. Brunoweilo

Brunoweilo Blue Tier Premium Member

Leuk Bevonden:
    95
    Trofeepunten:
    28
    Hebben mensen ervaring met hoe snel een upgrade verwerkt wordt? wordt de partnerkaart ook automatisch geüpgrade?

13. Zr40

Leuk Bevonden:
    25
    Trofeepunten:
    18
    Bij de niet-FB Amex werd de upgrade de volgende dag al goedgekeurd (kaart in Apple Pay werd automatisch bijgewerkt). Geen ervaring met het upgraden van de FB Amex maar ik ga er niet van uit dat dat anders zou zijn.

14. Janw

Janw Newbie

Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Ik vlieg best veel KLM en heb bijna een platinum status. Heb de aankomende maand nog 28xp nodig. Ook gebruik ik de reguliere Miles geregeld voor vluchten. Nu vlieg ik aankomende 2 maanden niet. Ook gebruik ik mijn reguliere creditcard heel erg vaak.

Ik dacht dus dat een flying blue American Express card een goed idee is? Paar vragen hierover:
    - hebben jullie naast American express ook nog een andere credit card? American express doet het volgens mij op veel plekken niet?
    - zijn er nog goede deals voor de American express kaart?

15. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.078
    Trofeepunten:
    223
    Naast m'n Amex heb ik de "gratis" versie van Revolut en die bevalt prima.
    Als je nu een Amex FB gold neemt heb je in ieder geval de benodigde XP's binnen.

16. jvad

jvad Newbie

Leuk Bevonden:
    15
    Trofeepunten:
    3
    Ik zou in jouw geval zoals hierboven al gezegd de Flying Blue Amex Gold card aanraden. Dan heb je 30XP binnen zonder direct de hoge maandelijkse kosten van AMEX FB platinum (EUR 16,50 t.o.v. 55 per maand) te betalen.

Jammer genoeg is de actie voor 30.000 bonus miles bij aanvraag van de Gold card eind november afgelopen. Nu krijg je er 'maar' 10.000. Voor het einde van het jaar verwacht ik geen nieuwe actie meer.

Als je eenmaal een Amex FB Gold card hebt zijn er soms wel nog goede upgrade deals. Als je minimaal een half jaar de kaart hebt kan een upgrade naar Amex FB Platinum dan nog interessant worden. Een paar jaar geleden kreeg ik bijvoorbeeld een jaar lang 50% korting op de kaart plus 50.000 miles bij de upgrade.

Zelf heb ik naast de AMEX kaart nog een debit Mastercard via zowel Revolut als Bunq, maar geen volwaardige creditcard.

17. Zr40

Leuk Bevonden:
    25
    Trofeepunten:
    18
    Naast Amex heb ik nog een Mastercard (credit) die ik gebruik voor betalingen in Euro wanneer Amex niet geaccepteerd wordt, en een Wise debit card voor betalingen in andere valuta (lage koersopslag).

Revolut ken ik ook en is qua product ook prima, maar ik ben er niet zo'n fan van. Voor mij is de support ook belangrijk. Ik heb het nog niet nodig gehad, maar wanneer ik het ooit nodig zal hebben, vind ik het belangrijk dat de medewerkers mij goed kunnen helpen. Daar hoor ik geen goede verhalen over bij Revolut.

Plus, bij de upsell krijg ik een enorm koppelverkoop gevoel. Zoals spaarrente die afhankelijk is van de prijs van de betaalkaart, of korting op beleggingen... o_O

Als debit betaalproduct is Wise gewoon eenvoudig. Je betaalt voor de diensten die je gebruikt, niets meer dan dat. En er zit geen groot marketingapparaat achter.

18. Bijzonderetickets

Leuk Bevonden:
    3.520
    Trofeepunten:
    598
    FB Amex is handig voor die extra XP's. Amex Gold geeft 30 XP, volgend jaar upgraden voor extra miles en dan pak je 60 XP maar ook Platfor2.

Denk dat het qua miles sparen vooral de keuze is: wil je flexibiliteit of ga je vol voor Flying Blue. Bij dat laatste is de FB Amex de juiste keuze voor je.

Andere kaart: heb zelf een gratis Mastercard uit de VS. Deze wordt overal (nou ja, 99%) geaccepteerd en geeft 3 punten per USD op boodschappen en restaurants.

Voor cash opnames in het buitenland heb ik Revolut.

Fripsmaster vindt dit leuk.
  19. FlyingBlob

FlyingBlob Blue Tier

Leuk Bevonden:
    691
    Trofeepunten:
    123
    Ik gebruik N26 nu als mijn vaste bank ter vervanging van mijn Mastercard Gold van ICS en ING Bank betaalpas. Ook al is het een Mastercard debit card, je hebt wel de voordelen van een creditcard + hogere spaarrente, doorlopende reisverzekering die altijd geldig is (dus niet alleen als je de reis met de kaart betaald hebt) en je kunt gratis contant geld opnemen en tevens tegen de huidige wisselkoers betalen in vreemde valuta. Heeft me echt veel geld bespaard in Canada dit jaar! Gewoon pinnen zoals thuis, ideaal. En tevens heeft de kaart ook nog een aankoopverzekering en wordt de kaart nu overal geaccepteerd (dus ook bij de Appie waar ze normaal oerconservatief zijn qua gebruik van betaalpassen)

Laatst bewerkt door een moderator: 15 dec 2024
  20. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.243
    Trofeepunten:
    223
    Hoe kan je de voordelen van een creditcard hebben terwjl het een debit card is? Kan je bv reserveringen maken als je geen saldo hebt?

Deel Deze Pagina